TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

ב- 5 שנים האחרונות חל גידול של 244% בכמות הסטארטאפים בישראל בתחום הפרופרטי טק


מפת הסטארטאפים בישראל בתחום זה
כך עולה ממחקר שערכו קרן ההשקעות Innogy Innovation Hub ותכנית החדשנות ConTech של התאחדות הקבלנים בוני הארץ וממשלת ישראל

קרן ההשקעות Innogy Innovation Hub יחד עם ConTech - תכנית החדשנות בענף הבנייה של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, משרד השיכון והבינוי, משרד הכלכלה ורשות החדשנות הממשלתית, ערכו לאחרונה מחקר הבוחן את פעילות החברות בישראל בתחום הפרופרטי טק (PropTech). המחקר בחן את התהליכים שהתרחשו בתחום בישראל בעשור האחרון, בהתייחס לחברות הפעילות בעולמות השונים הקשורים לתחום: תחום הבנייה (ConstructionTech), ביטוח נכסים, ניהול מבנים, מסחר בנכסי נדל"ן, דיגיטציה של תהליכי הבניה ועוד.


מממצאי המחקר עולה כי כיום פעילות יותר מ-100 חברות סטארט אפ שונות בתחום זה, כאשר בחמש השנים האחרונות חלה עלייה דרמטית של 244% עם התווספותם של 66 חברות חדשות לעומת 27 חברות לפני חמש שנים. בשלוש השנים האחרונות צמח מספר הפיתוחים החדשים בתחום ב-58%. בנוסף, עולה מהמחקר כי בשנתיים האחרונות נכנסו לשוק חברות רבות מתחום הקונסטרקשן-טק, שתפס תאוצה בשל עליה בהיקף החשיפה לו בישראל וכן בעקבות תאונות העבודה המתרחשות באתרי בנייה והצורך שנוצר לפתרונות בהקשר הבטיחות, כאשר בשלב זה הטכנולוגיות אפילו מקדימות את הרגולציה.


ההשקעות בתחום הפרופטק גדלות כל הזמן – בשנת 2018 היקף ההשקעות ברחבי העולם בתחום עמד על 4 מיליארד דולר, בהשוואה ל-3.4 מיליארד דולר בשנת 2017 ו-2.8 מיליארד בשנת 2016. בישראל עמד היקף ההשקעות בתחום זה בשנת 2018 על 200 מיליון דולר (95% מהן בפרופטק והשאר ספציפית בקונסטרקשן טק). בעשור האחרון היקף ההשקעות בישראל בתחום כולו עמד על מיליארד דולר.


מיקי שטיינר, מנהל קרן Innovation Hub Innogy בישראל: "אחד התחומים המעניינים ביותר מבחינתנו כמשקיע בינ"ל הוא תחום הפרופטק ולכן החלטנו לערוך את המחקר. השקענו מאמץ בעריכת המחקר כי לדעתנו מדובר בנושא חשוב מעין כמותו שכן מצד אחד השוק בשל בעיקר עקב התחרותיות שנוצרה בשנים האחרונות ומצד שני הטכנולוגיות הפכו לזמינות יותר ומשלבות כיום בינה מלאכותית, לייזרים, מציאות רבודה (AR) וכד' – טכנולוגיות שבעבר לא נטו לעשות בהן שימוש בשל העלות הגבוהה אך כיום הן זמינות וזולות יותר ומאפשרות פיתוחים מדהימים המשפרים ומייעלים את תחום הפרופטק ואת תהליכי הבניה, ואפילו עוזרים לפתור את בעיות הבטיחות הקיימות בנישה של הקונסטרקשן טק. תעשית הבניה משוועת לחדשנות שתגדיל את הרווחיות ותייעל ותאיץ תהליכים, ויחד עם הרגולציה שתלך ותתחזק מצד שני הן הופכות את התעשייה הזו לבעלת פוטנציאל גבוה במיוחד".


