TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

או.פי.סי אנרגיה חתמה מכתב כוונות לרכישת CPV האמריקאית בהשקעה של 800 מיליון דולר


CPV Fairview
CPV היא מהחברות המובילות בארה"ב בתחום ייצור החשמל הפרטי; החברה יזמה והקימה במהלך שנות פעילותה תחנות כוח בהספק כולל של כ-14,800 מגה וואט, מתוכם כ-4,850 מגה וואט באנרגיית רוח;

חברת או.פי.סי אנרגיה מדווחת היום על מהלך אסטרטגי, המכניס אותה לפעילות משמעותית לשוק האנרגיה בארה"ב.  החברה חתמה על מכתב כוונות לרכישת השליטה בחברת CPV האמריקאית, וזאת בהשקעה הנאמדת ב-700-800 מיליון דולר, שחלקה מיועדת גם להשקעה בפרויקטים העתידיים של החברה האמריקאית. העיסקה כפופה עדיין למספר אישורים, ולהשלמת תהליך המו"מ בין הצדדים.


 


חברת CPV ׁ(Competitive Power Ventures)  הינה אחת מהחברות הבולטות בשוק החשמל האמריקאי עם פעילות משמעותית של ייזום, פיתוח, הקמה ואחזקה של תחנות כח בצפון מזרח ארה"ב בשווקים האטרקטביים PJM, NYISO, ISO-NE אשר מספקים חשמל לכ-100 מיליון תושבים. שווקים אלו מכסים בין היתר את מדינת ניו יורק, ניו ג'רסי, פנסילבניה, אוהיו, מסצ'וסטס, וירג'יניה ומרילנד. בנוסף, החברה פועלת גם בשווקים האטרקטיביים של טקסס וקליפורניה.


החברה פועלת משנת 1999 עם נסיון מוכח בייזום, פיתוח, מימון, הקמה וניהול של תחנות כוח קונבנציונאליות ומתחדשות. מטה החברה פועל בבוסטון ובוושינגטון. החברה מנוהלת על ידי גארי למברט, שהינו גם אחד ממייסדיה, והיא מעסיקה כ-90 עובדים. החברה חרטה על דיגלה בשנים האחרונות את ערכי הקיימות, השקעות ירוקות ו-ESG (Environmental, Social, Governance), המנחים אות בכל הפרויקטים בהם היא מעורבת.


 


פעילות הייזום והפיתוח של החברה כוללת ביצוע מוצלח של 44 תחנות כח בטכנולוגיות שונות (רוח, מחז"מ, מחזור פתוח) עם סך הספק מותקן של כ-14,803 מגה וואט במגוון שווקים  בארה"ב. לחברה נסיון מוצלח בפיתוח של תחנות על בסיס גז טבעי עם סך הספק מותקן של כ-9,953 מגה וואט במספר שווקים, ובכללם: PJM, ISO-NE, NYISO, CAISO. פרויקטים אלו מבוססים על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כיום החברה מקדמת  4 פרויקטים קונבנציונאלים המצויים בשלבי פיתוח שונים עם סך הספק מותקן של כ-3,995 מגה וואט.


 


פעילות הייזום והפיתוח בתחום האנרגיות המתחדשות כוללת ביצוע מוצלח של 31 חוות רוח עם סך הספק מותקן של כ-4,850 מגה וואט במדינות שונות בארה"ב. חלק גדול של פעילות זו נמכר עם השנים לחברות אנרגיה המובילות בעולם הכוללות את Iberdrola, Dominion, PG&E, Duke Energy Invenergy  וחברות נוספות. כיום לחברה צבר פרויקטים באנרגיות מתחדשות בשלבים שונים של פיתוח עם סך הספק מותקן של כ-2,245 מגה ואט. מרבית צבר הפרויקטים מבוסס על אנרגיה סולארית (כ-2,000 מגה וואט) והיתרה באנרגיית רוח. חלק משמעותי מצבר הפרויקטים נמצא בשווקים הדינמיים  בצפון מזרח ארה"ב, ובשווקים נוספים שיש לגביהם צפי גידול משמעותי בהספק המותקן של אנרגיות מתחדשות בעשור הקרוב.


 


החברה מחזיקה כיום, יחד עם שותפים, ב-5 תחנות כוח פעילות, המונעות על בסיס גז טבעי, בהספק כולל של כ-4,045 מגה וואט (חלקה של החברה – כ-1,290 מגה וואט). תחנות אלו הינן החדישות בשוק, כאשר התחנה הותיקה בצי התחנות החלה פעילות ב-2016, והתחנה החדשה ביותר החלה פעילות בדצמבר 2019. התחנות מבוססות על הטכנלוגיה המתקדמת ביותר של מחזור משולב, עם יעילות גבוהה, ועמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות סביבה. תחנות אלו נמצאות בשווקים PJM, NYISO, ISO-NE. בנוסף החברה מחזיקה, יחד עם שותפים, בתחנת כוח דומה אשר הקמתה החלה  באוגוסט 2020. תחנה זו תפעל באזור שיקגו  עם סך הספק מותקן של כ- 1,258 מגה וואט. התחנה צפויה להתחיל פעילות ב-2023. חלקה של החברה בפרויקט צפוי לעמוד על 10%.


