TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

השופטת חיות בדיון בבג"צ בנוגע לרפורמה בבורסה


אורלי לוי אבקסיס
"מה בעצם נשאר לציבור? נותנים תופינים לגופים שבעים"

הדיון בעתירה של חברות הכנסת לוי-אבקסיס והשכל תם בסדרת אמירות חריפות מצד השופטים חיות, שהם ומינץ, שמחייבות את המדינה בחיזוק מעמד הכנסת ובהשבת האיזון בין הרשות המחוקקת למבצעת, ומעגנות את חובת חברי הבורסה בתשלום מס על מכירת המניות – בשווי של עשרות ואף מאות מיליוני שקלים לקופה הציבורית. לאור הישגים אלו החליטו חברות הכנסת למשוך את העתירה.
במהלך הדיון ביקרה השופטת חיות, שעמדה בראש ההרכב, את הרפורמה בבורסה ואת הליך החקיקה שנלווה לה, אמרה כי "יכול להיות שמבחינה ציבורית הרפורמה זכאית לכל הביקורת שהושמעה כאן, אבל בית המשפט הזה אינו פלטפורמה המתאימה": בין היתר ציינה כי לא ברור מהו התאריך הקובע את שווי הנכס למיסוי, ובהתאם ייתכנו פערים של מאות מיליונים בשווי המס שייגבה; אין התייחסות לריבית והצמדה בקשר לדחיית המס (שאף הן נאמדות במליונים); ותמהה מדוע לאחר כל הרפורמה נותרים למכירה רק 39% מהמניות והאם הרפורמה אכן תועיל להחייאת הבורסה. בדיון הובהר כי קיימת חובת מיסוי על מכירת המניות, והועלו שאלות נוקבות אליהן יידרשו מובילי הרפורמה להתייחס בקביעת המס. השופטת חיות תהתה "מה נשאר בעצם לציבור? נותנים תופינים לגופים שבעים" אך הסבירה שבהינתן ארגז הכלים המשפטי העומד לרשותה אין אפשרות לבטל את החוק.


בנוסף בסיכום הדברים העירה השופטת כי "חלה החובה החוקתית למסור לכנסת ולוועדותיה מידע על פי דרישה במטרה לאפשר לחברי הכנסת לגבש עמדתם בצורה מושכלת ויסודית." לאור הסתייגותו החוזרת של נציג המדינה לכך הוסיפה השופטת "זה שאדוני מודאג מאמירה שנראית לי צריכה להיות כמעט מובנת מאליה [הנוגעת לחובת הממשלה על שלוחותיה למסור כל מידע רלבנטי לחברי הכנסת] – מדאיג אותי יותר מהכל".
לאור הדברים הללו, חשו העותרות כי השיגו את התוצאות להן קיוו: האחת בנוגע להסדר המס והאחרת בנוגע לזכות חברי הכנסת לקבל מידע דרוש להחלטותיהם מידי הרשות המבצעת, והחליטו למשוך את העתירה.


ח"כ אורלי לוי-אבקסיס: "אני שמחה על דברי השופטים המחזקים את מעמדנו כחברי כנסת. לא ייתכן שהרשות המחוקקת תהיה למריונטה בידי פקידים, שלא נבחרו על ידי הציבור, ושהאינטרס הציבורי אינו בהכרח לנגד עיניהם. נבחרנו כדי לחוקק וכדי לבקר את פעילות הממשלה – ואני עומדת על זכותי לממש תפקיד זה. אני מברכת על ההבהרה בנוגע לחובת מיסוי המניות – הצלחנו להציל עשרות ואולי אף מאות מיליונים ולהשיבם לקופה הציבורית. במילות השופטת חיות, בטוחני שיש גופים שבעים פחות שיוכלו ליהנות מכספים אלו."


‎ח״כ שרן השכל: ״כתוצאה מהגשת העתירה הצלחנו לשמור על כספי ציבור רבים שייכנסו לקופת המדינה. ביהמ"ש קבע כי הגופים יחויבו לשלם מס בעבור המכירה, הישג משמעותי עבור כולנו. אמירה חשובה נוספת של השופטת חיות היתה בנוגע לחובת הממשלה להעביר מסמכים ומידע, כי אחרת אנחנו, חברי הכנסת, איננו יכולים לבצע את העבודה אליה נשלחנו על ידי הציבור. אני מקווה שאמירה זו תהיה נורת אזהרה בקרב משרדי הממשלה ותזהיר מפני מקרים בעתיד בהם מסיבה כזו או אחרת לא ירצו לחשוף מסמכים וחוות דעת. משימת הפיקוח והביקורת על עבודת הממשלה הופכת קשה הרבה יותר כאשר משרדי הממשלה מעלימים מידע חשוב שעלול להשפיע על החלטותי״.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il