צחי פלטו, מנהל תוכנית ConTech: "תוצאות המחקר מצביעות על הצלחת פעילות תוכנית החדשנות בענף הבניה, ConTech, שהביאה לזינוק בכניסת יזמי טכנולוגיה ומשקיעים לשוק. עד להקמת התוכנית, המודעות לפוטנציאל האדיר שטמון בכניסה לתחום היה מתחת לראדר של רוב הפעילים בתחום הטכנולוגיה ואנחנו משקיעים משאבים רבים בהרחבת מעגל הידע כדי למשוך אליו פעילים. תחום הקונסטרקשן טק צפוי להערכת כל המומחים בענף הבניה, לבצע קפיצת דרך דרמטית בעשור הקרוב ולשנות לחלוטין את פני ענף הבניה. המשימה שלנו היא להפוך את ישראל למובילה עולמית בחדשנות ולעמק הסיליקון של התחום".


אודות Innogy Innovation Hub:
Innogy Innovation Hub היא זרוע ההשקעות של חברת Innogy SE - חברת האנרגיה הגרמנית מהגדולות באירופה, שפעילה ב 13 מדינות עם 23 מיליון לקוחות. Innogy Innovation Hub הוקמה ב 2015 במטרה להשקיע ולשתף פעולה עם סטרטאפים חדשניים היוצרים מציאות חדשה בתחומים אשר אנו מאמינים שנפעל בהם תוך 5-3 שנים. הקרן פעילה בעמק הסיליקון, לונדון, ברלין, ורשה ותל אביב. הקרן פועלת כמשקיע אסטרטגי וכבר השקיעה בכ-80 סטארט-אפים ברחבי העולם (משלב הסיד והלאה). הון השקעות הכולל של הקרן עמד על כ-160 מיליון אירו בסוף שנת 2018. בישראל החברה פועלת כשנתיים וביצעה כבר 11 השקעות, בשווי כולל של 11 מיליון דולר בעיקר בתחומי סייבר, קונסטרקשן-טק ומערכות אנרגיה עתידית. הקרן משקיעה בכל חברה בין חצי מיליון ל-2 מיליון דולר, כאשר מדובר בחברות early-stage , וסכומים של 3-5 מיליון דולר בסבבי A+B.

אודות ConTech:
תוכנית הישראלית לקידום חדשנות בענף הבניה של התאחדות הקבלנים בוני הארץ וממשלת ישראל, נולדה כדי להקים קהילת מפתחי טכנולוגיות בנייה ושמה דגש על פיתוח כלים שיתנו מענה למצוקות הרבות בענף, החל בפיתוחים שיסייעו בתהליכי ניהול הבנייה בשטח, כלים לקיצור משך זמן הבנייה, חיזוק ושיפור חומרי בנייה, ניהול מושכל של חוזים ומסמכים ופיתוחים שישלבו רובוטיקה ומכניקה בביצוע הבנייה. דוגמאות לטכנולוגיות שנמצאות כיום בבחינה או פיתוח ראשוני במסגרת התוכנית הן: מדפסות תלת ממדיות של אלמנטים שונים במבנה, מנופי בנייה אוטונומיים, רחפנים שעוקבים אחרי התקדמות הפרויקטים ומתריעים על כשלים בבנייה, תוכנות המנתחות BIG DATA לצורך תכנון עירוני, מערכות ניהול הפעילות באתר הבנייה על גבי מכשירים ניידים, מערכות לבישות למניעת תאונות עבודה, טכנולוגיית מציאות רבודה (AR) להבטחת ביצוע בניה התואם לתוכניות ועוד. אנשי המקצוע המלווים את היזמים, פותחים להם דלתות כניסה לביצוע פיילוטים של הפיתוחים שלהם בפרויקטים בולטים בישראל ובעולם, חושפים אותם למשקיעים ופועלים כדי לבצע התאמות של רגולציה לצורך קידום שילוב הטכנולוגיות בענף הבניה בישראל.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il