TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

חברת Yoran Imaging פיתחה מערכתבינה מלאכותית פורצת דרך המאפשרת זיהוי ומניעת ליקויים בתעשיות המזון


יואב ויינשטיין וערן סינבר מייסדי הסטארט אפ Yoran Imagin
החברה שייסדו יואב וינשטיין וערן סינבר פיתחה מערכת פורצת דרך המבוססת בינה מלאכותית ו-Big Data, ומאפשרת זיהוי ומניעת ליקויים והחזרות בתעשיות המזון

"בעוד מספר שנים, חברות שלא יטמיעו מערכות בקרה חדשות - לא יוכלו לעמוד בסטנדרטים של מהפכת התעשייה הרביעית המבוססת על בינה מלאכותית, מידע, בקרת תהליך, שיפור מתמיד והקטנת הזיהום הסביבתי" מסביר ערן סינבר מייסד שותף ומנכ"ל חברת Yoran Imaging שפתחה טכנולוגיה חכמה לזיהוי ליקויים בפסי ייצור


כשרובנו פוקדים את הסופר ורוכשים מוצרי מזון, אנחנו לא יודעים שהיצרנים בתעשיית המזון בודקים את אטימת המוצרים בצורה מדגמית וידנית. משמע, ישנה סבירות גבוהה שמוצרים שיוצאים מבית החרושת אל עבר הצרכנים אינם נבדקים. "התעשייה כולה כיום בודקת את אטימת המוצרים בצורה מדגמית וידנית, בממוצע 1 ל - 1000 יחידות בלבד נבדקות" מסביר ערן סינבר, מייסד שותף ומנכ"ל Yoran Imaging.


החברה שייסדו יואב וינשטיין וערן סינבר פיתחה מערכת פורצת דרך המבוססת בינה מלאכותית ו-Big Data, ומאפשרת זיהוי ומניעת ליקויים והחזרות בתעשיות המזון . באמצעותה נחסכים מיליארדים בתהליכי הייצור ברחבי העולם. מה שהתחיל בתור רעיון הפך עד מהרה למערכת פעילה שמותקנת במספר חברות בינלאומיות מובילות בעולם.


"הפיתוח שלנו מאפשר ליצרנים לראות את התמונה המלאה בזמן אמת, ולפקח על התהליך בצורה יעילה ביותר". מוסיף סינבר, "בכל התקנה של המערכות בקווי ייצור, אנו מקבלים תגובות נדהמות, שמוכיחות לנו כמה המוצר הכרחי. הלקוחות שלנו מעידים שבעקבות השימוש במערכות כמות ההחזרות והתלונות מהשוק ומשרשרת האספקה ירדה כמעט לאפס".


באחרונה חברת לקטאליס (LACTALIS), יצרנית מוצרי החלב הגדולה בעולם הטמיעה את המערכת של החברה הישראלית. "לקטאליס מקפידה לבדוק מוצרי קצה איכותיים שלה בתהליך האריזה באמצעות מערכות ההדמיה התרמית של החברה ומדווחת על ירידה דרסטית בתלונות הציבור לאחר התקנת המערכות שלנו", מספר סינבר. לאחרונה החלו דיונים מול הנהלת לקטאליס להכליל את המערכות של יורן בשאר קווי הייצור ברחבי העולם.


הפיתוח נותן מענה לצורך אקוטי לא רק של יצרני המזון אלא גם לחברות תרופות, חברות הקוסמטיקה ויצרני הציוד הרפואי. אלה יכולים לסרוק 100% מהמוצרים על פס היצור ולא להסתפק בבדיקות מדגמיות הרסניות. "בעוד מספר שנים, חברות שלא יטמיעו מערכות בקרה כאלו, לא יוכלו לעמוד בסטנדרטים של מהפכת התעשייה הרביעית המבוססת על מידע ,בקרת תהליך, שיפור מתמיד והקטנת הזיהום הסביבתי", מסביר סינבר, כאמור אחד ממייסדי Yoran Imaging.


בשנת 2017 הוא ויואב ויינשטיין חברו יחד להקים את החברה. השניים נחשבים מחלוצי פיתוח שיטות האפיון הרדיומטרי של גלאים מטריציים לתחום האינפרה אדום. השניים, שעובדים יחד 20 שנה, יזמו והובילו פיתוח שיטות פורצות דרך לחיזוי ביצועים ובקרת תהליך, באחד מאתרי ייצור הגלאים המוביל בעולם בתעשייה הביטחונית. כיום הם מיישמים את ניסיונם העשיר לטובת פיתוח טכנולוגיה המוטמעת במפעלים ופסי ייצור בתחומי המזון והתרופות.


