TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

מידרוג מותירה על כנו את הדירוג A1 לחברת ישרוטל וכן דירוג P-1 לגיוס של 51 מיליון שקלים


מידרוג
באופק דירוג יציב

שיקולים עיקריים לדירוג
- פרופיל עסקי חזק המתבטא בהיותה של החברה אחת מבין החברות המובילות בתחום המלונאות בישראל ובעלת ותק וניסיון רב. לחברה מצבת חדרים של 4,222 חדרים בכ-19 בתי מלון מהם 15 בבעלות מלאה או חלקית. כמו כן, החברה נהנית משיעורי תפוסה גבוהים ביחס לממוצע הארצי[1] ויציבות בפרמטרים התפעוליים של הפעילות כגון: ADR (Average Daily Rate) ו-RevPAR Revenue Per Available Room)) התורמים לרווחיות מלונות החברה.

- יחסי כיסוי ואיתנות, בולטים לחיוב לרמת הדירוג ונעים בכ- 28%-32% חוב נטו ל-CAP נטו ו-4-3 שנים חוב נטו ל-EBITDA, תחת תרחיש הבסיס של מידרוג כמפורט בהמשך.

- מדיניות פיננסית שמרנית לאורך זמן המשפיעה לחיוב על פרופיל הסיכון, כך שהחברה מציגה שיפור מתמשך ביחסים הפיננסים תוך שמירה על היקף תזרים יציב והולם לרמת הדירוג, לצד חלוקות דיבידנד מתונות בשנים האחרונות ביחס להיקף התזרים.

- גמישות פיננסית טובה לאור היקף נכסים לא משועבדים משמעותי ורמת מינוף נמוכה ((LTV בנכסים המשועבדים של כ-31% נכון ל- 31.03.2019. לצד זאת, לחברה גמישות נוספת בשל יתרות נזילות הנובעות בעיקרן ממסגרות אשראי חתומות בלתי מנוצלות בהיקף של כ-94 מיליון ש"ח נכון ל-31.03.2019.

- חשיפת החברה לענף הפעילות, שהינו, לפי מידרוג, בעל חשיפה גבוהה יותר למחזורי עסקים ואירועים גיאופוליטיים אזוריים. כמו-כן, החברה חשופה למספר השפעות רגולטוריות העשויות להשפיע על הביקוש וההיצע בענף, על מחירי השירותים והיקפי ההשקעות.

- לחברה היקף פעילות אשר אינו בולט לחיוב ביחס לרמת הדירוג, הבא לידי ביטוי במצבת החדרים ומספר המלונות. ראיה לכך, מספר החדרים המנוהלים על ידי החברה נכון למועד הדוח הינו כ-4,222, בכ-19 מלונות החברה. נציין, כי בבחינת היקף ההכנסות ההיקף הינו הולם לרמת הדירוג, החברה רשמה בשנת 2018 הכנסות של מעל ל-1.4 מיליארד ₪ וזאת לאור פרמטרים תפעוליים טובים כגון שיעורי תפוסה ומחירי לינה ממוצעים גבוהים במלונות החברה. נציין כי על אף היקף פעילות נמוך ביחס למנפיקים בינלאומיים החברה הינה אחת הגדולות במשק המקומי, והינה רשת המלונות השנייה בגודלה בארץ בבחינת היקף הכנסות ומספר חדרי מלון מנוהלים.

- פעילות החברה הינה בישראל בלבד ומתאפיינת בריכוזיות וחשיפה לעיר אילת, כך שטרם פתיחתם הצפויה של בתי מלון חדשים מחוץ לאילת ובדגש על מטרופולין ת"א הצפויה לצמצם חשיפה זו, 56% ממצבת החדרים של החברה נמצאים באילת, באופן החושף את פעילות החברה באופן ישיר למצב התיירות בעיר. השפעות חשיפה זו יבחנו לאור המעבר לשדה התעופה "רמון" וסגירתו של שדה התעופה "שדה דב" אשר השלכותיהם על מצב המלונאות באילת טרם נבחנה לאורך זמן. הפרמטרים הפיננסיים הבולטים של החברה ממתנים את השחיקה, ככל שתהיה, מפעילותה זו.


אופק הדירוג
אופק הדירוג היציב משקף את הערכתנו כי החברה לכל הפחות תשמור על היקפי פעילותה הנוכחיים לצד המשך השקעות ברכישתם, הקמתם, וחכירתם של מלונות חדשים ובהשקעות ושיפוץ מלונות קיימים, תוך כדי שמירה על יחסים פיננסים בולטים לאור מדיניותה הפיננסית השמרנית.


גורמים אשר יכולים להוביל להעלאת הדירוג:
· גידול משמעותי בהיקף הפעילות ללא פעילות ייזום אגרסיבית תוך שמירה על פרמטרים תפעוליים בולטים לרבות יחסי כיסוי ואיתנות
· המשך שיפור ניכר בפיזור הגיאוגרפי במלונות החברה, הפועלת בישראל בלבד, ובעיקרה במלונאות נופש באילת וים המלח
גורמים אשר יכולים להוביל להורדת הדירוג:
· שחיקה בפעילות המלונות תוך הרעה לאורך זמן ביחסי הכיסוי והאיתנות, בעקבות הרעה, בין היתר, בפעילות החברה או במבנה וחשיפה של ההכנסות למקורות נוספים בעלי סיכון
· גידול בחשיפה של החברה לענפי פעילות שלא בתחום פעילות הליבה של החברה, אשר יש בהם כדי להשפיע על פרופיל הסיכון של החברה

[1] בשנת 2018 שיעור התפוסה המשוקלל במלונות החברה עמד על כ-77% ובענף המלונאות בארץ על כ-68% בהתאם לנתוני התאחדות המלונות בישראל



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il