TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

פאהן קנה ושות' מפרסמת סקר בינלאומי מקיף של רשת Grant Thornton העולמית


רו''ח גלית שטיבר, שותפה בפאהן קנה Grant Thronton Israel. קרדיט צלם - אייל טואג
שיא של כל הזמנים: 87% מהחברות העסקיות בעולם משלבות לפחות אשה אחת בהנהלה הבכירה

בממוצע עולמי, נשים מאיישות כיום 29% מעמדות ההנהלה הבכירה בחברות עסקיות
על פי Grant Thornton, החסמים המרכזיים שמונעים מנשים להגיע לעמדות הנהלה בכירה הם: היכולת של נשים למצוא זמן למטרה זו במקביל לתחומי האחריות הרגילים של התפקיד הנוכחי שלהן; היעדר גישה להזדמנויות לפיתוח קריירה; גישה להזדמנויות נטוורקינג; מחויבויות למשפחה מחוץ לעבודה; סירוב של מעסיקים להשקיע בהשכלה ובפיתוח המקצועי של האשה; מחסור בכסף לצורך השקעה בהשכלה ובפיתוח המקצועי


ממצאי מחקר גלובלי אותו מפרסמת פירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' – Grant Thornton ישראל, מגלה כי שיעור החברות העסקיות בעולם המשלבות אשה אחת לפחות בהנהלה הבכירה הגיע לשיא של 87%, עליה של 12% ביחס לשנה שעברה. הנתונים מבוססים על סקר "נשים בעסקים" (Women in Business) אותו ערכה רשת פירמות ראיית החשבון Grant Thornton העולמית, בה חברה פאהן קנה ושות'.


בממוצע עולמי, נשים מאיישות כיום 29% מעמדות ההנהלה הבכירה בחברות עסקיות. מדובר אמנם בעליה של 10% בלבד ביחס לתוצאות הסקר הראשון בסדרה, שנערך לפני 15 שנה, אך מחצית מהגידול – 5% - הושגה במהלך השנה האחרונה בלבד. אף שיש גידול במספר הנשים בעמדות הנהלה בכירות, האיזון המגדרי בראשות החברות עדיין רחוק מלהיות משביע רצון: רק 15% מהחברות העסקיות בעולם מעמידות בראשן אשה.


סקר "נשים בעסקים" נערך כחלק מדוח ה-International Business Reports (IBR) של Grant Thornton. דוח ה-IBR מספק תובנות בנוגע לתפיסות ולציפיות של יותר מ-10,000 חברות עסקיות ב-35 מדינות מרכזיות ברחבי העולם. הסקר הנוכחי נערך בנובמבר 2018 וכלל מנכ"לים, יושבי ראש של מועצות מנהלים ומנהלים בכירים אחרים מכל המגזרים.


על פי Grant Thornton, החסמים המרכזיים שמונעים מנשים להגיע לעמדות הנהלה בכירה הם: היכולת של נשים למצוא זמן למטרה זו במקביל לתחומי האחריות הרגילים של התפקיד הנוכחי שלהן; היעדר גישה להזדמנויות לפיתוח קריירה; גישה להזדמנויות נטוורקינג; מחויבויות למשפחה מחוץ לעבודה; סירוב של מעסיקים להשקיע בהשכלה ובפיתוח המקצועי של האשה; מחסור בכסף לצורך השקעה בהשכלה ובפיתוח המקצועי.


באזורים שונים בעולם, קיים שיעור שונה של נשים בעמדות הנהלה בכירה. באפריקה ובאזור דרום-מזרח אסיה, נשים נמצאות בהנהלה בכירים ב-94% מהחברות העסקיות; בצפון אמריקה, 92%; באזור אסיה והאוקיינוס השקט וכן במזרח אירופה, 85%; באיחוד האירופי, 84% ובאמריקה הלטינית, 83%. בו בזמן, בעוד במזרח אירופה קיים שיעור שיא ביחס לאזורים אחרים של 32% מתפקידי הנהלה בכירים שמאוישים בידי נשים, השיעור הנמוך ביותר נמצא באמריקה הלטינית: 25%.


בממוצע עולמי, 43% מהנשים בעמדות הנהלה בכירים מאיישות את תפקיד מנהלת משאבי האנוש; 34% נמצאות בתפקיד מנהלת הכספים הראשית; 20% בתפקיד מנהלת השיווק הראשית ואילו 15% מכהנות כמנכ"לית או שותפה מנהלת של החברה.


רו"ח גלית שטיבר, שותפה בפאהן קנה ושות' Grant Thornton Israel, מסרה: "נתוני הסקר החדש מעודדים באופן בלתי רגיל ומהווים אינדיקציה ברורה לכך שחברות עסקיות מתחילות לקחת בחשבון את האיזון המגדרי. נוצר רושם שגורמים חיצוניים כמו שקיפות ארגונית גוברת, דיווח על פערים בשכר בין נשים לגברים ודיאלוג ציבורי בעל נראות גבוהה דוגמת השיח סביב תנועת MeToo, גורמים לעסקים להתעורר לשינוי הנדרש".


לדברי רו"ח שטיבר, "למרות התועלת העסקית הברורה בגיוון מגדרי, השינוי בצמרת הארגונים היה איטי עד כה. יש לקוות שהגידול החד בייצוג של נשים בהנהלה הבכירה אותו אנו רואים השנה, הוא לא רק תגובת רפלקס לאקלים החברתי של היום ושנראה התקדמות דומה גם בשנים הקרובות. אם אנו רוצים לראות המשך של מגמת העלייה בייצוג נשים בעמדות בכירים, יש לנקוט בפעולות מכוונות יותר ומנהיגים עסקיים ימלאו תפקיד חשוב בהקשר זה".


"כללי מדיניות שמטפלים בשוויון הזדמנויות בפיתוח קריירה, התחשבות בנשים בתהליך הגיוס והסדרי עבודה גמישים אינם רק דברים שנחמד שיהיו", סיכמה רו"ח שטיבר. "יש להוסיף לכך מנטורינג וקואוצ'ינג לנשים, הגדרת יעדים ומכסות לאיזון מגדרי בהנהלות, הדרכות שמטרתן לעקור הטיות בלתי מודעות וקישור בין התגמול להנהלה הבכירה לבין יעדי איזון מגדרי. כדי להשיג התקדמות בעלת משמעות, יש לדבוק בפרקטיקות אלה, לאכוף אותן ולבדוק אותן באופן שוטף במטרה להעריך את האפקטיביות שלהן. כאשר צעדים אלה משולבים במחויבות ממשית מצד ההנהגה העסקית הבכירה, ארגונים מתחילים ליצור תרבות מכילה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il