TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים: הטכנולוגיה מובילה את שוק המניות; הצמודים מובילים את האג"ח


הראל פיננסים
הבורסות בעולם חותמות חודש חזק בהובלת מניות הטכנולוגיה, על רקע המגמות המרכזיות שיצרה הקורונה – המעבר לעבודה ולמידה מרחוק, השימוש הגובר במחשוב ענן, בשיחות וידאו, בסייבר, בציוד רפואי מתקדם, שירותי IT ועוד.

מניות: הטכנולוגיה וכל השאר
הבורסות בעולם חותמות חודש חזק בהובלת מניות הטכנולוגיה, על רקע המגמות המרכזיות שיצרה הקורונה – המעבר לעבודה ולמידה מרחוק, השימוש הגובר במחשוב ענן, בשיחות וידאו, בסייבר, בציוד רפואי מתקדם, שירותי IT ועוד.
הנאסד"ק סגר את מאי בעלייה של 6.17%+ ומתחילת השנה מוביל המדד בתשואה חיובית של 9.42%+ (מי היה מאמין לפני חודשיים...). גם בשוק הישראלי ממשיכות מניות הטכנולוגיה להוביל את השוק ובחודש החולף עלה מדד ת"א טכנולוגיה בכמעט 14%+. להערכתנו, המגמות האלה ימשיכו להוביל את השווקים בתקופה הקרובה וימשיכו להגדיל את משקל סקטור הטכנולוגיה במדדים המובילים, במיוחד כל עוד איום הקורונה לא הוסר ומתרבים החששות מגל נוסף, אולם להערכתנו לא ינקטו אותם צעדי סגר.




סקטור הבריאות ממשיך להפגין ביצועים על רקע ההצטיידות במערכות הנשמה ובציוד רפואי בסיסי כמו מסכות, ציוד מיגון רפואי, ציוד לבתי חולים ולחדרי ניתוח ועד ציוד אזרחי שנדרש כיום מכל אדם היוצא מביתו, בולטות מניות הציוד הרפואי בביצועי יתר מתחילת המשבר הנוכחי. על רקע ההבנה כי לצד הביקושים הערים לציוד רפואי, תקציבי הבריאות בכל העולם צפויים לגדול בשנים הקרובות, נראה כי מניות הסקטור ימשיכו להפגין ביצועים עודפים גם במבט קדימה – בדומה לעוצמה שהפגינו בשנים האחרונות.

בשוק המקומי ממשיכים עדיין להתפרסם הדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון. בין החברות שיפרסמו השבוע יהיו שיכון ובינוי, קבוצת עזריאלי ואפריקה ישראל, הכשרת היישוב ומזרחי טפחות ביום שני ופרוטליקס ביום שלישי.

אג"ח – שומרים על דירוגים, מגדילים צמודים
שוק האג"ח בישראל הראה דומיננטיות במרבית אגרות החוב, כאשר האג"ח הצמוד הפגין במהלך החודש ביצועים חזקים במיוחד. האג"ח הממשלתיות והקונצרניות צמודות המדד עלו במהלך מאי בכ 1.7% וכ 1.3% בהתאמה והאג"ח הממשלתיות שקליות עלו בכ 0.3%.

כאשר בוחנים את ציפיות האינפלציה הנגזרות מהשוק לשנה הקרובה הן עומדות על 0%, אז איך ניתן להסביר את העוצמה של האפיק הצמוד? נראה כי התשובה לכך טמונה באוסף של גורמים, החל מהמעורבות הגדולה מאוד של הבנקים המרכזיים בכל העולם המזרימים נזילות בהיקפים חסרי תקדים, יחד עם תקציבי הסיוע הממשלתיים העצומים (בארה"ב וגם קצת בישראל ממש חילקו כסף לאזרחים). בנוסף, ראינו במהלך החודש את הזינוק במחירי הנפט בעולם ואת עליית המחירים ברשתות השיווקי והקמעונאות. כמו כן, בשווקים נערכים לצעדי הממשלות בישראל ובעולם למימון הגירעונות הגדולים בתחילת השנה הבאה וכמובן את ההבנה שהריביות לא הולכות לעלות בקרוב.

לאחר שבהחלטה הקודמת בנק ישראל הפחית את הריבית ל 0.1% (לצד הצגת צעדים נוספים של הרחבה מוניטארית), בשבוע האחרון הותיר הבנק את הריבית ללא שינוי ולא פרסם צעדים נוספים. הבנק חזר על התחייבותו להמשיך ואף להעמיק במידת הצורך את המדיניות המוניטרית הרחיבה, כדי למתן את הפגיעה שנוצרה כתוצאה מהמשבר, ולתמוך בפעילות התקינה של השווקים הפיננסים.

תיק השקעות – מרכיב מנייתי לצד פיזור אפיקים
מחירי הנפט ממשיכים לעלות, אחרי העיוות הקיצוני שנוצר בשוק הנפט במהלך משבר הקורונה. צמצום הגבלות התנועה במרבית המדינות בעולם והירידה במלאים (מרמות השיא) תרמו לעלייה המהירה במחירי הנפט במהלך מאי, יחסית לשפל שנרשם בחודשים הקודמים. התנודתיות הגדולה של נכסים שונים המשפיעים על תיק ההשקעות מחדדת את ההמלצה שלנו על פיזור אפיקי בתיק ההשקעות. לצד החשיפה המתבקשת למניות בכל תיק השקעות, אנו דבקים גם בחשיבות האחזקה בחשיפה דולרית שהוכיחה במהלך המשבר כממתנת תנודתיות של כלל תיק ההשקעות, במיוחד בתקופות כאלה. באג"ח הדולרי נכון עבור מרבית המשקיעים יש להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר בשילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il