TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

גל ההנפקות בשוק המניות בשיאו


S&P מעלות
ברבעון הראשון הפעילות בשוק המניות הראשוני תופסת תאוצה, ובמונחים של מספר חברות כ- 33 חברות חדשות בצעו כבר IPO בשוק המניות בהשוואה לכ- 26 חברות בכל 2020. עיקרי דבריה של רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות, בועידת ההנפקות
בין שוק החוב לשוק ההון

גל ההנפקות בשוק המניות בשיאו –ברבעון הראשון הפעילות בשוק המניות הראשוני תופסת תאוצה, ובמונחים של מספר חברות כ- 33 חברות חדשות בצעו כבר IPO בשוק המניות בהשוואה לכ- 26 חברות בכל 2020. בשנים האחרונות השיח בשוק ההון התמקד בשוק האגח ובהנפקות אגח ובשנה האחרונה הסכומים שגויסו בשוק המניות הפכו להיות משמעותיים וחלקו של הגיוס במניות ברבעון הראשון של 2021 הגיע לכ-40% מסך הגיוס הכולל במניות ואגח:



באשר לשאלה האם ההנפקות בשוק המניות מהוות במידה מסוימת תחליף להנפקות אגח או דוקא פוטנציאל להנפקות אגח של חברות נוספות, ראוי לציין כי חלק מהחברות שמנפיקות מניות, בעיקר אלה שאינן בתחומי הטכנולוגיה והן בשלבים מתקדמים יותר במחזור הפעילות, עשויות להיות שחקניות פוטנציאליות להנפקה גם בשוק האג"ח. בפועל, כ-12 חברות חדשות, שבצעו IPO מאז תחילת 2020, הנפיקו גם אג"ח או שהינן בתהליך היערכות להנפקת חוב. כך ששוק האגח רלוונטי בסופו של דבר גם לחלק מהחברות המנפיקות מניות ואפשרויות המימון השונות משרתות את החברות מבחינת גיוון אפיקי המימון ואת היצע ההשקעות הקיים מבחינת המשקיעים המוסדיים.



מבחינת מגזרי הפעילות של השחקניות החדשות, ניכר כי חלק משמעותי מהשחקניות החדשות בשוק האקוויטי הינן מתחומי הטכנולוגיה, ביומד ואנרגיה, ואלו המגזרים בהם בולט הגידול בפעילות שוק המניות ומיעוט או העדר פעילות בתחום שוק החוב. לעומת זאת, בתחומים המסורתיים, נדלן, פיננסים – עיקר הפעילות ממשיכה להיות בתחום החוב. ב-2020 וכן ברבעון ראשון של 2021 בולט הגידול בפעילות הסקטור העסקי, שמונע בעיקר מהנפקות של חברות הנדל"ן לצד הירידה בהנפקות התחום הפיננסי. לאור היקף הפדיונות הצפוי ב-2021, המתקרב לכ-50 מיליארד שח, ורמת הריבית הנמוכה ומרווחי הסיכון הנמוכים, אנו מניחים שתמשך פעילות ההנפקות הערה של הסקטור הריאלי.



התאוששות השווקים – מבט קדימה

כצפוי, ראינו ב-2020 מספר פעולות דירוג שליליות ויותר הורדות דירוג בהשוואה לשנים קודמות, אך עדיין בהיקפים לא גבוהים. החברות המדורגות, הינן חברות יציבות יחסית, כך שגם אם כתוצאה ממשבר הקורונה יש פגיעה מסוימת בפעילות העסקית, הפגיעה המהותית היא ברמה הענפית וברמת החברות המדורגות הפגיעה הינה מתונה יותר יחסית. בטווח הקצר לא ראינו בעיות נזילות משמעותיות והתוצאות הכספיות של 2020 היו במקרים רבים בגבולות התרחישים שהנחנו והתחזיות שצפינו. החברות המדורגות נהנו מעשור של שוק הון ושוק חוב תומך, וחלקן הגדול פעלו לשיפור הפרופיל הפיננסי שלהן, בצעו מימון מחדש, האריכו מחמים, הפחיתו את הוצאות המימון וכוי, ולכן יכולות לספוג ירידה מסוימת בפעילות העסקית.

לאחרונה, גם ניכרת ירידה באי הוודאות ברמה העסקית בחלק ניכר מענפי המשק.

קיימים, כמובן, עדיין סימני שאלה אך הם מתייחסים בעיקר לשינויים מבניים ארוכי טווח במגזרים השונים.

שאלת מפתח - מהו הנורמלי החדש בסקטורים רבים וכיצד ישפיע על הביצועים העתידיים והפיננסיים של החברות המדורגות. החברות מחפשות מודלים עסקיים חדשים ומנועי צמיחה נוספים.

באשר לשאלה כיצד יושפעו הביצועים של הסקטור העסקי כנגזרת של צמיחת התוצר ושיעור האבטלה, ראוי לציין כי בטווח המיידי: החל"ת נותן חמצן לצריכה הפרטית. בהחלט יתכן ונראה ירידה בכוח הקניה של הצרכנים לאחר הפסקת התמיכה ביוני השנה שתשפיע על ענפי תעשיה שונים (ביניהם נדל"ן מסחרי, קימעונאות, תעופה ותיירות).


בטווח הבינוני-ארוך: קשה להעריך מה יהיה שיעור האבטלה הקשיח. ענפים רבים חוו התייעלות בכוח אדם ויתכן שזו מעידה על אבטלה קשיחה שתישאר איתנו לאחר הקורונה, תגרום לעלייה בפערים החברתיים ולפגיעה בכוח הקניה של הצרכנים ובכך בענפי משק רבים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il