TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר מגיב לנתוני הלמ"ס לגבי שוק הדיור על כך שנרשמה עלייה של 22% בנובמבר עד ינואר


ניר שמול, מנכל חברת שניר
הסיבות המרכזיות שהביאו לעלייה הן: הבחירות שפתח, ירידה בהתחלות הבנייה, כניסת חוק המזומן, הגרעון בתקציב המדינה והמע"מ שצפוי לעלות ומחיר למשתכן.
השבוע פרסמה הלמ"ס את הנתונים לגבי שוק הדיור בחודשים האחרונים. על פי הפרסומים ישנה עלייה של 22% במכירת הדירות בחודשים שבין נובמבר 2018 לינואר 2019 לעומת שלושת החודשים שקדמו להם.

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית, מסביר שהסיבות שהובילו לעלייה במכירת הדירות בחודשים האחרונים, מגוונות וטמונות בעיקר בבחירות שבפתח שמלחיצות את האנשים המקדימים לרכוש דירות בטרם תתמנה ממשלה חדשה ושר אוצר חדש אולי עם אג'נדה לא ברורה בנדל"ן. כידוע תמיד בתקופת בחירות באופן היסטורי המחירים עולים וכמות המכירות גדלה בגלל הלא נודע.

סיבה נוספת טמונה בירידה הדראסטית בהתחלות הבנייה בקירוב של 20%. ע"פ נתוני הלמ"ס מה שמקטין את האלטרנטיבה לקונים וגורם להם להיכנס ללחץ במידה ולא ירכשו, סיבה שלישית קשורה בהכנסת חוק המזומן שהביאה לקוחות רבים להקדים רכישות גם מהארץ וגם לא מישראל רגע לפני שהחוק נכנס.

סיבה רביעית קשורה לגרעון בתקציב המדינה והעובדה שפרשנים שונים מעריכים כי מיד לאחר הבחירות הממשלה החדשה תהיה חייבת לעלות את המע"מ, דבר שיביא להתייקרות מידית של מספר אחוזים במחירי הדירות כי עליית המע"מ מייקרת לא רק באופן אוטומטי את הדירה בשיעור הנקוב אלא מייקרת את התשומות הנלוות וכמובן תכנית מחיר למשתכן שמחד מכניסה המון זוגות צעירים ומחוסרי דיור לשוק (גם כאלו שבעבר שכרו דירה) ומאידך מקטינה בצורה משמעותית את הדירות למשפרי דיור ומשקיעים שאינם יכולים להיכנס ולהיות זכאי התוכנית. מה גם שהמדינה שבבעלות 88% מהקרקעות בישראל מייעדת את כל הקרקעות שהיא משווקת רק לתוכנית זו בשנים האחרונות.

הצטברות של כל הנתונים הללו הביאה לזינוק דרמטי בכמות המכירות והקטנת המלאי הקיים בשוק דבר שיביא להערכתי בחודשים הקרובים להתייקרות של לפחות 10% במחירי הדירות עד לסוף השנה הנוכחית.

ללא שינוי משמעותי של ההיצע בשוק, על מנת להתמודד עם כמות האוכלוסייה הגדלה, שיפור בתשתיות, הגדלה משמעותית של פרויקט התחדשות עירונית במרכזי הערים, הקטנת תקן החנייה והוזלה של מחירי

הדירות בעקבות כך, אנו נמשיך לראות עלייה במחירי הדיור שנה לאחר שנה לצערי למרות כל מאמצי הממשלה להוריד את מחירי הדירות בשוק.

אני חוזר ואומר בשנתיים האחרונות כי מחירי הדירות לא יפסיקו לעלות כל עוד האוכלוסייה בישראל
תמשיך לגדול (הקצב הגבוה ביותר מדינות OECD) וכל עוד המדינה לא תשחרר קרקעות בקצב של 100,000 יח' דיור לפחות בשנה.

שנת 2018 מסתיימת עם 47000 דירות בלבד שנבנו מרביתן לא באזור המרכז אלא בפריפריה במחיר למשתכן שמתאים רק לחלק קטן ומסוים באוכלוסייה. חייבים לעשות שינוי משמעותי בכדי להוזיל את מחירי הדיור בישראל וזה לא יעשה ברגע אלא במהלך מתמשך של לפחות עשור עד שהתוצאות תראיינה צריך לומר זאת בכנות ויושר לציבור.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il