כאמור, המערכת החדשה של החברה הישראלית מייעלת את תהליך הייצור במאות אחוזים, חוסכת לחברות המייצרות מאות אלפי דולרים בשנה וממזערת ייצור פסולת וזיהום. בנוסף לכך, המערכת מאפשרת איסוף מידע חשוב אודות תהליך האריזה, מנטרת בעיות בקו הייצור ומתריעה עליהן בזמן אמת.


איטום מוצרים זה שם המשחק
מוצרי צריכה רבים נארזים כיום באריזה ראשונית שנאטמת בחום. האריזה הראשונית הזו, שומרת על איכות המוצר מרגע עזיבתו את מפעל הייצור, ועד לשימושו ע"י הלקוח הסופי. מכונות האריזה ואטימה בחום ברוב המקרים, פועלות בחוג פתוח מבחינת הפידבק של איכות תהליך האטימה שהן ביצעו על המוצר שנארז. מכיוון שהאטימה נעשית בחום, הדמיה תרמית כפי שהמערכת של Yoran Imagin מבצעת, מיד לאחר תהליך האטימה, מהווה דרך מידית לביצוע פידבק בזמן אמת, ולאפשר למכונות האריזה לעבוד בצורה מבוקרת.


המערכת מאפשרת למכונות, בקרה על איכות התהליך שהן מבצעות. כלומר כאשר תהליך המילוי או האטימה סוטה מהגדרת התהליך , מערכת בקרה מזהה זאת מיד ושולחת פידבק למכונה לתקן את עצמה, כך שהתהליך תמיד נשאר יציב ובמקביל סולקת את המוצרים הפגומים בכדי שלא יגיעו לצרכן הסופי. המכונות כיום עובדות בצורה לא מבוקרת וללא פידבק.


כאשר המכונה מבצעת שגיאה, אין מי שיתריע על כך ולכן עד שמתגלית התקלה יכול לעבור זמן רב ומוצרים רבים מיוצרים באופן לקוי. קיים גם קושי לייצב חזרה מכונה שיצאה מאיזון אם אין לה בקרה, מכיוון שקשה מאוד לאתר את מקור התקלה. מכונות ללא בקרה הן מכונות עם איכות שלרוב איננה עומדת בסטנדרטים הנדרשים, והן מבזבזות משאבי זמן, מזון וחומרי אריזה שמזהמים את הסביבה.


בעולם ישנן כיום עוד חברות הדמיה תרמית בתחום בקרת התהליך בתעשיה, אולם הקשיים עדיין רבים, וישנם עוד המון אתגרים לעבור על מנת להגיע למערכת עם רמת ביצועים טובה ואמינה, עם רמת פסילות שווא נמוכות כך שתהליך הייצור לא מואט.


מובילה עולמית
השילוב של מומחיות בהדמיה תרמית, עם רקע מעמיק מהתעשייה הביטחונית מצד אחד, וניסיון בינלאומי בקווי אריזה ברחבי העולם, הינו שילוב נדיר וייחודי שמאפשר לחברה להיות מובילה עולמית בתחום מתפתח זה. אבל חברת Yoran Imaging אינה לבדה - ישראל הולכת ותופסת מעמד של מעצמת Foodtech עולמית. יש הבנה רחבה, שחשוב לצמצם את רמת בזבוז המזון והזיהום הסביבתי, והקונספט של מפעל חכם ו-Industry 4.0 תופס תאוצה בכל העולם. סינבר מסביר: "יכולות ה-AI בזמן אמת ומחירים רלוונטיים לתעשייה של טכנולוגיות שהיו עד לפני שנים מועטות נחלתן של התעשיות הצבאיות בלבד, הפכו להיות נגישות לכולם. יש היום מודעות גדולה לסיכונים הבריאותיים, ולכן יצרנים מבינים שכל נושא האיטום הנו קריטי ומשמעותי לתהליך הייצור וההפצה".


סינבר מסכם: "צרכן הקצה מקבל בזכותנו לראשונה מוצר שנבדק בוודאות לגביי איכות האריזה כך שבסבירות גבוהה הוא מקבל מזון שהטריות והסטריליות שלו נבדקה בניגוד למצב הקיים ברוב המוצרים כיום. אנחנו שומרי הסף האחרונים המוודאים שהמוצר יגיע עד ללקוח ארוז היטב ומוגן מפני פגעי הסביבה על מנת לשמור על טריות המוצר ובריאות הצרכן, שכן בדיקה מדגמית היא פשוט לא מספיק טובה ומי שלא יעבור לבדיקה בזמן אמת של 100 אחוז מהמוצרים ולא יאפשר בקרה ושיפור מתמיד של תהליך האריזה מפקיר את הבריאות של כולנו ופוגע באיכות הסביבה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il