TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מעו"ש לעו"ש: התנהלות כלכלית בין סגר לסגר


שאטרסטוק
איך מנהלים את חשבון הבנק בימים של אי ודאות כלכלית שמורגשת בכל רחבי העולם?
מהדקים חגורה, מתאימים את ההוצאות להכנסות ומנצלים הטבות ייחודיות לימי הקורונה
הסגר השני עדיין איתנו ברוחו, ומשפיע כמעט בכל תחומי החיים. סופה של מגפת הקורונה עדיין לא נראה באופק, והכלכלה בישראל ובעולם כולו ממשיכה להאט קצב. ישראלים רבים יצאו לחל"ת או אף פוטרו, בעוד אחרים רואים כיצד המשכורת שלהם ירדה, או חוששים ליציבות התעסוקתית שלהם.
אף שתמיד כדאי לערוך חשבון נפש והתייעלות בכל הקשור להתנהלות חשבון הבנק, התקופה הנוכחית מתאימה לכך יותר מתמיד. למעשה, הרגלים נכונים של ניהול חשבון הבנק, מעקב אחר הוצאות והכנסות, בחינה מעמיקה לפני כל רכישה, השוואת מחירים, נטילה חכמה של הלוואות* והקפדה על חיסכון, יישארו עמנו גם לאחר המגפה, ותמיד יביאו לנו תועלת.
עקבו מקרוב אחרי ההוצאות, ההכנסות וההחזרים שלכם
המפתח להבנת המצב הכלכלי הנוכחי שלכם טמון בכך שתהיה לכם תמונה מלאה של ההכנסות וההתחייבויות שלכם.
בצד ההכנסות חשוב לכלול לא רק את המשכורת, אלא מקורות נוספים כמו קצבאות שונות, החזרי ביטוח ועוד. בצד ההוצאות קחו בחשבון הוצאות קבועות מכל הסוגים, בין אם מדובר ברכישת מזון, ביגוד, הוצאות על חינוך ועוד. אל תשכחו להתייחס גם להחזרי הלוואות, שלעתים מהווים חלק נכבד מההוצאות.
הקדישו כמה שעות מזמנכם לאיסוף הנתונים והכנסתם לטבלת מעקב שתמשיך להתעדכן באופן שוטף. כיום, קל יותר מתמיד לאתר את המידע על כל ההוצאות וההכנסות שלנו, שזמין באתרי האינטרנט של הבנקים, חברות האשראי וכן הלאה. אל תשכחו לתעד גם הוצאות במזומן.

תמונה: שאטרסטוק

לסיכום ערכו דו"ח שמראה את השורה התחתונה – מה סך ההכנסות וההוצאות שלכם נכון להיום, ומה צפוי לכם בעתיד הקרוב ואפילו בטווח הרחוק. כך תוכלו לדעת באופן אובייקטיבי מה מצבכם הפיננסי, ומה נדרש מכם לעשות כדי להיות מוכנים לאתגרים הכלכליים שככל הנראה, מצפים לכולנו.
בניית תקציב פיננסי
כעת כשאתם יודעים מה סך ההכנסות וההתחייבויות שלכם, זה הזמן לנקוט צעדים כדי לשפר את המצב ולהיערך לתרחישים שונים, של המשך המשבר הכלכלי ואולי אף אובדן של אחד ממקורות ההכנסה. ניתן לעשות זאת באמצעות בניית תקציב למשק הבית. התקציב יכלול את כל סעיפי ההוצאה שאיתרתם בטבלת המעקב, וחשוב להוסיף אליו גם הוצאות שאתם יודעים שיגיעו בעתיד, כגון טיפול שנתי לרכב, וכן מקום להוצאות בלתי צפויות, כמו רכישת מכונת כביסה חדשה במקום מכונה שהתקלקלה, או שיפוץ דחוף בבית.
עבור כל סעיף בצד ההוצאות, בדקו אם ניתן לקצץ את גובה ההוצאה – למשל לעבור לערוך קניות בסופר זול יותר; או אולי לבטל אותה כליל, כגון הוצאה על מנוי לכבלים או לחדר הכושר. לאחר שבדקתם את כל הסעיפים, קבעו מה ההוצאה המרבית עבור כל סעיף. חשוב לסכם את כל ההוצאות יחד, כדי לוודא שהן לא עוברות את יעד ההוצאות הכללי שקבעתם לעצמכם.
היעזרו בהקלות ייעודיות לתקופת הקורונה
לאור משבר הקורונה, החליט בנק ישראל לאפשר לצרכנים שנטלו הלוואה לבקש דחייה בהחזרים. הסדר זה כולל הן משכנתאות והן אשראי צרכני. לגבי משכנתא, ניתן לדחות את התשלומים לשישה חודשים או עד סוף השנה. מי שנטל אשראי צרכני, יכול גם כן לדחות את ההחזר בחצי שנה.
עם זאת, חשוב לשים לב שהדחייה הזו עולה לכם כסף, שכן בינתיים מצטברת ריבית דריבית על ההלוואה. כלומר, בסופו של דבר תצטרכו להחזיר סכום גדול יותר מזה שהייתם מחזירים לולא דחיתם את ההחזרים. לכן, בדקו היטב האם דחיית ההחזרים אכן נחוצה לכם – ואם כן, האם תוכלו לעמוד בעלות הנוספת של ההלוואה.
ניתן גם להשתמש בהקלות נוספות שהוכרזו בתקופת הקורונה, כמו האפשרות להפקיד באמצעים דיגיטליים המחאות בסכום של עד 50 אלף שקל, לעומת מגבלה של 20 אלף שקל לכל היותר לפני כן, וכן האפשרות לבטל הוראת קבע בשיחת טלפון ובלי הודעה בכתב. ככלל, מוקדי השירות הטלפוני של הבנקים תוגברו בתקופה האחרונה, כך שגם אם קשה יותר לפגוש את הבנקאים בסניף, עדיין ניתן לקבל מהם שירות.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il