TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"מחר בחירות בישראל, בין הסוגיות הרבות שיגיעו לפתחה של הממשלה החדשה, במישור הכלכלי שני נושאים: עליית הגירעון ופתיחת הסכמי השכר במגזר הציבורי - לשני הנושאים השפעה חיובית על האינפלציה הקצרה"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


בארץ
מחר בחירות בישראל, בין הסוגיות הרבות שיגיעו מהר מאוד לפתחה של הממשלה החדשה ניתן לציין במישור הכלכלי במיוחד שני נושאים: עליית הגירעון ופתיחת הסכמי השכר במגזר הציבורי - לשני הנושאים השפעה חיובית על האינפלציה הקצרה.


מחר בחירות בישראל, בין הסוגיות הרבות שיגיעו מהר מאוד לפתחה של הממשלה החדשה ניתן לציין במישור הכלכלי במיוחד שני נושאים: הגירעון והסכמי שכר במגזר הציבורי - אנו מעריכים שהגירעון כאחוז מהתוצר ימשיך ויעלה במתינות, זאת בהנחה שלא יהיו הכנסות חריגות. סביר שנראה פעולה ממשית של הממשלה להורדת הגירעון שתכלול קיצוץ תקציבי, עליית מיסים ואף גידול ביעד הגירעון בתקציב 2020. לשני הנושאים השפעה חיובית על האינפלציה הקצרה.

הריבית בארץ צפויה להישאר ללא שינוי עוד זמן רב - המדד האחרון לא משנה את התמונה לפיה מצד אחד בנק ישראל הסיר רשמית את כוונתו להעלות את הריבית. מנגד, על רקע חוזקן של הפעילות המקומית בהובלת הצריכה הפרטית ויצוא השירותים אנו גם לא צופים כרגע שהבנק יפחית את הריבית מרמתה הנוכחית הנמוכה, ובמקרה של ייסוף מהיר הבנק יעדיף קודם למצות את הכלים של התערבות בשוק המט"ח.

· מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט עלה ב-0.2 אחוז והיה בגבולות הצפי המוקדם. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-0.6 אחוז.


· הגידול בעודף בחשבון השוטף ברבעון השני ובהשקעות הריאליות בישראל תומכים בהמשך התחזקות השקל.


· לאחר הירידה החדה ביוני, בחודשיים האחרונים סנטימנט משקי הבית רשם שיפור נאה.


· מגמת העלייה בסך המכירות של דירות חדשות נמשכה גם ביולי, עם עלייה של קרוב ל-50 אחוזים בהשוואה ליולי בשנה שעברה.


· הציפיות לאינפלציה עלו בטווחים של עד ל-5 שנים, על רקע החששות מעליית מחיר הנפט (עקב זעזוע ההיצע בערב-הסעודית).

בעולם
הנתונים הטובים בארה"ב - ההאצה באינפלציה, החוזקה בשוק העבודה ונתוני הצריכה הפרטית החיוביים יקשו על הבנק המרכזי לספק ביום רביעי את תיאבון השווקים להצהרה נחרצת בדבר מדיניות מוניטרית מרחיבה עוד יותר בחודשים הקרובים.

· האינפלציה בניכוי מוצרי המזון והאנרגיה עלתה ל-2.4 אחוזים, חודש שלישי ברציפות של הפתעה כלפי מעלה, והרמה הגבוהה ביותר מאז קיץ 2008.


· המכירות הקמעונאיות הפתיעו לחיוב עם עלייה של 0.4 אחוז ו-4.1 אחוזים בהשוואה לאוגוסט בשנה שעברה, הקצב המהיר ביותר השנה.


· נתוני שוק העבודה ממשיכים להיות חזקים; מספר הדרישות השבועיות לדמי אבטלה ממשיך לפלרטט עם הרמה הנמוכה ביותר מאז שנות השישים (204 אלף בשבוע האחרון).

ההאצה באינפלציה, החוזקה בשוק העבודה ונתוני הצריכה הפרטית החיוביים יקשו על הבנק המרכזי לספק ביום רביעי את תיאבון השווקים להצהרה נחרצת בדבר מדיניות מוניטרית מרחיבה עוד יותר בחודשים הקרובים.

נקודות מרכזיות


ישראל
· מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט עלה ב-0.2 אחוז והיה בגבולות הצפי המוקדם. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה ל-0.6 אחוז. הריבית צפויה להישאר ללא שינוי.
· גידול בעודף בחשבון השוטף ברבעון השני ובהשקעות הריאליות בישראל תומכים בהמשך התחזקות השקל.
· לאחר הירידה החדה ביוני, בחודשיים האחרונים סנטימנט משקי הבית רשם שיפור נאה.
· מחר בחירות בישראל, בין הסוגיות הרבות שיגיעו מהר מאוד לפתחה של הממשלה החדשה ניתן לציין במישור הכלכלי במיוחד שני נושאים: עליית הגירעון ופתיחת הסכמי השכר במגזר הציבורי - לשני הנושאים השפעה חיובית על האינפלציה הקצרה.
· הציפיות לאינפלציה עלו בטווחים של עד ל-5 שנים, על רקע החששות מעליית מחיר הנפט (עקב זעזוע ההיצע בערב-הסעודית).

ארה"ב
· האינפלציה בניכוי מוצרי המזון והאנרגיה עלתה ל-2.4 אחוזים, חודש שלישי ברציפות של הפתעה כלפי מעלה, והרמה הגבוהה ביותר מאז קיץ 2008.
· המכירות הקמעונאיות הפתיעו לחיוב עם עלייה של 0.4 אחוז ו-4.1 אחוזים בהשוואה לאוגוסט בשנה שעברה, הקצב המהיר ביותר השנה.
· נתוני שוק העבודה ממשיכים להיות חזקים; מספר הדרישות השבועיות לדמי אבטלה ממשיך לפלרטט עם הרמה הנמוכה ביותר מאז שנות השישים (204 אלף בשבוע האחרון) ומספר המתפטרים מרצון עלה לשיא חדש.
· ההאצה באינפלציה, החוזקה בשוק העבודה ונתוני הצריכה הפרטית החיוביים יקשו על הבנק המרכזי לספק ביום רביעי את תיאבון השווקים להצהרה נחרצת בדבר מדיניות מוניטרית מרחיבה עוד יותר בחודשים הקרובים.

אירופה
· הבנק המרכזי בגוש האירו הודיע ביום חמישי האחרון, כפי שצפינו, שהוא מוכן לעשות כמעט כל מה שביכולתו כדי להיאבק באינפלציה ובצמיחה הנמוכה. להערכתנו, ללא סיוע מהמדיניות הפיסקאלית נתקשה לראות שיפור.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il