TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

בכיר במשרד השיכון: קבלן תשתיות הוא קבלן "הכל כלול" הוא צריך לתקן את הכשלים של כולם במהלך הפרויקט


גדי מארק סמנכ"ל בכיר הנדסה ופיתוח במשרד השיכון – צלם פוטו מרסלו
מנכ"ל החברה הכלכלית נתניה : רשות מקרקעי ישראל מחייבת אותנו לבחור בהצעה הזולה ביותר ובתי המשפט תומכים בה

הסכמה בקרב מזמיני העבודה הציבוריים שמכרזי הזול זוכה צריכים לעבור מן העולם. במסגרת המפגש המקצועי של התאחדות בוני הארץ שנערך בסוף השבוע באילת הציגו נציגי מזמיני העבודה הציבוריים את משנתם בנושא התקשרות מול קבלנים לביצוע עבודות בנייה ותשתיות.

רמי דואני, מנכ"ל החברה הכלכלית נתניה ציין בכנס כי :"אני בא מזווית הראייה של המזמין הציבורי ואני חושב שמכרז שנבנה נכון ונעשה נכון זו הצלחה של המזמין והמבצע אבל פקידים שחושבים שאם הם משלמים מותר להם לעשות הכל .


מי שמכיר את הסכמי הגג יודע שאנחנו חברת מבצעת עבור מנהל מקרקעי ישראל במתחמים שלנו יושב מפקח שלהם ובונה איתנו את המכרז אנחנו מקבלים הצעה עם הנחה ענקית ושאנחנו חוששים שזו הנחה גדולה מדי שתיצור בעיות בהמשך ומבקשים מנציג המנהל לא לקבל את ההצעה הזו והוא אומר אין כזה דבר ובתי המשפט מחזקים את מה שהוא אומר אנחנו לא יכולים שלא לקחת את הצעה הזולה, הייתי רוצה לשנות את שיטת המכרז אבל ידי כבולות.

גדי מארק סמנכ"ל בכיר הנדסה ופיתוח משרד השיכון ציין בתגובה כי : " ידינו לא כבולות צריך רק אכפתיות .שיטת המכרזים שלנו שפועלת 3 שנים פוסלת את ההצעות הזולות של קבלנים והיום ההצעות הזוכות עומדות על הנחה של 12% ממחיר המחירון ולא 30% כמו שהיה בעבר. אנחנו לא דוגלים בשיטת הזול זוכה כי אנחנו מבינים שהזול הוא היקר אני מציע לרמי דואני תגיד לרמ"י שאתה רוצה לפרסם מכרזים בשיטת משרד השיכון .


מארק הוסיף כי אני לא רוצה את הקבלנים כמתכננים או כמנהלי הפרויקט, כל אחד צריך לעשות העבודה לו ואנחנו כמזמין העבודה צריכים לפקח. כיום כל קבלן תשתיות מסתובב עם "צמיד הכל כלול" והמחיר של העבודה שלו כולל את כל השינויים שיש במהלך הפרויקט ובזה צריך להילחם, אבל זה לוקח זמן לשנות , מנהלי הפרויקטים חוששים מזה כי זה חושף את הכשלים שלהם ושל המתכננים. מארק בישר לקבלנים כי משרד השיכון ישיק בקרוב מסמכי מכרז אחידים שיחייבו את כל החברות הכלכליות של המשרד וזה יקל על הקבלנים לגשת למכרזים.

יואל אבן מ"מ מנכ"ל חברת מוריה ציין כי המטרה שלנו ושל הקבלנים היא משותפת כדי לייצר פרויקטים איכותיים לעמוד בזמנים ולשמור על בטיחות קבלן חייב להיות רווחי ולכן אנחנו עובדים בשיטת הממוצע ולא בשיטת הזול זוכה, קבלנים מתאבדים לא זוכים בעבודות אצלנו.

אביקם בלר מנכ"ל החברה למשק וכלכלה ציין כי משכ"ל היא אחת מזרועות הביצוע החשובות של הרשויות המקומיות. וכ-70% ממבני הציבור שנבנים כיום ברשויות המקומיות נבנים באמצעות מכרזי החברה. החברה עובדת במודל של מכרזי מסגרת שנעשים פעם בשנה במסגרתם נבחרים זכיינים ואז נעשית התמחרות בין הזכיינים כל פעם שיש עבודה.


המכרזים מחולקים לפי נושאים כמו בניית מבנים גדולים או קטנים עבודות שיפוצים , פיתוח ותשתית. הם מחולקים גם לפי אזורים גאוגרפים ומאפשרים גם לקבלנים קטנים להשתתף.


אחת הבעיות בהתקשרות שלנו עם קבלנים היא מוסר התשלומים. זה לא סוד שהרשויות תלויות בתקבולים מהממשלה ושאלו מתעכבים הקבלנים לא מקבלים את כספם בזמן. במקרים מסויימים אנחנו עושים מימון ביניים ומעבירים לקבלן חלק מהכספים שאמורים להגיע מהמדינה על מנת שיוכל להמשיך ולעבוד .


היום יש את חוק מוסר התשלומים שאמור למנוע פיגורים בתשלום לספקים אבל אני לא יודע למה בסופו של דבר נקבע כזה לוח זמנים ממושך מול הקבלנים, אפשר להקטין את ימי האשראי אני חושב שזה לא בסדר. בנושא איכות, אנחנו מנסים בקרוב פיילוט במכרזים ושילוב של מרכיבי איכות לבחירת קבלנים על מנת לשפר את הליך הבחירה של קבלנים ולא לבחור את הקבלן הזול ביותר.








טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il