TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כתב אישום נגד מנהל במשרד הבינוי והשיכון בגין עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות


משרד המשפטים
חקירת הפרשה התנהלה במשטרת ישראל- יאל"כ להב 433.

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום נגד גדי רייבוך, מנהל החטיבה הטכנית במחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון בגין עבירות שוחד, הלבנת הון, עבירות מס, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הדחת עד ועבירות נוספות.

כתב האישום המיוחס לרייבוך מגולל מסכת הנפרשת על פני מספר שנים, במהלכם נטל ונתן כספי שוחד בגובה של מאות אלפי שקלים, הלבין הון והשמיט הכנסות בגובה של מיליוני שקלים, הטה מכרז ואף הדיח עדים מלמסור הודעות אמת בחקירות המשטרה. לאחר קבלת השוחד נהג רייבוך להפקידו בחשבונות שונים במטרה להסוות את מקור הכספים. חקירת הפרשה התנהלה במשטרת ישראל- יאל"כ להב 433.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עוה"ד אופיר פחימה, עמית לוין ומיכאל סטופ, רייבוך לקח שוחד בגובה עשרות אלפי שקלים מחברה להנדסה אזרחית בעבור בחירתה לביצוע עבודות הנדסיות באתר בנייה בראש העין, פרויקט שעלותו הסתכמה במעל ל- 1,200,000 ₪. בהמשך, ובתמורה לסכומי כסף נוספים, חתם על חוזי המשך עם החברה תמורת סכומים שנעו בין עשרות למאות אלפי שקלים. רייבוך אף השתתף בועדת המכרזים המחוזית של המשרד, שדנה בעניין מתן פטור להתקשרות ללא מכרז עם החברה. במקרה אחר, לאחר שגילה עובד המשרד חשבוניות בסכומים גבוהים ביחס לארבעה פרויקטים שאושרו ודווח על כך לרייבוך, הורה לו רייבוך לאשר את החשבוניות "המנופחות" ובכך גרם למשרד לשלם סכום עודף בשיעור של כ- 100,000 ₪ לקבלנים.


עם אישורן של החשבוניות התייצב רייבוך במספר הזדמנויות במשרדו של אותו עובד והניח במגירתו מעטפות עם כסף בתמורה לאישורו את אותן חשבוניות, בעוד שהורה לו לבל ישאל שאלות בנושא זה. בנוסף, רייבוך לקח שוחד בגובה 160,000 ₪ לפחות והורה למהנדס שתפקידו היה לוודא כי הקבלנים עובדים בהתאם לתוכנית העבודה ומספקים את הכמויות כמתחייב מתנאי המכרז, לפעול במטרה לסייע לקבלנים להפחית בעלויות עבודתם. עוד סייע רייבוך ליועץ חיצוני להבטחת איכות לזכות במרמה בהליך בחירת יועץ למתחמי בניה בראש העין.

רייבוך העביר לקרובתו כסף מזומן בשקלים ובדולרים בסכום השווה ל- 870,000$ והיא ביצעה בהוראתו פעולות בכסף אצל נותני שירותי מטבע, תוך הסתרת העובדה שרייבוך הוא הנהנה האמיתי בכסף. במהלך השנים 2016-2010, העביר רייבוך רכוש אסור בגובה של 5,563,957 ₪ במזומן למכריו ולקרובי משפחתו, אשר השיבו את הכספים לחשבונות הבנק שלו, באופן שנחזה להיראות ככסף לגיטימי. פיצול הכסף לחשבונותיו השונים של רייבוך הוביל גם לכך שכספי ההפקדה היו בסכומים שלכאורה אינם מחויבים בדיווח. לאחר ששוחרר רייבוך לראשונה ממעצרו, הנחה שניים מהגורמים אשר הפקידו עבורו כספים בחשבונות שונים כי אם יוזמנו לחקירה במשטרה עליהם למסור בכזב כי הכספים נועדו להשקעה עסקית או להוצאות חתונה, ואכן בהתאם להוראותיו מסרו השניים פרטים כוזבים בחקירתם במשטרה ובכך שיבשו חקירה.

כמו כן, רייבוך לא דיווח על הכנסותיו הנוספות החייבות במס, וכך צבר סכום שלא פוחת מ- 10,608,742₪. בהמשך הסליק את הסכומים בכספת המצויה בבית הרשום על-שם קרובת משפחתו, וכך גם השתמט מדיווח ותשלום מס על הכנסותיו. באותה הכספת נתפסו כ-4 מיליון ₪ במזומן. במסגרת כתב האישום עותרת הפרקליטות לחילוט רכוש הנאשם בהיקף של מעל 16 מיליון ₪ לטובת קופת המדינה.

בבקשה נכתב כי: " המשיב ביצע לכאורה עבירות באופן שיטתי ומניפולטיבי, בהיקף כספי נרחב ולאורך שנים, תוך ניצול מעגל האנשים הקרובים לו, ומכאן שהמסוכנות הנשקפת מהמשיב הנה גבוהה... מעשיו של המשיב, כפי שפורט בכתב האישום, מלמדים כי המשיב, אשר הנו עובד ציבור בכיר, ביצע עבירות על טוהר המידות ועבירות שחיתות שלטונית. כלל נתונים אלה, יחד עם העובדה שהמשיב הרהיב עוז והדיח עדים בחקירתם - מעידים כאלף עדים כי מורא החוק אינו חל על המשיב והוא מבטא זלזול בוטה ברשויות אכיפת החוק. מכאן, שלא ניתן לתת כל אמון במשיב זה."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il