בנוסף, החברה מחזיקה בתחנת כוח פעילה, המבוססת על אנרגיית רוח, בהספק כולל של כ152 מגה וואט (חלק החברה – כ-106 מגה וואט).


 


תחום ניהול הנכסים כולל ניהול של 14 תחנות כוח עם סך הספק מותקן של כ- 10,600 מגה ואט. החברה מנהלת את 7 הפרויקטים שבהם מחזיקה החברה (כולל ניהול תהליך ההקמה של התחנה הנבנית בימים אלה) עם סך הספק מותקן של כ- 5,455 מגה וואט. בנוסף החברה מנהלת 7 נכסים עבור צדדים שלישיים (חברות אחזקה וקרנות השקעה) עם סך הספק מותקן של כ-5,140 מגה וואט. החברה פועלת במספר שוקי חשמל משמעותיים, בנוסף לשוקי הפעילות העיקריים, הכוללים את שוק החשמל CAISO (שוק החשמל של קליפורניה) ושוק החשמל של טקסס.


 


שוק החשמל בארה"ב כולל כ-1,100 GW של הספק מותקן. השוק האמריקאי בכללו עובר תהליך של שינוי תמהיל האנרגיה אשר כולל החלפה משמעותית של פחם ע"י גז טבעי, וכן כניסה של אנרגיות מתחדשות. מגמות אלו מבוססות על רגולציה סביבתית המגבילה זיהום של תחנות כוח, רגולציה המתעדפת אנרגיות מתחדשות, מחירי גז נמוכים אשר דוחקים את תחנות הפחם, וכן נגזרות מגילן הגבוה של תחנות הפחם בארה"ב (ממוצע כ-40 שנה). מגמה זו מקבלת רוח גבית במדינות בצפון מזרח ארה"ב (ניו יורק, ניו ג'רסי, אילינוי, מסצוסטס, קונטיקט, מרילנד ועוד) על בסיס רגולציה מקומית עם יעדי אנרגיה מתחדשת ומגבלות מהותיות המוטלות על פליטות גזי חממה.


בשל מגמות אלו, סוכנות האנרגיה (Energy Information Agency) צופה כי כ-130,000 מגה ואט של תחנות כח פחמיות ותחנות כח על בסיס מזוט וסולר יסגרו עד 2030. מאידך הסוכנות צופה הקמה של מעל ל-230,000 מגה ואט (רוח וסולארי).


 


או.פי.סי מציינת, כי שיעור אחזקותיה בחברה הנרכשת עשוי לעמוד על כ-70%, וכי בכוונתה להכניס מספר משקיעים מוסדיים משוק ההון הישראלי כשותפים בעיסקה, ולמועד הדו"ח מנהלת מו"מ עם מגדל, כלל ופועלים שוקי הון בעניין זה.


 


לצורך מימון העיסקה, צפוי להתבסס על גיוס הון ו/או גיוס חוב (ציבורי, פרטי או בנקאי) ו/או יתרות מזומן, או שילוב ביניהם. חברת קנון הולדינגס, שהינה בעלת השליטה באו.פי.סי, הודיעה לחברה, כי במידה ויוצע לה להשתתף במהלך גיוס הון כאמור, היא תשקול ברצינות להשתתף בהנפקה. כמו כן, במסגרת העיסקה, סוכם בין הצדדים, כי המוכר יעניק לאו.פי.סי הלוואת מוכר שעשויה לנוע בין 54 ל-95 מיליון דולר.


 


או.פי.סי אנרגיה פירסמה בחודש שעבר את תוצאותיה הכספיות לסיכום המחצית הראשונה של שנת 2020. החברה סיימה את המחצית עם הכנסות בסך של כ-577.5 מיליון שקל, ועם EBITDA  בסך של כ-133.7 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה, נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה, עמד על כ-810.6 מיליון שקל (כ-751.8 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), ובקופת החברה, על פי מאזנה המאוחד, מזומנים ופיקדונות בסכום כולל של כ-902.5 מיליון שקל.


בתחילת חודש יולי האחרון החלה תקופת ההפעלה המסחרית של תחנת הכוח שהקימה או.פיסי בחדרה, שהיקפה הכולל כ-144 מגה וואט.





