TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"הנתונים הכלכליים והריבית תומכים בחשיפה באג"ח ובמניות"
נתוני צמיחה טובים בכלכלה האמריקאית, נתוני תעסוקה מצוינים ודיווחים על המשך התקדמות בשיחות הסחר עם סין ממשיכים לתמוך בשווקים, יחד עם תוצאות כספיות טובות של החברות ■ הריבית הנמוכה בישראל ממשיכה לתמוך במניות

מה עושים השבוע?

1. מניות- המדדים ברמות שיא, זמן טוב לוודא שמתמקדים במניות עם רווחיות מוכחת ולא בחלומות

הדיווחים בארה"ב על התקדמות בשיחות הסחר עם סין, נתוני מאקרו מעודדים והפתעות חיוביות בעונת הדו"חות (השבוע בלטו אפל ופייסבוק), הובילו לעליות בשוק המניות האמריקאי בסוף השבוע לרמות שיא. S&P500 עלה 0.7% בסוף השבוע ו 1.5%+ בסיכום שבועי ומדד Nasdaq עלה בכ 1.0%+ בסוף השבוע ובכ 1.7%+ בסיכום שבועי.

על רקע רמות השיא בשוק האמריקאי, חשוב לוודא שהחשיפה למניות בארה"ב מתמקדת במניות של חברות רווחיות, שיודעים לנתח אותן ויש להן פוטנציאל צמיחה. סקטור מניות מעניין שעונה לקריטריונים הן מניות חברות הציוד הרפואי, שתוצאותיהן בולטות לחיוב בעונת הדו"חות הנוכחית.

בישראל, נתוני הצמיחה והאינפלציה החלשים יחד עם הצפי להרחבה מוניטארית וכל הגורמים החיוביים הגלובליים מספקים תמיכה בשוק המניות המקומי. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשוק הישראלי הנהנה מרמת תנודתיות נמוכה יותר משוקי מניות מרכזיים אחרים בעולם. בשבוע החולף, מדדי המניות בישראל עלו כאשר מדד ת"א 90 סיים בעליה של 0.1%+ ומדד ת"א 90 התחזק ב 1.6%+ . מדד ת"א נדלן ממשיך להציג ביצועים מצוינים עם עלייה של כ 63% מתחילת השנה, בזכות הצפי לריבית נמוכה ובשל שורת עסקאות במגזר שהובילו לעדכון כלפי מטה של שיעורי ההיוון.

אנו ממשיכים להמליץ להקצות חלק גדול מהחשיפה המנייתית למניות ישראל לאור העובדה שפוטנציאל התשואה גבוהה יותר, הכלכלה נראית טוב והריבית תישאר נמוכה עוד זמן רב.

2. אג"ח בארץ- עקום תלול בהשוואה עולמית וריבית נמוכה תומכים בשמירה על מח"מ בינוני;
אג"ח דולרי- עקום אג"ח שטוח לא נותן פיצוי על הארכת מח"מ – עוברים למח"מ קצרצר.

שוק האג"ח בישראל ממשיך ליהנות ממגמה חיובית בזכות הצפי להמשך ההרחבה המוניטארית בעולם ובישראל וציפיות אינפלציה בתחום הנמוך של היעד. האינפלציה בישראל ב 12 החודשים האחרונים היא רק 0.3% והצפי שנה קדימה הוא אינפלציה של 1.1% - מה שממשיך לספק תמיכה בשוק האג"ח המקומי. בשבוע החולף בלט בעיקר האפיק הלא-צמוד בדירוגים הגבוהים כאשר מדד תל בונד שקלי 50 מציג תשואה של 7.1% מתחילת השנה. במבט קדימה אנו ממשיכים להעדיף אג"חים של חברות בדירוגים גבוהים, שנהנות מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר. אנו ממשיכים לשמור על חשיפה לצמודים לאור הצפי להתמודדות הממשלה החדשה שתהיה עם נושא הגירעון, אך האפיק השקלי עדיין מקבל משקל גדול יותר בתיק.

בארה"ב, לאחר הורדת הריבית בשבוע החולף עקום התשואות השתטח, כך שמח"מ ארוך יותר לא נותן פיצוי מספק. לאור זאת, להערכתנו, כיום באג"ח הדולרי במח"מ ארוך-בינוני יש יותר סיכון מאשר סיכוי. ביתרות הדולריות יש עדיפות להיות במח"מ קצר, ע"י שילוב פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות כל עוד העקום לא עולה.

3. תיק השקעות– שואלים את השאלות החשובות לפני כל שינוי של התיק

בצל התנודתיות בשוק המקומי ובעולם על רקע אירועים עולמיים ונתונים כלכליים, נרצה לנהל היטב את הסיכונים בתיקים. לאור זאת, בכל פעם ששוקלים שינוי בתיק בתקופה הקרובה, אנו ממליצים לבחון האם שינינו את דעתנו על הכלכלה ב3 נושאים מרכזיים:

I . האם צפוי מיתון בארה"ב/ישראל?

II. האם צפוי שינוי במדיניות המוניטארית (או האם רואים העלאת ריבית באופק)?

III. האם צפויה התפרצות אינפלציונית?

כל עוד התשובה נשארת שלילית לגבי כל אחת מהשאלות, אנחנו שומרים על חשיפה מלאה לכל אפיקי ההשקעה. בסביבה הנוכחית בה התנודתיות עולה וקיימים לא מעט גורמים משמעותיים שלא ניתנים לחיזוי, ישנה חשיבות גבוהה לשילוב כל אפיקי השקעה על מנת לוודא בניית תיקים המציגים מדד שארפ גבוה.

תנודתיות גבוהה במוצרי השקעה גורמת למשקיעים להיכנס ולצאת מהשוק – צעדים שבסופו של דבר פוגעים בתשואה. מכאן, מזעור התנודתיות בתיק ההשקעות באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים - הם מתכון מנצח לתקופה. נעדיף מוצרים שהצליחו להציג בתקופה ארוכה תמהיל נכון בין תשואה לסיכון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il