TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ביהמ"ש המחוזי פסק: רבוע כחול נדל"ן לא תשלם היטל השבחה על שינוי הבינוי בבניין שהקימה באזור התעשייה ברעננה


אלון רבוע כחול
בית המשפט אישר את החלטת ועדת הערר בהחלטה עקרונית: לא ניתן לגבות היטל השבחה על פרסום הקלה מנספח בינוי מנחה
רבוע כחול נדל"ן לא תשלם היטל השבחה על הנכס שבנתה באזור התעשייה ברעננה עבור שינוי בנספח הבינוי המנחה. כך קבע בית המשפט המחוזי מרכז, בערעור שהגישה הועדה המקומית רעננה על פסיקת ועדת הערר בנושא.

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור של הוועדה המקומית רעננה, שביקשה להטיל על ריבוע כחול נדל"ן את היטל ההשבחה וקבע בכך באופן עקרוני כי לא ניתן לגבות היטל השבחה על פרסום הקלה מנספח בינוי מנחה.

רבוע כחול נדל"ן יוצגה על ידי עוה"ד דפנה תמיר ממשרד עורכי הדין ענת בירן.

היטל השבחה ניתן כאשר מתקיימת עליית שווי של מקרקעין כתוצאה מאחת מפעולות התכנון – אישור תכנית, מתן הקלה או התרת שימוש חורג. בית המשפט ציין בהחלטתו כי כאשר מבוצע פרסום אודות סטייה מנספח בינוי מנחה, אין המדובר בפרסום הקלה ועל כן לא ניתן לגבות היטל השבחה בגין כך.

השופטת זהבה בוסתן דחתה את טענת רעננה כי לא ניתן היה לאשר לרבוע כחול נדל"ן את היתר בניה ללא פרסום הקלה, וציינה כי הפסיקה המקובלת היא שסטייה מהוראות מנחות בתכנית, ובכלל זה מנספח בינוי מנחה, אינה מחייבת פרסום כלל, וככל שמתבקש פרסום אין המדובר בפרסום הקלה.

ברקע להחלטה, בשנת 2010 הוועדה המקומית ברעננה הוציאה לריבוע כחול נדל"ן שומת היטל השבחה בסך 2.2 מיליון שקלים. ריבוע כחול חלקה על השומה, והשמאית המכריעה קבעה כי היטל ההשבחה יעמוד על 660 אלף שקל. ועדת הערר החליטה בערעור שהגישה ריבוע כחול כי מכיוון שלא קיימת חובה לפרסם הקלה מנספח בינוי מנחה, וכי ממילא רעננה לא אישרה את ההקלה, ריבוע כחול איננה צריכה לשלם היטל השבחה.

לטענת ריבוע כחול נדל"ן, היטל השבחה ניתן לגבות רק מכוח הדין. נספח בינוי הוא נספח מנחה בלבד, ובמקרה הנוכחי ניתן לסטות מהנספח ללא הליך של הקלה. משקבעה ועדת הערר כי על פי דין לא היה מקום לנקוט בהליך של הקלה במסגרת הבקשה למתן היתר הבניה, דינה של דרישת היטל ההשבחה להתבטל והעובדה כי התבקש פרסום אינה משנה מהוראות הדין.

כאמור, בית המשפט קיבל את טענות החברה, וקבע כי עיריית רעננה תשלם הוצאות משפט בסך של 25 אלף שקלים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il