TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פסק דין - הפלישות למקרקעין המכונים "אל ערקיב" מהווים בזיון בית משפט


משרד המשפטים
המדובר במקרקעי ציבור באזור המכונה "אל ערקיב", הנמצא מערבית לכביש 40 באר שבע – להבים. החל משנת 1998 החלו גורמים מבני משפחת אבו מדיעם בשורה של פלישות למקרקעין
מדובר בפולשים המפרים צווים לפינוי הקרקע משנת 2002, צווים אשר אושרו בשלוש ערכאות, לרבות בית המשפט העליון. מדובר בפלישות מתריסות, חוזרות ונשנות למקרקעין, אשר גרמו הוצאות כבדות לקופת הציבור.

לאחר שפינויים של הפולשים, שהתבצע ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל באמצעות ההוצאה לפועל לא צלח ולא הביא להפסקת הפלישות, הגישה המדינה לבית משפט השלום בבאר שבע בקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט.

בבקשתה פרטה המדינה את הפעולות הביצועיות הרבות שביצעה לצורך הוצאת צווי הפינוי מהמקרקעין אל הפועל. המדינה ציינה כי הבקשה לפי פקודת ביזיון בית משפט הוגשה לאחר שפסקי דין חלוטים המאשרים צווים המורים לפולשים לפנות את המקרקעין לא יושמו ורצף הפלישות נמשך שנים רבות. עוד צוין בבקשה כי הפולשים אינם מקבלים את הדין, הגם שכל בקשותיהם נדחו וגם תביעות כספיות וכתבי אישום שהוגשו נגדם, לא הועילו להפסקת הפלישות. משכך, לאחר שפעולות רבות בכלי אכיפה שונים לא צלחו, סברה המדינה כי מדובר במקרה קיצוני וחריג התואם את תכליות פקודת ביזיון בית המשפט ומצדיק את הפעלתה במקרה זה.

בית משפט השלום דחה את הבקשה, בנימוק שניתן להמשיך ולפעול בהליכי הוצאה לפועל, וכי הנימוק לבקשה כלכלי בלבד.

על כך הגישה המדינה בקשת רשות ערעור.

בית המשפט המחוזי קיבל את בקשת רשות הערעור וכן את הערעור לגופו וקבע כי בנסיבות העניין קיים בזיון בית המשפט, לאור הפרה מתמשכת וארוכה של צווים שאושרו בפסקי דין חלוטים.

בית המשפט קבע בפסק דינו כי: "בענייננו מדובר בנסיבות חריגות ומיוחדות, כאשר במשך שנים ארוכות לא צלחו הליכי ההוצל"פ שהינם הדרך הרגילה.... התמונה העולה בנסיבות התיק קמא מעלה שהסתפקות בהמשך הליכי הוצל"פ הרגילים לא תוכל להביא למימוש פסקי הדין שניתנו בתוך זמן סביר, ואף לא בטווח הזמן הנראה לעין. הדבר תומך בתוצאה ולפיה הכבדה שתהיה גם באמצעות שימוש בפקודת ביזיון בימ"ש והטלת קנס, לצורך כיבוד וציות לפסקי דין חלוטים בינה ראויה וזאת בנסיבות החריגות והמיוחדות של התיק קמא".

עוד קבע בית המשפט כי העובדה שעניין הבעלות שנוי במחלוקת וקיים הליך תלוי ועומד בעניין זה בבית המשפט המחוזי, לא פוטרת את הפולשים מחובת כיבוד הצווים.

באשר לסכומים שיושתו בגין כל אחד מהפולשים על כל יום של בזיון, הוחזר התיק לבית משפט השלום. בית המשפט המחוזי השית על הפולשים הוצאות משפט בסך 15,000 ₪.

בקשת רשות הערעור הוגשה ע"י עו"ד נירה גלעד מפרקליטות מחוז דרום אזרחי בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל (מרחב שמירה דרום).



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il