TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ביה"ד חייב את נס טכנולוגיות לשוב למו"מ עם ההסתדרות לגיבוש הסכם קיבוצי ראשון בחברה


לוגו הסתדרות
עוד נכתב בפסק הדין כי "הפסקת המו"מ הקיבוצי על ידי המשיבה נעשתה בניגוד לעקרונות משפט העבודה" וכי המהלכים שבהם נקטה הנהלת נס הם בגדר "התנהלות חסרת תום לב"
ראשון שיחול על עובדיה, ביה"ד נעתר לבקשת ההסתדרות וקבע כי על הנהלת החברה לשוב לשולחן הדיונים *** עוד נקבע כי הנהלת החברה התייחסה אל יו"ר הוועד באופן פוגעני שלא לצורך ואסרה עליה להמשיך לנהוג כך *** יו"ר איגוד עובדי ההייטק, יקי חלוצי, בירך על ההחלטה וקרא להנהלת נס "להתעשת ולהבין שהסכם קיבוצי בחברה זו עובדה" *** ועד עובדי נס: "מקווים כי הנהלת החברה תשוב לשולחן המו"מ, הפעם מתוך כוונה כנה להגיע להסכמות אשר מכבדות את העובדים"***

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קיבל את בקשת ההסתדרות וקבע כי על הנהלת נס טכנולוגיות (חברה לשירותי מערכות מידע) לחדש כבר במהלך השבועות הקרובים את המו"מ עם נציגי ההסתדרות וועד העובדים לקראת הסכם קיבוצי ראשון.

כמו כן, בהחלטה שניתנה על ידי השופט דורי ספיבק, אסר בית הדין על הנהלת נס להמשיך ולהתייחס אל יו"ר הוועד אלון בן הרוש באופן המשפיל בו נהגה כלפיו, כאשר העלתה טענות שונות בדבר היותו של בן הרוש "יו"ר נחזה של ועד העובדים" – "התייחסות פוגענית ומיותרת, שלא היה לה מקום, והיא עולה כדי פגיעה בזכותם להתארגנות של עובדי נס", כך דברי ההחלטה.

עוד נכתב בפסק הדין כי "הפסקת המו"מ הקיבוצי על ידי המשיבה נעשתה בניגוד לעקרונות משפט העבודה" וכי המהלכים שבהם נקטה הנהלת נס הם בגדר "התנהלות חסרת תום לב".

יודגש כי בהחלטה זו, בית הדין נעתר לבקשת ההסתדרות להורות להנהלת נס לחזור לשולחן המו"מ, לאחר שזו החליטה להפסיק באחת את המו"מ בין הצדדים, ולהתנות את חידושו בהוכחה מחודשת של יציגות ההסתדרות בקרב עובדי החברה כשלוש שנים לאחר שהתאגדו.

נזכיר כי החברה הכירה ביציגות ההסתדרות בקרב עובדיה כבר במרץ 2014, זמן קצר לפני שהחל המו"מ בין הצדדים לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון. לאחר שבעה חודשים שבהן התקיימו פגישות בין הנהלת נס לבין ההסתדרות ונציגות העובדים, ההידברות בין הצדדים נקלעה למבוי סתום, בין היתר, בשל הקשחת עמדותיה של ההנהלה, הצעדים החד-צדדיים שבהם נקטה והקשיים הרבים שהערימה על הוועד, בתקשורת מול העובדים ובאי גילוי נתונים הדרושים לוועד לשם קיום מו"מ הוגן וראוי. לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בנושא, ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התערב באופן אישי ונפגש עם מנכ"ל החברה שחר אפעל, המו"מ חזר למסלולו ואף נכנס לישורת האחרונה בראשית שנת 2017.

על אף ההתקדמות המשמעותית שחלה מאז במו"מ, נותרו בין הצדדים מחלוקות מהותיות ומשפעלו העובדים, בגיבוי ההסתדרות, לקידום צעדים ארגוניים, ההנהלה הודיעה כי היא מפסיקה כליל את המו"מ על ההסכם הקיבוצי ומתנה את המשך קיומו בהוכחת יציגות מחודשת של ההסתדרות.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר היום כי "ההסתדרות מברכת על החלטת בית הדין שחייב את הנהלת נס לשוב אל שולחן המו"מ ולחדול מניסיונות שבירת התאגדות העובדים. בית הדין הביע עמדה נחרצת לגבי ההתייחסות המבזה של החברה ליו"ר ועד העובדים. אני קורא להנהלת נס להתעשת, להבין שהסכם קיבוצי בחברה זו עובדה ולפעול בשיתוף פעולה עם נציגות העובדים למען סיום המשבר ולטובת עובדי החברה".

בוועד עובדי נס טכנולוגיות הביעו סיפוק על החלטת בית הדין והוסיפו כי: "אלפי העובדים המסורים של נס זכאים להסדרה הוגנת של זכויותיהם. חידוש המו"מ בין הצדדים, חייב להתבצע מתוך נכונות הדדית לצעדים בוני אמון ואנו תקווה כי הנהלת החברה אכן תשוב למו"מ, הפעם מתוך כוונה כנה להגיע להסכמות אשר מכבדות את העובדים".

ההסתדרות יוצגה בהליך על ידי עו"ד סיון רדיאן מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. ועד עובדי נס יוצג על ידי עו"ד כפיר זאב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il