TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

קבוצת גאון: הפועלים והבינלאומי יעמידו מימון בהיקף של כ-220 מיליון שקל להקמת מפעל הפלדה בנאות חובב שבנגב


גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון
המימון ישרת בעיקרו את הקמת מפעל הפלדה של צמ"ת בנאות חובב ומסגרות שוטפות של החברה

המפעל החדש, צפוי להיכנס לייצור בתחילת 2020, ישתרע על שטח של כ-180 דונם

בשנות ההפעלה הראשונות שלו, צפוי המפעל להביא לגידול משמעותי ב-EBITDA מפעילות ייצורית

גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאון: "אנו שמחים לדווח היום על חתימת הסכם המימון להקמת המפעל החדש בנאות חובב. הסכם המימון מהווה הבעת אמון של המערכת הבנקאית בפעילות הקבוצה כולה ובפעילות הפלדה בפרט. המפעל החדש יאפשר בין השאר את הרחבת סל המוצרים של החברה בתחום צנרת המים והגז. להערכתנו, המפעל החדש, הכולל בין היתר הקמת מערכי ייצור חדשים ומעבר לטכנולוגיות ייצור מתקדמות וחדשניות, צפוי לייעל משמעותית את הליכי הייצור ולהביא לחיסכון בעלויות – דבר שישפיע באופן חיובי ומשמעותי על תוצאות החברה בשנים הקרובות. אנחנו מייחסים חשיבות רבה וערכית בהקמת המפעל באזורי הפריפריה בדרום הארץ ובחיזוק התעשייה הישראלית המקומית, בייחוד בימים אלו".

קבוצת גאון, בניהולו של גיא רגב, מדווחת היום כי חתמה עם הפועלים והבינלאומי על הסכמים למסגרות אשראי ולמימון הקמת מפעל הפלדה החדש בנאות חובב שבנגב, בהיקף כולל של כ-220 מיליון שקל. המימון ישרת בעיקרו את מפעל הפלדה של צמ"ת (צינורות המזרח התיכון) ואת הפעילות השוטפת של החברה.

במסגרת ההסכמים יועמדו לרשות צמ"ת 110 מיליון שקל, מתוך סך המימון, לטובת הקמת המפעל, ו- 110 מיליון שקל הנותרים ישמשו את מסגרות האשראי השוטפות של החברה לטווח הקצר.

החברה מעריכה את הקמתו הכוללת של המפעל, אשר צפוי להיכנס לייצור בתחילת שנת 2020, בכ-220 מיליון שקל, כאשר נכון להיום השקיעה קבוצת גאון בפרויקט ההקמה כ-70 מיליון שקל ממקורותיה העצמיים (בנוסף, במסגרת ההסכם מפורטים התנאים לביצוע חלוקת הדיבידנד, בטוחות שהחברה תידרש להעמיד ותנאי עמידה באמות מידה פיננסיות).

מפעל צינורות המזרח התיכון, אשר פעילותו מועתקת כעת לנאות חובב, הינו המפעל היחיד מסוגו בישראל לייצור צנרת מים. המפעל החדש, שישתרע על שטח של כ-180 דונם, ישמש לייצור, אחסון ושינוע של צינורות פלדה המיועדים לשוק התשתיות הזורמות, בארץ ובחו"ל. בנוסף, החברה מתכננת להרחיב את סל המוצרים הן באמצעות הגדלת קטרי ייצור והן באמצעות כניסה לתחום ייצור צנרת לגז, תחום אשר תופס תאוצה בשנים האחרונות בהיותה של מדינת ישראל צומת מרכזית בינלאומית להפקה ולתשתיות גז. כמו כן, הפרויקט יכלול, בין היתר, הקמת מערך ייצור צינורות פלדה, מערך ציפויים בפוליאתילן, בטון וצבע, וכן שטחים אחרים הנוגעים להפעלתו ופעילותו של המפעל החדש. המפעל מתוכנן להיות בעל חדשנות גבוהה, יאפשר שדרוג משמעותי של תהליכי הייצור והבקרה ויוקם תוך הסתמכות על מודלים של מפעלים בעלי טכנולוגיות מתקדמות דומים בחו"ל.

