TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

דויטשה בנק- סקירה ותחזית שבוע המסחר שלפנינו 12.7.20


דויטשה בנק2
סקירת שבוע המסחר שלפנינו 12.7.20 מאת כריסטיאן נולטינג, כלכלן ראשי מחלקת ניהול עושר בדויטשה בנק.

 




חמשת ה-C




תמונת המצב בשווקים:




בנקיים מרכזיים,נתוני אינפלציה,סין ודוחות רבעוניים של החברות והקורונה שממשיכה להתפשט ברחבי העולם יהיו במוקד שבוע המסחר. החלטות בנקים מרכזיים השבוע כוללות את יפן ובגוש האירו יחד עם מדינות נוספות. אין צפי בשלב זה להקלה מוניטרית נוספת מצד הנגידים במדינות אלה אך הם בהחלט ירצו לאותת לשווקים שהם עם יד על הדופק ומוכנים להתערב במידת הצורך. נתוני אינפלציה בארצות הברית ואירופה לא צפויים להצביע על האצה בקצב עליית המחירים אך התחזית לאינפלציה עתידית מתחילה לעלות. נתוני מאקרו בסין צפויים לשפוך אור על קצב ההתאוששות הכלכלית במדינה. עונת הדוחות בארצות הברית יוצאת לדרך כאשר השבוע במוקד הם חברות בסקטור הפיננסי. הציפיות הנמוכות מצד המשקיעים אמורים לשמש כמגן ביטחון כנגד הפסדים שהיו עלולים להיווצר בעקבות אכזבה מביצועי החברות. התפשטות הקורונה ועלייה במספר המקרים בארצות הברית ומדינות נוספות בעולם עדיין לא הביאו לשינוי בתחזיות האופטימיות של השווקים להתאוששות כלכלית אך קיים פחד כי זה אומר להשתנות.




יומן אירועים כלכליים:




שני:




סין- השקעות זרות במדינה לחודש יוני.




ארצות הברית- מאזן התקציב הפדרלי לחודש יוני.




שלישי:




סין- נתוני סחר לחודש יוני.




גרמניה- מדד המחירים לצרכן לחודש יוני




גוש היורו- סקר הלוואות של הבנק המרכזי האירופי.




ארצות הברית-מדד המחירים לצרכן לחודש יוני.




רביעי:




יפן-החלטת ריבית ומדיניות הבנק המרכזי ביפן.




קנדה- החלטת ריבית ומדיניות הבנק המרכזי בקנדה.




חמישי:




סין- נתוני תמ"ג לרבעון 2, מכירות קמעונאיות לחודש יוני, השקעות בנכסים קבועים לחודש יוני, ייצור תעשייתי לחודש יוני




גוש היורו- החלטת ריבית ומדיניות הבנק המרכזי האירופי.




שישי:




ארצות הברית-ביטחון צרכנים של מישיגן לחודש יוני.




 




דוחות הרבעון ה-2 : ציפיות נמוכות מצד המשקיעים.




 




עונת הדוחות לרבעון ה-2 יוצאת לדרך השבוע עם מספר חברות מפתח בסקטור הפיננסי שצפויות לדווח. התחזיות בשוק הם שהחברות במדד אס אנד פי 500 יציגו ירידה של 44.6 אחוז ברווחים לעומת הרבעון של השנה שעברה תוך כדי ירידה של 10.9 אחוז בהכנסות. במהלך הרבעון תחזיות האנליסטים לתוצאות החברות רשמו את הירידה הגדולה ביותר שנרשמה בהיסטוריה אך כעת קצב הורדת התחזיות מאט לעומת תחילת הרבעון. בראייה של שנת 2020 כולה התחזיות מצביעות על ירידה של 21.5 ו 3.8 אחוזים ברווח ובהכנסות בהתאמה. מבחינת סקטורים שצפויים להראות את הירידה החדה ביותר ברווח ברבעון ה-2 הם אנרגיה וצריכה מחזורית. מנגד הסקטורים שצפויים להיפגע הכי פחות ברווחיות הם תשתיות וטכנולוגיה . מבחינת הכנסות הסקטור שצפוי להפגין את הביצועים הטובים ביותר הוא סקטור הרפואה והגרוע ביותר יהיה אנרגיה.




שורה תחתונה: הציפיות הנמוכות של המשקיעים לרבעון ה-2 לא צפויות להביא לזעזועים במחירי החברות ולגרום לתנודתיות בשווקים.







זהב: תעודת הסל ממשיכה להינות מביקושי המשקיעים.







הזהב נהנה בשבוע המסחר האחרון מביצועים טובים כאשר מחיר הספוט לאונקיית זהב חצה את גבול ה-1800 דולר, רמה שבה לא נסחר הזהב מאז שנת 2011 הודות לחששות מצד המשקיעים בנוגע לעלייה בקצב התפשטות נגיף הקורונה. סך הכל אל תעודת הסל על הזהב בחודש יוני נכנסו 5.6 מיליארד דולר נכון לארגון מועצת הזהב. סך הכל במחצית ה-1 של השנה זרמו לתעודה 40 מיליארד דולר שיותר מפיצו על הירידה בביקוש לתכשיטים ועלייה במחזור. ישנם גם עדויות שעלייה ברמת הציפיות לאינפלציה עתידית תרמו לעלייה האחרונה במחיר הזהב אבל הצפי הוא שההתפתחויות בהתפשטות נגיף הקורונה יהיו הגורם הדומיננטי בקביעת המחיר העתידי של הזהב בשבועות הקרובים.




שורה תחתונה: מחירי הזהב ממשכים לעלות אך שינוי לטובה בקצב התפשטות הנגיף עלול להביא להיפוך מגמה ולצינון התלהבות המשקיעים.




