TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

"אורב" - נובלה גרפית מאת סיון שיקנאג'י


כריכה קדמית אורב
הסופרת סיון שיקנאג'י מוציאה לאור את ספרה החמישי "אורב" – נובלה גרפית שיצרה עם המאיירת המוכשרת אלינור נחאיסי

הוצאה עצמית, 2019


הסופרת סיון שיקנאג'י מוציאה לאור את ספרה החמישי "אורב" – נובלה גרפית שיצרה עם המאיירת המוכשרת אלינור נחאיסי.


זוהי נובלה אפלה המגוללת סיפור התאהבות של נער צעיר בבת השכנים שלו. מה שמתחיל כסיפור אהבה תמים, הופך למרדף כושל שהולך ומותח את גבולות המוסר.


הנובלה הגרפית "אורב" מביאה לקדמת הבמה את העיוות העלול לצמוח מהמושג אהבה. מן הרצון האנושי להבנה עולה וצומח סיפור מכאיב, מאיים, המעמיד במרכזו את מה שיכול היה להיות אולי סיפור יפה ונוגע ללב.
במילים המדויקות של הסופרת סיון שיקנאג'י והאיורים האפלים של אלינור נחאיסי, אנו נחשפים לעולמם הפנימי של אנשים הכלואים בתוך עצמם, הכמהים לחום ולאהבה אך נתקלים שוב ושוב בניכור ובונים לעצמם עולם דמיוני שיכול לעיתים להיות הרה אסון או להוביל לתוצאות הפוכות.


גיבור הסיפור, מתאהב בבת גילו ושכנתו חנית ברקוביץ'. בבית ספרם לועגים למראה שלה ומכנים אותה "עורב", אבל הוא אוהב את הגמלוניות הציפורית שלה. מפגש לא צפוי בין השניים, גורם לנער לפרש לא נכון את המציאות, לצאת למרדף כושל ולהפוך ל"אורב"...


“נכנסתי למסדרון בשקט וקיוויתי שחנית לא בבית. עברתי את החדר האמבטיה ואת השירותים והצצתי פנימה לאחד החדרים. עמדה שם מיטה זוגית מבולגנת וריח סיגריות הכאיס לי בנחיריים. יצאתי מהחדר הקטן וניסיתי לא להשתעל. המשכתי ללכת במסדרון. הגעתי לדלת סגורה. החדר של חנית, חשבתי, והצמדתי את האוזן לדלת. באותו רגע יכולתי להרגיש איך הכל בגוף שלי עובד מהר יותר. עצרתי את הנשימה ועצמתי את העיניים וניסיתי בכל הכוח לשמוע אותה. היא לא שם, חשבתי, ופתחתי בשקט את הדלת".


סיון שיקנאג'י (1983) סופרת, משוררת, תסריטאית ילידת אילת, פרסמה עד כה שישה ספרים: תיבת נח (עברית, 2013), ההגדה הראשונה שלי (עצמית, 2014), השף פקיניו - ספר מתכונים טבעוניים לילדים (עצמית, 2015), מאין לך אהבת החורף הזאת? (פרדס, 2015, זוכה פרס שרת התרבות למשוררים בתחילת דרכם). בשנת 2018 זכה סיפורה הקצר "אנרגיה קינטית" בתחרות בינלאומית באירופה לפלש-פיקשן שבעקבותיו כתבה את ספרה השישי 88 (הוצאת לוקוס, 2019), 88 סיפורים שנכתבו ב- 88 מילים כל אחד, עליו זכתה בפרס הקרן על שם יוסף קמפוס. כתסריטאית שיקנאג'י, יצרה וכתבה את סדרת הטלוויזיה כדברא, עליה זכתה בפרס האקדמיה לסדרת הנוער הטובה ביותר (2017), וכן שימשה כתסריטאית בסדרות שונות כמו "כפולה", "אילת", "תאג"ד" ו"חברות". בין היתר היא מרצה במכללת מנשר.


מתוך הביקורות על הנובלה:
הגר ינאי (סופרת)- "'אורב' הוא ההיפך מקומיקס לילדים. מדובר ביצירה סמי-גותית מטרידה שעוסקת באהבת נעורים, חיזור אובססיבי, יחסי משיכה-דחיה והתבגרות מינית. כל כותב שניסה לעבוד עם מאייר (ולהיפך) יודע עד כמה שיתוף הפעולה מורכב. ב"אורב" הסימביוזה בין טקסט ואיור מוצלחת כל כך בעיני עד שנדמה שהנובלה נוצרה בידי אדם אחד. מומלץ לחובבי הז'אנר"


תמי בצלאלי, "רומן גראפי מדויק, מרתק, שעובד על הרווחים שבין הרבדים השונים של התודעה, כל כך אנושי ואינטליגנטי בתפיסה הוויזואלית שלו, שבא לבכות, כי זאת חוויה ואי אפשר להסביר חוויה."
שירה חפר (מו"לית לוקוס) "מדובר על נובלה גרפית לא פחות ממדהימה בעיניי – האיורים והטקסט עובדים בה כגוף אחד, הקורא מוזמן לתוך סאגה העשויה מחומרים פנטסטיים ומופרעים שבה בעת מחדדים איזו אמת נוקבת, יפה, אכזרית וממשית מאוד ".

"אורב״, מתוך איור עמוד בנובלה (אלינור נחאיסי):
https://www.youtube.com/watch?v=YiuefAVwbLE&t=3s

*אורב מתאים לבני 16 ומעלה*
*הספר נמכר בחנויות ספרים עצמאיות ובאתר: takethatbook.com *



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il