במקביל, קיבלה קבוצת גאון לטובת הפרויקט אישור למענק בסכום כולל של כ-21 מיליון שקל ע"י הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה של משרד הכלכלה והתעשייה. בנוסף, ייבחן מתן מענק נגב בשיעור של 10% מההיקף ההשקעה המאושר (כ-10 מיליון שקל נוספים), וזאת בכפוף לעמידה ביעדי תכנית ההשקעה, ובהתאם לכללים המופיעים בנוהל משרד הכלכלה והתעשייה לעניין זה.


להערכת החברה, בשנים הראשונות לפעילות המפעל החדש יחול גידול משמעותי ב-EBITDA (רווח תפעולי בנטרול פחת והפחתות) מפעילות ייצורית, שעיקרו, בין היתר, כתוצאה משדרוג משמעותי במיכון ותהליכי הייצור ומשיפור התפוקות ומכניסה לתחומים חדשים כאמור.


את החברה ליוו בהסכם המימון עו"ד טלי מנשה ועו"ד אלי וידר ממשרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל.
את הבנקים ליווי עו"ד מירי קמחי ועו"ד עומר שני ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.
ליווי פיננסי- אילן אמיר שותף בכיר ושגיא הלפרין שותף במחלקת המימון מחברת גיזה זינגר אבן.

קבוצת גאון הינה החברה המובילה את תחום תשתיות המים והזורמים בישראל, בתחומי הפעילות הבאים: יצור צנרת פלדה; יצור צנרת פלסטיק באמצעות חברת פלסים תשתיות ופלגל תעשיות פלסטיק; שירותי גילוון מוצרים באמצעות חברת צינורות המזרח התיכון-גילוון; ייצור מגופי מתכת באמצעות חברת הכוכב; פתרונות לבקרה ומדידת מים בטכנולוגיה המתקדמת WiFi, באמצעות חברת מדי ורד; ייצור ופיתוח פתרונות לאינסטלציה ביתית באמצעות שגיב. החברה הינה חברה-בת של גאון אחזקות.


מנכ"ל קבוצת גאון וגאון אחזקות הוא גיא רגב ויו"ר הקבוצה הוא הראל בית און, שותף מנהל בקרן -ויולה צמיחה.

ויולה הינה הקבוצה הגדולה בישראל להשקעות פרטיות ממוקדות טכנולוגיה. הקבוצה המנהלת כ- 2.8 מיליארד דולר, הוקמה ב-1999 על ידי אהרן דוברת ז"ל, שלמה דוברת, הראל בית און, אבי זאבי, ורותי שמחה. מאוחר יותר הצטרף גם יונתן קולבר כשותף בקבוצה.

ויולה כוללת בתוכה מספר קרנות, בין היתר: ויולה ונצ'רס (לשעבר כרמל) מקרנות ההון סיכון המובילות בישראל, המנהלת כ - 1 מיליארד דולר; ויולה קרדיט (לשעבר פלנוס), המתמחה במתן הלוואות בתחומי הטכנולוגיה והעניקה עד היום אשראי בשווי של כ- 600 מיליון דולר; ויולה צמיחה, קרן צמיחה המשקיעה בחברות טכנולוגיה הנמצאות בשלבי צמיחה, ומנהלת כ- 440 מיליון דולר; ו- ויולה פרטנרס – גוף השקעות המנהל כ-300 מיליון דולר ומאפשר בעיקר למשקיעים פרטיים השקעה בקרנות הקבוצה ובתיק מגוון של השקעות פרייבט אקוויטי אחרות.


הקבוצה השקיעה עד היום ב- 200 חברות המעסיקות כיום עשרת אלפים עובדים ברחבי הגלובוס, 80 מהן עדיין פעילות בפורטפוליו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il