 




תשומת הלב צפויה להמשיך להיות על המשך התמיכה הפיסקלית מצד הממשל.




יומן האירועים הכלכליים בארצות הברית כולל בין היתר את: מדד המחירים לצרכן ביום שני,ייצור תעשייתי ושיעור הניצולת ביום רביעי ונתוני מכירות קמעונאיות ביום חמישי ביטחון הצרכנים של מישיגן יפורסם ביום שישי וסקר הייצור של הפד לאזור פילדלפיה יפורסם יום לפני. יחד עם זאת מירב תשומת הלב תהיה על סיום תוקפה של התמיכה הפיזקלית בסוף החודש ולפיה משלם כעת הממשל תוספת של 600 דולר לשבוע לדמי האבטלה שמשלמות המדינות. עלייה בקצב התפשטות הקורונה במדינות רבות בארצות הברית גורם לחשש מה יהיה כעת אם התמיכה אכן תיפסק. בנוסף בדוח התעסוקה שפורסם לפני שבוע הייתה עלייה במספר המפוטרים הקבועים ונתון זה לא גורם לאופטימיות רבה. לכן הצפי בשוק הוא שתהיה חבילה נוספת של תמיכה פיסקלית שתעבור בקונגרס בהמשך החודש אך אין כרגע קונצנזוס בין 2 המפלגות על מה החבילה צריכה לכלול. המשבר הכלכלי פגע במיוחד בסקטור השירותים של הכלכלה ובעובדים בעלי שכר נמוך וההתאוששות עד כה בנתוני התעסוקה בסקטור זה הייתה מתונה יחסית. הצפי הוא שתמיכה פיסקלית נוספת לסקטור השירותים נראית כאופציה סבירה.




שורה תחתונה: ההבנה שהשכירים בעלי שכר נמוך עדיין מתקשים למצוא עבודה ולהתאושש מן המשבר תוביל את קובעי המדיניות לתמיכה פיסקלית נוספת.




 




מדיניות מוניטרית: הבנקים המרכזיים של יפן וגוש היורו במוקד.




פגישות של הבנקים המרכזיים ביפן ובגוש הירו צפויות להתפרס השבוע על פני הימים שלישי עד חמישי. הצפי הוא שהבנק המרכזי ביפן לא ישנה מדיניות לאור נתוני המאקרו הסבירים לאחרונה אך הוא עשוי להצביע על שינויים נקודתיים כמו פעילות מימון הדולרים שלו. התחזית הרבעונית הכלכלית של הבנק המרכזי היפני צפוי לצאת ביום רביעי והצפי הוא שיצביע על סביבה ביקושים חיצונית קשה והנמכת הציפיות לצמיחה הכלכלית ועלולה להיות גם התייחסות להתחייבות של הבנק כלפי יעד האינפלציה שלו. מבחינת הבנק המרכזי האירופי הצפי הוא שלא יהיה שינוי מדיניות כאשר הנגידה לאגארד דיברה לאחרונה על כך שצריך לתת זמן לנתונים הכלכליים להתפרסם ולנתח דרכם את קצב ההתאוששות הכלכלית. תוכנית רכישות החירום של הבנק שהושקה לתקופת המגיפה מראה את השפעתה בשטח כאשר תשואות האג"ח והמרווחים חזרו לרמות של טרום המשבר. עקב העובדה שאין צפי לשינוי מדיניות של הבנק המרכזי האירופי תשומת הלב באופן טבעי תהיה על ועידת המועצה האירופאית ביום שישי ושבת ובה נשיא צרפת מקרון וקנצלרית גרמניה מרקל ינסו לשכנע את מדינות האיחוד שמתלבטות בצורך של תוכנית הסיוע על סך 750 מיליארד איר, עליה אמרה נגידת הבנק המרכזי שהיא משנה מציאות.




שורה תחתונה: לא צפויים שינוי מדיניות מצד הבנקים המרכזיים ביפן ואירופה אך המשך בחינת המדיניות העתידית יימשך.




 




הנתונים בסין: התאוששות מהירה לא צפויה




שווקי המניות בסין עלו שבוע שעבר כאשר מדד




    עלה ב7.5 אחוזים והיואן ירד מרמה של 7 מול הדולר והמשיך את מגמת העלייה שלוCSI-300




מחודש מאי האחרון. המשקיעים המקומיים התעודדו מנתוני מאקרו טובים מהצפי כגון עלייה של 6 אחוז ברווחי החברות בסקטור התעשייה אך נשאלת השאלה האם זה אכן המצב ומתרחשת התאוששות כלכלית חזקה. מחר נקבל את נתוני הסחר לחודש יוני ונשאלת השאלה האם עלייה בייצוא בסקטור הרפואה והטכנולוגיה תמשיך לתת רוח גבית לייצוא. בניטרול 2 הסקטורים האלה הייצוא הסיני צפוי להמשיך ולסבול מביקושים חלשים של שווקי מפתח לכלכלה. ביום חמישי נתוני התמ"ג לרבעון 2 צפויים להתפרסם ולהצביע על ירידה נוספת לעומת השנה שעברה. ייצור תעשייתי לחודש יוני גם יתפרסם ביום חמישי וצפוי להצביע על ריבאונד אבל נתוני המכירות הקמעונאיות יהיו מעניינות יותר מכיוון שנראה שהצרכנים הסינים עדיין לא חזרו לצרוך באותם רמות של לפני לפני המשבר ולכן נתוני המכירות צפויים להצביע על ירידה נוספת לעומת חודש יוני של השנה שעברה.




שורה תחתונה: הניתוק בין העליות בשווקים לבין והכלכלה הריאלית עשויים לבוא לידי ביטוי בדמות נתוני הייצור והמכירות הקמעונאיות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il