TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "מדד המחירים מחר צפוי להישאר ללא שינוי – לא מצפים לשינוי בריבית בנק ישראל בקרוב"


עפר קליין
לגבי הריבית, כפי שגם טענו בעבר, מגמת הורדת הריבית המחודשת בעולם תומכת בהתחזקות השקל ויחד עם המדד הנמוך לא תאפשר לבנק ישראל להעלות את הריבית בחודשים הקרובים

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


בארץ
מדד המחירים מחר צפוי להישאר ללא שינוי – לא מצפים לשינוי בריבית בנק ישראל בקרוב
בחמישי הקרוב יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי. התחזית שלנו היא שהמדד יישאר ללא שינוי, כאשר עלייה עונתית במחירי הדיור (שכירות) והנופש תקוזז עם המשך ירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה לצד הירידה במחירי הדלק.


ב-12 החודשים הבאים אנו צופים אינפלציה של 1 אחוז בלבד, כאשר אנחנו לא לוקחים בחשבון בחישוב זה עלייה אפשרית במע"מ במחצית הראשונה של שנת 2020, פעולה שיכולה להוסיף עוד 0.4-0.3 נקודות אחוז לאינפלציה.

לגבי הריבית, כפי שגם טענו בעבר, מגמת הורדת הריבית המחודשת בעולם תומכת בהתחזקות השקל ויחד עם המדד הנמוך לא תאפשר לבנק ישראל להעלות את הריבית בחודשים הקרובים. יותר מכך, סביר שנראה את בנק ישראל חוזר גם להתערב בשוק המט"ח במקרה שהתיסוף יתחזק.

למרות מלחמות הסחר והתחזקות השקל – היצוא הישראלי מגלה קשיחות
נתוני סחר הסחורות לתחילת הרבעון השלישי היו מעורבים; יצוא הסחורות (ללא אוניות מטוסים ויהלומים במונחים דולריים, מנוכה עונתיות) עלה ב-1 אחוז, ונתוני החודשים הקודמים עודכנו קלות כלפי מעלה, כך שלמרות ההאטה בסחר העולמי והייסוף החד בשקל הדבר בא פחות לידי ביטוי ביצוא הסחורות. מנגד, יבוא הסחורות עלה ב-2 אחוזים (אותה הגדרה), אך בניכוי חומרי אנרגיה נרשמה ירידה של 2.5 אחוזים, עם ירידה של כ-3 אחוזים ביבוא מוצרי צריכה והשקעה.

בעולם
כפי שחשבנו, הממשל האמריקאי מגלה גמישות - אבל אין ספק שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה.
כפי שרשמנו בסקירה בשבוע שעבר, ההודעה של הנשיא לפני שבועיים על מכסים נוספים על יבוא מוצרים מסין בתחילת ספטמבר הייתה גורמת לפגיעה ישירה בצרכן האמריקאי ובאינפלציה אם הייתה מתממשת. לכן, סברנו שייתכן והממשל יגלה גמישות במהלך החודש.


אכן, אתמול הממשל הודיעה שידחה חלק מעליית המכסים ב-3 וחצי חודשים, ולמרות שעדיין לא פורסמו הפרטים המלאים, בהודעה הודגש שכצפוי עיקר הדחייה היא במכסים על מוצרי הצריכה ואלקטרוניקה.


אין ספק שעוד לא נאמרה המילה האחרונה בקרב ענקים זה ושעוד נראה הרבה תנודתיות מגיעה לשווקים מכיוון המשא ומתן בין ארה"ב וסין כשברקע גם החששות מהונג-קונג צפויות להגיע לשווקים.

נתוני האינפלציה בארה"ב (ובסין) לא תומכים בתוואי הורדת ריבית אגרסיבי כפי שהשווקים מתמחרים
למרות החולשה בתעשייה והעלייה במתיחות עם סין, שוק העבודה ממשיך להיות חזק; כך על פי סך המשרות הפנויות שעמדו על 7.3 מיליון ביוני, בדומה לחודש הקודם וקרוב לרמת השיא.


סך המתפטרים מרצון נותר גם קרוב לרמות השיא והם מהווים קרוב לשני-שליש מסך סיומי המשרות, נתון שתומך בהמשך עלייה מהירה בשכר. גם נתוני הדרישות השבועיות לדמי אבטלה הנמוכות תומכות בכך כאשר ירדו ל-209 אלף בשבוע האחרון.


