TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"הכלכלה המקומית ממשיכה להיות חזקה ולתמוך בחשיפה גדולה למניות בישראל"

הכלכלה המקומית ממשיכה להיות חזקה ולתמוך בחשיפה גדולה למניות בישראל

מה עושים השבוע?

מניות- הכלכלה המקומית ממשיכה להיות חזקה ולתמוך בחשיפה גדולה למניות בישראל

שוק המניות בישראל ממשיך את המומנטום החיובי ונתמך ע"י כלכלה איתנה ותמחור נוח יותר מהשווקים בעולם. השוק נהנה משילוב גורמים ייחודי הקיים בארץ: סטיית תקן נמוכה יותר בהשוואה לשווקים בעולם, צמיחה עקבית של המשק, הריבית הנמוכה ומהעובדה שמחירי המניות בישראל נמוכים מן הממוצע בעולם.

להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות במונחים היסטוריים, חשוב לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי. תומכים בכך גם הנתונים על חזרתם של הגיוסים בקרנות הנאמנות המנייתיות והמעורבות – מה שצפוי לחזק עוד את המגמה המקומית.

בסיכום שבועי מדד S&P500 ירד 2.2%- ומדד הנאסד"ק ירד 3%-. באירופה מדד ה DAX30 ירד 2.8%- ומדד הניקיי היפני ירד 4.1%-. על אף הירידות במדדי המניות בעולם, תשואות המדדים הניבו תשואות נאות מתחילת השנה, כשמדד הנאסד"ק עלה 19.3% ומדד ה S&P500 עלה 14.9%. בשוק המקומי המדדים עלו בשיעורים נמוכים יותר כך שיש להם עוד לאן לשאוף – גורם נוסף התומך בחשיפה גדולה לשוק הישראלי.

הירידה במניית טבע עם פתיחת המסחר השבוע היא חלק ממגמה שאנו צפויים לראות בכל העולם במניות החברות הגנריות בשבוע הקרוב. זאת לאחר שיותר מ 40 מדינות בארה"ב הגישו תביעה כנגד חברות תרופות בשל העלאת מחירים של תרופות גנריות. לפי כתב התביעה, לאחר 5 שנות חקירה, נראה כי יש עדויות מוצקות לכך שהחברות עמדו במרכז קנוניית העלאת מחירים והיו שותפים להונאה בהיקף של מיליארדי דולרים על חשבון הציבור האמריקאי.

אג"ח- חשיפה לצמודים ממשיכה להיות חיונית בתקופה הנוכחית


האג"ח הצמוד בשוק המקומי ממשיך לבלוט בביצועים טובים יותר מהאפיק השקלי – גם באג"ח הממשלתי וגם הקונצרני. אנו ממשיכים להמליץ לשמור על מרכיב נאה של צמודים בתיק ההשקעות לנוכח צפי להמשך פרסום מדד מחירים חיובי גבוה ביום רביעי הקרוב – וזה לאחר שתי הפתעות חיוביות בחודשיים הקודמים. כמו כן, העובדה שבנק ישראל לא ממהר להעלות את הריבית עד שהאינפלציה תהיה מעל מרכז היעד של בנק ישראל תומכת בחשיפה לאפיק. בכלל, אנו רואים בתקופה האחרונה אינפלציה חיובית בכל העולם ולא נראה שזה ישתנה בקרוב.


בהסתכלות על רמות המרווחים, נראה כי המדדים הקונצרנים אטרקטיביים להשקעה בכל הדירוגים. המרווחים כיום עדיין ברמה הגבוהה ביותר בשנתיים האחרונות, כך ששוק האג"ח אטרקטיבי היום יותר מאשר לפני שנה.

המדדים הבולטים מתחילת שנה הם הצמודים הקונצרנים כאשר מדד תל בונד 60 עלה 4.2%, לעומת עלייה של 2.9% בתל בונד שקלי 50. מדד התל בונד תשואות שקלי בעלייה של 6.4% מתחילת השנה. השבוע ייתכן כי נראה תנודתיות מוגברת במדדי התל בונד, במיוחד ביום חמישי על רקע עדכון המדדים החצי-שנתי.

במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי התנודתיות בשוק האג"ח תימשך – גם אם בעוצמות שונות. לאור זאת, אנו מעדיפים להבטיח כי רוב החשיפה לקונצרני תהיה לאיגרות חוב של חברות איכותיות בדירוגים גבוהים, שצפויים לסבול פחות מהתנודתיות. להערכתנו אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות בהמשך השנה.

תיק השקעות – סבלנות וניהול תיק השקעות מפוזר עם חשיפה למניות תסייע ללקוחות


לנוכח התנודתיות שעשויה לאפיין את המסחר בימים הקרובים, אנו ממליצים שלא לפעול בחיפזון לשינוי תיקי ההשקעות. אחרי העליות מתחילת השנה, ההמלצה על פיזור אפיקי לא משתנה וההתמדה והמשמעת לאורך זמן חשובה. כשמסתכלים על שוקי המניות והאג"חים בארץ ובעולם נראה כי התנודתיות תמשיך ללוות אותנו ובשילוב המצב הביטחוני המקומי אליו אנו עדים כיום, יש להתמקד בהשקעה לטווח ארוך יותר ולהתעלם מהפסיכולוגיה.

להערכתנו הדרך הנכונה להיחשף למניות בארץ הינה דרך קרן אשר מאפשרת חשיפה מנייתית וסקטוריאלית בפיזור רחב וללא מגבלות.


עבור רוב הלקוחות, השקעה באג"ח המהווה פתרון טוב להתמודדות עם התנודתיות היא רכישת אג"ח עד לפדיון, המאפשר ליהנות מהעליות ולא להיות מוטרד מידי מהירידות.

נקודה קריטית להצלחה השנה: תיק המשלב כל הזמן את כל אפיקי ההשקעה נהנה מהקורלציה הנמוכה בין האפיקים ומהווה תרופה אידאלית לתנודתיות הצפויה בהמשך שנת 2019.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il