TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

4 וחצי שנות מאסר וקנס על סך 400,000 ₪ נגזרו על בעל חברה


שהעמיד אותה לטובת אחר לשם הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-92 מיליון ₪
ארבע וחצי שנות מאסר הוטלו על חיים צבי גלנדאואר, לאחר שהורשע בעבירות מע"מ בנסיבות מחמירות ובעבירות מס הכנסה, בין היתר בכך שהעמיד את החברה שלו לרשות אחרים לשם הפצת חשבוניות פיקטיביות וקיזוזן בסכום של כ-92 מיליון ₪.

גזר הדין ניתן על ידי כבוד השופט הישאם אבו שחאדה מבית משפט השלום ברמלה. התיק נוהל על ידי מנהלת היחידה לתיקים מיוחדים, עו"ד אסתי ששון, וע"י עו"ד יונתן דובינסקי מהיחידה לתיקים מיוחדים ברשות המסים, לאחר חקירה מורכבת ומשותפת ליחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב, מחלקת חקירות מס הכנסה תל אביב והמרכז והיחידה הכלכלית הארצית בלהב 433, במסגרת פרשיית "האור הגנוז".

כמצוין בגזר הדין כנגד גלנדאואר, תושב ירושלים, והבעלים של חברת אנרגיה גלנאואר בע"מ, הוגש כתב אישום בשנת 2018 ובו שני אישומים. לפי האישום הראשון, סמוך למאי 2013 נתן גלנדאואר את הסכמתו לאדם אחר שיעשה שימוש בחברה שבבעלותו לצורך הפצת חשבוניות פיקטיביות, בתמורה לתשלום חודשי קבוע. החברה הנפיקה חשבוניות פיקטיביות עבור צדדי ג', וגם קיבלה חשבוניות פיקטיביות מגורמים שונים שאותן כללה בספרי החשבונות שלה. עוד עולה כי גלנדאואר חתם על חוזים שבהם החברה מוצגת כספקית של דלק ביודעו שהדבר לא כך. גם לאחר שנחקר תחת אזהרה באוקטובר 2013, אירוע שאמור להוות נורת אזהרה עבורו לגבי פעילותה העבריינית של החברה, הוא המשיך עם העבירות. החשבוניות הכוזבות שהופצו בשם החברה עומדים על סכום כולל של 71,082,527 ₪, כאשר סכום המע"מ הנגרע מכך עומד על 12,795,773 ₪. החשבוניות הכוזבות שקיבלה החברה מספקים פיקטיביים עמדו על סכום כולל של 21,536,422 ₪, כאשר סכום המע"מ הנגרע מכך הוא 3,876,656 ₪.


לפי האישום השני, גלנדאואר התחמק מתשלום מס מההכנסה שקיבל עבור השתתפותו במערך הפצת החשבוניות הפיקטיביות בשנת 2014. סך הכנסה עמדה על 133,700 ₪, כאשר הנאשם דיווח רק על 64,943 ₪, ועל יתר התשלום לא דיווח. בעשותו כן לא ביצע ניכוי מס מהכנסה של 68,757 ₪.

כבוד השופט הישאם אבו שחאדה אמר בהכרעת הדין כי: "הנאשם היה דמות מרכזית שבלעדיה העבירות מושא כתב האישום לא היו מתבצעות כלל. מדובר ב"מחולל פשיעה" לכל דבר ועניין ולא בדמות שולית עם מידת אשם נמוכה. הנאשם היה חלק אינטגרלי משיטת המרמה פעל מרצונו הטוב והחופשי בכך שהעמיד את חברתו לשימוש לצורך הפצת חשבוניות פיקטיביות בשמה ועבורה, הכל על מנת להבטיח הכנסה חודשית עבור עצמו אחרי שהחברה שלו לא הצליחה לייצר הכנסה מפעילות עסקית חוקית".


יצוין כי הנאשם לא הסיר את המחדלים שנובעים מהעבירות בהן הורשע, אף לא באופן חלקי.

על גלדאואר נגזר כאמור 4.5 שנות מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך 400,000 ₪.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il