TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

תוך שנה וחצי הצליח "אוטותל"- מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו-לצמצם את שיעור משקי הבית שמחזיקים רכב ואת ההוצאה הכלכלית הנלוות


אוטותל
45% הצהירו כי בעקבות הצטרפותם למיזם הם הפחיתו את השימוש ברכב הפרטי לטובת תחבורה אלטרנטיבית
מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו, "אוטותל", הציג לראשונה מאז השקתו באוקטובר 2017 נתוני סקר מנויים:
45% הצהירו כי בעקבות הצטרפותם למיזם הם הפחיתו את השימוש ברכב הפרטי
לטובת תחבורה אלטרנטיבית
21% דיווחו כי מכרו רכב פרטי שהיה ברשותם או שנמנעו מרכישת רכב נוסף בכלל
66% דיווחו כי אינם מתכוונים לרכוש רכב בכלל
50% סבורים כי שימוש בשירות הרכב השיתופי עשוי לבטל כליל את
הצורך ברכב הפרטי
84% מעוניינים שהשירות יורחב מחוץ לעיר

מיזם הרכב השיתופי של תל אביב-יפו, "אוטותל", הפועל פחות משנתיים, מציג לראשונה נתוני סקר הנערך בקרב 1,063 מנויים בשירות אוטותל, אשר בחן את פרופיל המשתמשים במיזם, תפיסותיהם, צרכיהם השונים והשימוש ברכבים של המיזם לעומת חלופות אחרות של תחבורה. הסקר, המהווה מדגם מייצג, בוצע על ידי Shiluv I²R, חברת מחקרי השוק המובילה בישראל, המספקת תובנות לחברות ישראליות מובילות, כמו גם למותגים בינלאומיים מובילים.

מנתוני הסקר, עולה באופן מובהק כי המיזם הצליח לצמצם את השימוש ברכב הפרטי לטובת תחבורה אלטרנטיבית וכן הצליח להוריד רכבים מהכביש ולהפחית את הוצאות משקי הבית בגין החזקת רכב.
מנויי "אוטותל" מעידים על שינויים התנהגותיים ותפיסתיים בעקבות הצטרפותם לשירות. קרוב למחצית (45%) מעידים על הפחתה בשימוש ברכבם הפרטי, וכחמישית טוענים כי אף צמצמו את כמות הרכבים שברשותם או ששקלו ובסוף בחרו שלא לרכוש רכב נוסף.

הרוב המוחלט של המנויים (85%) סבור כי שילוב "אוטותל" עם אמצעי תחבורה משלימים, עשוי להוות תחליף לרכב שני בבית. 50% סבורים כי שימוש ב"אוטותל" אף עשוי לבטל את הצורך ברכב הפרטי.
כמו כן, מרבית המנויים (74%) סבורים כי הצטרפותם לשירות תרמה לעצמם/ ו או לחברה בעיקר בחיסכון בחיפוש חניה בעיר ובמודעות כלכלית בכל תחום ההוצאות על הרכב והנסיעות.

אפיון המנויים
כיום, 75% ממנויי "אוטותל" משתמשים בשירות לצורך התניידות בתוך העיר תל אביב-יפו, ביומיום, כאמצעי תחבורה משלים, רובם המכריע (77%) סובל ממצוקת חנייה בינונית עד קשה מאוד. מרבית המנויים (85%) בגילאי 49-21, כשמחציתם נשואים ומחציתם רווקים. השימושים המרכזיים בשירות הינם: סידורים שונים, בילויים, נסיעות לעבודה ובחזרה וכן הסעת הילדים וביקור אצל המשפחה וההורים.

עידו שמיר, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי בעיריית תל-אביב-יפו: "תוצאות הסקר מראות כי מיזם "אוטותל", כמו מיזמי שיתוף רכבים דומים בעולם, מאפשר למנויים רבים לוותר על הרכב הפרטי, וכך מוביל להורדת רכבים מהכביש, צמצום בעיית החניה והוזלת יוקר המחיה. אנו מקווים שערי המטרופולין יצטרפו ויפעלו להרחבת השירות לתחומן על מנת שגם תושביהן ייהנו מיתרונות ותועלות השירות."

המיזם, שהושק באוקטובר 2017, מפעיל כיום 260 רכבים ו- 520 חניות ייעודיות לשירות ברחבי העיר ופועל במודל "הצף", מנויי המיזם יכולים להחנות בחניות הייעודיות ל"אוטותל" בלבד או להחנות ברחבי העיר היכן שמותרת חנייה. נתוני השימוש מראים כי מספר המנויים הרשומים גדל בעקביות מידי חודש מאז השקת המיזם ומונה כיום קרוב ל-10,000 מנויים, שיכולים לבצע הזמנה בכל רגע נתון. למעשה, בכל דקה מתבצעת, בממוצע, הזמנה חדשה בשירות. אורך נסיעה ממוצעת ב"אוטותל" עומד על 21 דקות, כשכל רכב של "אוטותל" נוסע בממוצע כ-113 דקות היום (פי 1.8 אל מול הממוצע לרכב פרטי).

"אוטותל" הוביל את מהפכת התחבורה השיתופית בעיר ומהווה חלק מהמאמצים של עיריית תל אביב-יפו לקדם פתרונות תחבורה חדשניים ואלטרנטיביים בעיר, ולצד כל הפתרונות הנוספים, מאפשר לתושבי העיר ולמבקריה לוותר על רכבם הפרטי ולהתנייד בעיר בתחבורה ציבורית בלבד, כדי לצמצם את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר ולהוזיל במעט את יוקר המחייה.

לצד פרויקט "אוטותל", מובילה העירייה ב-15 שנה האחרונות מהלך כולל לקידום תחבורה יעילה ואינטגרטיבית המשלבת אמצעים שיהוו חלופות לרכב הפרטי, ביניהם: קידום מערכות הסעת המונים - קווי הרק"ל, קידום תכנית לעידוד רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה אלטרנטיבי, מערך שיתוף אופניים – תל אופן, השקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנה בהרחבת תשתיות שבילי האופניים, שיפור בתחבורה הציבורית על ידי קידום מערכי העדפה בנתיבים מהירים לעיר במסגרת פרויקט "מהיר בעיר" ושילוב טכנולוגיות תחבורה חכמה בתחנות אוטובוס. משנת 2000 נסללו בעיר כ-140 ק"מ של שבילי אופניים ובשנה הנוכחית מתוכננת תוספת משמעותית של שבילים בהשקעה של למעלה מ-30 מיליון ש"ח.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il