TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ביהמ"ש לעניינים מנהליים דחה עתירה הנוגעת לבניית למעלה מ-1500 יחידות דיור בגן-יבנה


משרד המשפטים
ביהמ"ש דחה את העתירה ואישר את החלטת הותמ"ל, שיוצגה בהליך על ידי עוה"ד אורי קידר וענת בינדר גלעדי מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי)
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים (כבוד השופטת בוסתן), דחה עתירה כנגד החלטת הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמשרד האוצר, לאחר שאישרה תכנית מועדפת לדיור (תמ"ל) לבניית 1,546 יחידות דיור בתחום המועצה המקומית גן יבנה.

רקע: תכנית הבנייה בגן יבנה, שאושרה לאחר הליך תכנוני מקיף, כוללת תכנון ל-1,546 יחידות דיור, אשר חלקן צמודות קרקע וחלקן בבנייה רוויה. לטענת העותרים, ארבעתם תושבי גן יבנה, ההחלטה לאשר תוספת יחידות דיור ביישוב בהתעלם מתכנית המתאר לכלל היישוב, המקודמת במקביל על ידי הוועדה המחוזית, היא בלתי סבירה שכן לשיטתם, המהלך משנה באופן דרסטי את אופיו הכפרי של היישוב, ויביא הלכה למעשה את הפיכת היישוב לעיר.

ביהמ"ש דחה את העתירה ואישר את החלטת הותמ"ל, שיוצגה בהליך על ידי עוה"ד אורי קידר וענת בינדר גלעדי מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי). בית המשפט קבע כי התכנית עונה על צרכים ציבוריים חשובים של מתן פתרון למצוקת הדיור בישראל באמצעות תוספת מאות יחידות דיור, תוך התחשבות בממשק הבינוי הקיים ובאופי המרקם בשולי היישוב גן יבנה. כמו כן, בית המשפט קיבל את טענת המדינה כי מדובר במהלך תכנוני מקיף ומעמיק, אשר עבר את כל שלבי האישור הנדרשים על ידי אנשי המקצוע המתאימים.

בהחלטתו קבע ביהמ"ש כי "לא ניתן להתעלם מהרושם כי העתירה נובעת מהאינטרס האישי הצר של העותרים ומרצונם כי היישוב גן יבנה יוותר כפי שהוא. אל מול אינטרס זה, עומד האינטרס הציבורי אותו מייצגת הוועדה למתחמים מועדפים לדיור, המבקש לתת פתרון חלקי למצוקת הדיור בישראל ומצוי בסדר עדיפות לאומי".

כאמור, ביהמ"ש דחה את העתירה וחייב את העותרות בתשלום 15,000 ₪ הוצאות למדינה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il