TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

מרכז ישראל ג'יאנגסו מגיע לתל אביב


Ilan Maimon+Li Lei
מחוז ג'יאנגסו, מהחלוצים הסינים בסצנת ההייטק הישראלית, עושה את הצעד הבא להעמקת מעורבותו באקוסיסטם המקומי: חונך את "מרכז ישראל ג'יאנגסו" כדי להניע סוג חדש של שיתוף פעולה טכנולוגי בין חברות ישראליות לסיניות

מחוז ג'יאנגסו, מנוע הצמיחה של סין ושחקן מרכזי בתעשיית ההייטק שלה, פתח מרכז חדשנות בתל אביב. המרכז, הממוקם במגדלי אלון, מיועד לארח סטרטאפים ישראלים כמו גם חברות סיניות המעוניינות בפתרונות חדשניים שיתאימו לדרישותיהם הספציפיות. היוזמה החדשה תאפשר להם לעבוד במשותף, בישראל, ויחד לפתח את הפתרונות המתאימים על מנת למקסם את פוטנציאל ההצלחה של שיתוף פעולה זה. מרכז ישראל-ג'יאנגסו הוקם על ידי אזור ההייטק Wujin (שמפעיל תוכנית ייחודית עם רשות החדשנות הישראלית בשם "פארק החדשנות סין-ישראל" בעיר צ'אנגז'ו), ומופעל במשותף עם צוותים ישראלים מקצועיים, במטרה לחשוף ולייצר פרויקטים של שיתופי פעולה, גיוסי הון ומובילי חדשנות גם בסין וגם בישראל.

מחוז ג'יאנגסו, שבירתו היא נאנג'ינג, ממוקם בחוף המזרחי-מרכזי של סין. זהו אחד המחוזות המובילים בסין בתחום הכספים, הטכנולוגיה, החינוך והתיירות. למחוז התוצר המקומי הגולמי הגבוה ביותר לנפש מכל 23 המחוזות הסיניים, והתמ"ג השני הגבוה ביותר מבין מחוזות סין, של 1290 מיליארד דולר. לג'יאנגסו שורה של הסכמים עם משרד הכלכלה הישראלי, עד כה 65 פרויקטים משותפים של מחקר ופיתוח זכו לתמיכה ממחוז ג'יאנגסו וישראל.

לעיר צ'אנגז'ו, הממוקמת במחוז ג'יאנגסו, יש מוניטין של שחקן בולט בהייטק הישראלי: בעשור האחרון צ'אנגז'ו מעורבת באקוסיסטם הישראלי, ומארחת כיום יותר מ-80 חברות ישראליות הפועלות באזור ההייטק ווג'ין בצ'אנגז'ו. בין החברות ניתן למצוא את: טוטנאואר, חניתה (Avery Dennison), תדיטל (מקבוצת הארגז), נטלי, Trendlines Group, Lycored (אדמה), Emefcy (Fluence), BDO, MediTouch, Biofishency, ועוד. בשאיפה לקדם שותפויות עסקיות ארוכות טווח בין חברות ישראליות וסיניות וליצור מנגנוני תמיכה עבור חברות ישראליות המבקשות להשתלב בהצלחה בשוק הסיני, משרד הכלכלה הישראלי, משרד המדע והטכנולוגיה של הרפובליקה העממית של סין, והממשל המקומי בג'יאנגסו חתמו על הסכם במאי 2014 שנועד לקדם את פעילותן של חברות ישראליות בפארק החדשנות סין-ישראל צ'אנגז'ו.

אזור ההייטק ווג'ין בעיר צ'אנגז'ו ייסד שתי קרנות המיועדות להשקעה בהייטק הישראלי, אשר כבר השקיעו 300 מיליון דולר בחברות סטרטאפ ישראליות.

מנכ"ל המרכז הוא אילן מימון, מהיזמים הישראלים הוותיקים בסין, שותף מייסד של החממה התעשייתית הישראלית בעיר צ'אנגז'ו במחוז ג'יאנגסו, ומייסד פרויקטים ישראלים רבים אחרים בסין.


אילן מימון: "במערכת היחסים הבוגרת עם ישראל, מחוז ג'יאנגסו מבין שהצעד הבא והטבעי ביותר צריך להיות נוכחות קבועה בישראל, בנוסף לכל הפרויקטים הישראלים שכבר פועלים במחוז. יוזמה זו, שמציג עכשיו מחוז ג'יאנגסו, היא צעד חדשני לעידוד שיתופי פעולה עתידיים נוספים בין חברות סיניות לבין חברות סטרטאפ ישראליות".

גב' לי ליי, סגנית מנהל אזור ההייטק ווג'ין: "ג'יאנגסו כמרכז עסקים וחדשנות גדול מציע הזדמנויות מהטובות ביותר לחברות סטארטאפ ישראליות. ג'יאנגסו וצ'אנגז'ו הראו עד כה את מחויבותם העזה למערכת היחסים עם האקוסיסטם הישראלי, עם פארק החדשנות שלהם המארח חברות ישראליות ומספק להם מגוון שירותים, עם החממה התעשייתית, ופרויקטים נוספים. הפארק מעניק הנחייה ותמיכה ממשלתית, ומקטין את החסמים והסיכונים לחברות ישראליות המבקשות להיכנס לשוק הסיני. עם שפע המשאבים ועם השירותים המצוינים, מרכז החדשנות סין-ישראל צ'אנגז'ו מציע לחברות הישראליות נחיתה רכה בסין."

עמיר לאטי, מנהל מחלקת צפון מזרח אסיה של משרד החוץ הישראלי ציין כי סין הפכה לשותפת הסחר השניה בגודלה של ישראל, עם היקף סחר של 13.9 מיליארד $ בשנת 2018. סין היא שוק הייצוא השלישי בגודלו של ישראל, עם רכיב גדול של אלקטרוניקה (רובו אינטל). מטרתנו כיום היא לגוון את הסחר ולשם כך אנו מחפשים שותפים נוספים בסין כדי לסייע ליותר חברות ישראליות בינוניות וקטנות (SME) לצאת לשוק הסיני. עוד הוסיף, כי היוזמה של מחוז ג'יאנגסו היא דרך לחברות ישראליות לעשות עסקים לא רק בעיר צ'אנגז'ו, אלא ממנה להתפשט לשאר סין. ג'יאנגסו הוא ראש הדרקון בכל ההסכמים לחדשנות שנעשו בין ישראל לסין עד כה. המרכז החדש בת"א הוא גשר נוסף לחברות ישראליות שרוצות להגיע לסין.

בטקס הפתיחה שהתקיים במשרדי המרכז השתתפו חברי משלחת בכירים מהממשל של מחוז ג'יאנגסו, מר צוי יוטינג, יועץ מדע וטכנולוגיה בשגרירות סין, מר עמיר לאטי, מנהל מחלקת צפון מזרח אסיה של משרד החוץ הישראלי, מר מתן וילנאי, שגריר ישראל לשעבר בסין ויו"ר לשכת המסחר ישראל-אסיה, בכירים מרשות החדשנות הישראלית ואורחים ישראלים נוספים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il