TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

צעדים ראשונים בדרך להקמת בנק חלב אם בישראל


אורלי לוי אבקסיס
הצעת חוק ראשונה להקמת בנק לחלב אם הונחה על שולחן הכנסת
השבוע הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק ראשונה מסוגה להקמת בנק חלב אם ביוזמת חברי הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (יו"ר הפורום למען הפגים בישראל) וישראל אייכלר (יהדות התורה).
לוי-אבקסיס: "לאחר עשור של התדיינויות, יש סוף סוף פריצת דרך בתחום למען רווחת התינוקות וההורים"
במדינות מפותחות רבות בעולם קיים בנק חלב אם. בהיעדר בנק כזה בישראל הורים שרוצים או צריכים להניק את ילדיהם בחלב אם נאלצים להסתמך על טוב לבם של מכרות או זרות אליהן מגיעים דרך הרשת, בקהילות בפייסבוק, ובגמ"חים בקהילה החרדית בעיקר. חלב זה אינו מפוקח ואינו נבדק בקטריאלית. גופי בריאות מערביים בארה"ב, קנדה ואוסטרליה הזהירו מפני הסיכונים האפשריים של שיתוף חלב אם באופן בלתי רשמי והמליצו נגד האכלת תינוקות בחלב אם שנרכש דרך האינטרנט. בנוסף, ההסתמכות על תרומות יוצרת חוסר יציבות וחיפוש מטריד ומתמיד אחר התרומה הבאה.
לחלב אם יש סגולות רפואיות ובריאותיות רבות שיכולות לסייע מאד לשיקום ילודים במצבי סיכון. עבור פגים, תקופת העוברות הקצרה שלהם יוצרת חסרים שחלב אם הינו המרכיב הכי קרוב לתזונה הרחמית שהפסידו. בנוסף, ישנם ילודים שאינם מצליחים לצרוך את תחליפי החלב. במקביל, אמהות עלולות להימצא במצב בריאותי, נפשי או חברתי שאינו מאפשר להן להניק, או חלילה אם האם נפטרה במהלך הלידה; בפרט, אמהות לפגים לעתים יולדות בטרם השלים גופן את פעולת ייצור החלב.
עלות הקמת הבנק לפי ההערכות היא כ-2.5 מיליון ש"ח, מתוכם הצהיר משרד הבריאות ששריין כבר מיליון ש"ח למטרה זו. לאחר ההקמה, מימון עלויות התפעול השוטף מתאפשר ממכירה של החלב לבתי החולים ולאנשים פרטיים. הקמת הבנק צפויה לחסוך למשק עלויות בריאותיות רבות (ימי אשפוז, ימי היעדרות הורית, טיפול תרופתי ועלויות סביבתיות).
ח"כ לוי-אבקסיס: "הצורך בבנק חלב אם ידוע כבר שנים והצעת החוק מהווה פריצת דרך גדולה. הנקה היא בחירה חופשית של כל אמא, אך לצערנו יש אימהות שרוצות להניק ואינן יכולות, או תינוקות, בעיקר פגים, שמתקשים לצרוך תחליפי חלב אך אין אם שתוכל להניקם. עבור כל אלו שהיו צריכים להיתלות עד היום בקהילה עוטפת או בטוב לבן של זרות, בנק חלב אם נותן אפשרות בטוחה ויציבה, שדואגת להתפתחות הילדים ולנשימה לרווחה של ההורים. זו הצעת חוק שאני מתקשה לחשוב מדוע יהיה אחד שיתנגד לה, ולכן אני מקווה שהיא תוכל להבשיל במהרה למציאות קיימת".
עמותת לה"ב: "הזנת פגים בתרומת חלב אם, בהיעדר אפשרות של האם להניק, היא הטיפול המומלץ והיעיל ביותר שיכול למנוע תחלואה קשה ותמותה בפגים. משרד הבריאות הכיר בחשיבות של הקמת בנק חלב אם בישראל, ואף הקצה לכך כסף בשנת 2014. מסיבות בלתי מובנות, טרם נמצא פתרון למנגנון שיעביר את הכסף לטובת הקמת הבנק, ובינתיים הפגים ממשיכים להיות חשופים לתחלואה וסיכונים מיותרים. עמותת לה״ב מברכת על היוזמה של חה״כ אורלי לוי-אבקסיס לקדם לאלתר את פתרון הנושא בחקיקה פרטית".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il