CPV היא מהחברות המובילות בארה"ב בתחום ייצור החשמל הפרטי; החברה יזמה והקימה במהלך שנות פעילותה תחנות כוח בהספק כולל של


כ-14,800 מגה וואט, מתוכם כ-4,850 מגה וואט באנרגיית רוח;


 


פעילות החברה כוללת: (1) פיתוח והקמה של תחנות כח קונבנציונאליות ואנרגיות מתחדשות; (2) בעלות ואחזקה בפרוטפוליו של תחנות כח פעילות; (3) ניהול תחנות כח עבור החברה ולקוחות צד ג'


 


פעילות הפיתוח של CPV כוללת ביצוע מוצלח של 44 פרויקטים עם הספק כולל של כ-14,800 מגה וואט. כמו כן, לחברה צבר פרויקטים של כ-6,200 מגה וואט, מתוכם כ-2,245 מגה וואט בתחום האנרגיה המתחדשת, כאשר מעל 1,100 מגה וואט מתוכם נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים.  בתחום האנרגיה הקונבנציונאלית, לחברה 4 פרויקטים על בסיס גז טבעי בטכנולוגית מחז"מ בשלבי פיתוח שונים עם סך הספק של 3,955 מגה ואט.


 


הפורטפוליו של החברה כולל אחזקות, יחד עם שותפים, ב-6 תחנות כוח פעילות מבוססות גז טבעי ואנרגיית רוח, שחלקה בהן עומד על כ-1,400 מגה וואט, הממוקמות ברובן בצפון מזרח ארה"ב בשווקים המרכזיים (PJM, NYISO, ISO-NE); כל הפרויקטים הקונבנציונאלים הינם חדשים, מבוססים על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, עם היעילות הגבוהה בשוק, המקנה לחברה יתרון תחרותי ארוך טווח.


תחת פעילות ניהול הנכסים, מנהלת CPV עבורה ועבור צדדים שלישיים 14 תחנות כוח עם סך הספק מותקן של כ-10,600 מגה וואט בטכנולוגיות שונות ובשווקים שונים, ובכללם שווקי האנרגיה של קליפורניה וטקסס.


 


בכוונת או.פי.סי לבצע את הרכישה ביחד עם שותפים מוסדיים/פיננסיים ישראליים, שישתתפו בהיקף של כ-30% ברכישת CPV; למועד הדו"ח החברה מנהלת מו"מ עם כלל, מגדל ופועלים שוקי הון להקמת השותפות האמורה ולהשתתפותם בהשקעה.


 


 בכוונת או.פי.סי להתמקד ולהרחיב את פעילות ייצור החשמל שלה בארה"ב באמצעות הפלטפורמה הנרכשת והרחבת הפעילות של CPV, בעיקר בתחום 'החשמל הירוק'.


 


 


גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "מזה זמן זיהינו את הפוטנציאל הגלום בשוק החשמל בארה"ב, וזאת תוך דגש על הרחבת הפעילות לתחום האנרגיות המתחדשות. אנו רואים את השוק האמריקאי כאחד משוקי היעד האסטרטגיים של או.פי.סי, שכן ארה"ב ניצבת בפני תנופת פיתוח של אנרגיות מתחדשות, במקביל למגמות של גריטת פחם והקמת תחנות כוח יעילות המונעות בגז טבעי מסיבות כלכליות וסביבתיות.


פעלנו בשנה האחרונה לאיתור פלטפורמה מתאימה לכניסה לשוק האמריקאי, כאשר אחד הקריטריונים החשובים היה שתהיה לחברה האמריקאית הנהלה חזקה בעלת ניסיון מוכח, וכן צבר פרויקטים משמעותי להמשך צמיחה.


לאחר השלמת תהליך איתור מעמיק, כאמור, אנו שמחים לדווח היום על מכתב כוונות לרכישת חברת CPV. מדובר בחברה חלוצה בתחומה, דינמית וצומחת, הפועלת במספר מדינות בארה"ב בשווקי החשמל הגדולים והמשמעותיים בארה"ב. לחברה יכולות ייזום ופיתוח מוכחות, ומאז הקמתה היא יזמה והקימה תחנות כח עם סך הספק מותקן של כ-14,800 מגה וואט, מתוכן כ- 9,950 מגה ואט של תחנות קונבציונאליות מתקדמות במספר שווקים, ותחנות מבוססות אנרגיית רוח בהספק כולל של כ-4,850 מגה וואט. לחברה כיום צבר איכותי של כ-2,245 מגה וואט נוספים להקמת תחנות בתחומי האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה כיום ב-5 תחנות כוח מבוססות גז טבעי אשר הוקמו בשנים האחרונות בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. פעילות החברה כוללת ניהול 14 נכסים במספר שווקים עבורה ועבור צדדים שלישיים, עם יכולת לפעול בכל שוק מרכזי בארה"ב.


הרכישה, כאשר תושלם, תהפוך את CPV לפלטפורמת ההשקעות וההתרחבות של או.פי.סי בארה"ב, ותסייע לחברה לצמוח ולהרחיב את פעילותה תוך גיוון מקורות ההכנסה של החברה למספר תחומים, רגולציות ומדינות.   


העסקה גם מכניסה את או.פי.סי  באופן ישיר לתחומי האנרגיה הירוקה, ובעיקר לתחומי האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח, המסומנים כחלק ממנועי הצמיחה המשמעותיים שלה, במקביל לתחנות הגז הטבעי שברשותה".


 


 





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il