TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פרופ' מנואל טרכטנברג יוצא נגד כוונת רשות המיסים לגבות מס ממלגות מחקר


ח"כ טרכטנברג בהתבטאות חריפה כנגד רשות המסים: "יוצאים כנגד החלטה של ממשלת ישראל"
בדיון ועדת המדע יצא ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג בחריפות נגד כוונת רשות המסים לגבות מס ממלגות מחקר של פוסט דוקטורנטים בישראל: "אנחנו מוחים נגד "בריחת המוחות" ומודאגים ממצב המדע והמחקר בישראל, אך רשות המסים פועלת לפגוע במחקר המדעי ובחוקרים הצעירים".

"במעבדות הישראליות יש כיום מחסור אקוטי של חוקרים משתי סיבות: האחת, רוב הישראלים טסים לעשות פוסט דוקטורט בחו"ל, שנית - מסיבות היסטוריות לא השכלנו להביא פוסט דוקטורנטים מחו"ל כפי שקורה למשל באירופה, שם החוקרים עוברים ממדינה למדינה. עם השנים ממשלת ישראל הבינה את הדבר הזה, וקיבלה החלטות אמיצות. אני בעצמי יזמתי מספר תכניות והענקנו מלגות מהכסף של המחקר הישראלי לפוסט דוקטורנטים כי זה חלק מהמחקר הישראלי. "

טרכטנברג, שבתקופת כהונתו כיו"ר ות"ת יזם תכניות מחקר להשבת חוקרים ישראלים הוסיף: "המערך הזה עדיין לא מספק את כל הסחורה, משום שבהשוואה למעבדה בחו"ל בה יש כעשרה פוסט דוקטורנטים, אצלנו יש בקושי אחד. כל המערך הזה בנוי על מלגות שאין עבורן תרומה, ויתרה מזו, לפי החוק הישראלי יש תקרה למלגה, ולצערנו רוב הפוסט דוקטורנטים בכלל לא מגיעים לתקרה הזו.
עניין נוסף שכואב לי אישית, הוא שילוב נשים במחקר. נשים שאנחנו כל כך רוצים לקדם במדע, וממשלת ישראל עושה מאמצים אדירים, מתקשות לצאת לפוסטים בחו"ל, ובמקרה הטוב יוצאות לשנה או שנתיים, ועכשיו אנחנו רוצים גם אותן למסות? אנחנו רוצים שתהיה פה מלחמה מגדרית? "

בסיום דבריו יצא טרכטנברג במתקפה חריפה על רשות המסים ואמר: "כחבר ועדת הכספים אני תומך במרבית המקרים ברשות המסים משום שאני ער לכללים הפיסקליים, ומעולם לא תמכתי במשהו שיפגע בכלכלה הישראלית. אבל הפעם אני רואה תופעה שפקיד שומה, בכיר ככל שלא יהיה, משתמש בתפקידו וכוחו כדי לצאת נגד מדינת ישראל בכל ההיבטים: נגד החזרת חוקרים ישראליים הביתה, נגד נשים חוקרות, ולמעשה נגד הכלכלה הישראלית. מדובר בסכום של עשרות מיליוני שקלים, שמחד לא יצליחו לפתור את הבעיות הכלכליות של המדינה, ומאידך יחסלו את המחקר הישראלי ויפגעו בכלכלה הישראלית לדורות."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il