גם נתוני האינפלציה לא תומכים בתוואי ריבית אגרסיבי כפי שהשווקים מתמחרים. האינפלציה ביולי עלתה ל-1.8 אחוזים מעל לצפי. גם אינפלציית הליבה הייתה גבוה מהצפי (חודש שני ברציפות) כאשר עלתה ל-2.2 אחוזים, הרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר השנה כאשר מלבד רכבים נרשמה עלייה בכל הסעיפים העיקריים של המדד.


גם בסין האינפלציה המשיכה לעלות ל-2.8 אחוזים ביולי, מעט מעל לצפי, בשל עלייה מהירה במחירי המזון (9.1%) שמהווים קרוב לשליש מהמדד ומושפעים לשלילה מנזקי מזג האוויר והעימות מול ארה"ב. מנגד, האינפלציה במחירים ליצרן הפכה שלילית לראשונה מזה 3 שנים עם מינוס 0.3 אחוז ביולי, בשל הירידה במחירי הסחורות ובשל החולשה בתעשייה ובסחר העולמי.

איטליה חוזרת לכותרות
אמנם, העימות הפומבי בין נשיא ארה"ב לסין תפס את מרבית הכותרות הכלכליות בעולם מתחילת אוגוסט, אך בשבוע האחרון הסיכויים לבחירות מוקדמות באיטליה עלו משמעותית כאשר סגן ראש הממשלה ואחד מראשי הקואליציה קרא לכך.


לכן, לראשונה מזה יותר משנה, תשואות אג"ח של איטליה עלו משמעותית ופערי התשואות מול גרמניה עלו. הטקטיקה של מועמדים רבים לפני הבחירות היא להגביר את הרטוריקה השלילית כלפי ממסדי האיחוד, דבר שתרם לעליית המרווחים ואנו מאמינים שטקטיקה זו תיושם גם אם יוקדמו הבחירות באיטליה. אך כפי שראינו בעבר, האיחוד (והשווקים) לא יאפשרו לאיטליה לחרוג משמעותית מהכללים הפיסקאליים.


נקודות מרכזיות


ישראל
· סנטימנט החברות ירד במהירות ביולי וסנטימנט משקי הבית לא תיקן לאחר הירידה המהירה ביוני.
· סקר החברות של בנק ישראל לרבעון השני הצביע על התרחבות מתונה בלבד של הסקטור העסקי. הפרסום מחזק את הערכתנו שהצמיחה שתתפרסם בראשון הקרוב תעמוד על 1-1.5 אחוזים בלבד.
· נתוני סחר הסחורות ליולי היו מעורבים עם יציבות ביצוא לצד ירידה ביבוא.
· בחמישי הקרוב יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי כאשר עלייה עונתית במחירי הדיור והנופש תקוזז עם המשך ירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה לצד הירידה במחירי הדלק.
· הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת, אך זאת לאחר מספר שבועות של ירידה. למרות חוזקו של השקל ביולי לשיא חדש מול סל המטבעות, בנק ישראל נמנע מלהתערב בשוק המט"ח.


ארה"ב
· הממשל האמריקאי מגלה גמישות ודוחה חלק מהמכסים המתוכננים עד לאמצע דצמבר.
· סך המשרות הפנויות ומספר הדרישות השבועיות לדמי אבטלה המשיכו להצביע על שוק עבודה חזק בארה"ב.
· חודש שני ברציפות שאינפלציית הליבה מפתיעה כלפי מעלה.


עוד בעולם
· התוצר בבריטניה התכווץ ברבעון השני, אי-הוודאות סביב ה-brexit ייתכן ותוביל לתוצאה דומה גם ברבעון הבא.
· איטליה מתקרבת לבחירות מוקדמות, תשואות אג"ח הגיבו בעלייה מהירה במרווח מול גרמניה.
· היצוא של סין הפתיע לחיוב, אך היבוא המשיך להתכווץ גם בשל ירידה בביקושים. קצב מכירות הרכבים בסין ממשיך להתכווץ.
· מתחילת החודש כ-10 בנקים מרכזיים הורידו את הריבית, המספר הגדול ביותר מאז משבר החובות באירופה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il