TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

דיסקונט ברוקראז': האם רמי לוי ישתלט מחר על קואופ? ומה המשמעות למניה?


דיסקונט
מחיר היעד שלנו טרם העסקה, עומד על כ-207 ₪ למניה ומגלם כ-5% אפסייד בהמלצת תשואת שוק

ממתינים בקוצר רוח להחלטת הממונה על הגבלים עסקיים


לפי התקשורת, מחר יוחלט בבית המשפט האם לאשר את מכירת הקואופ לרמי לוי, שהגיש את ההצעה הגבוהה ביותר – כ-160 מ' ₪ (טרם הסכום שהוצע עבור הנדל"ן). מלבד רמי לוי מתמודדות עוד 4 רשתות: זול ובגדול שהציעה כ-150 מ' וכן מחסני השוק, ויקטורי ופרש מרקט שהציעו כל אחת כ-100-120 מ'. נאמני הקואופ לוחצים לאישור ההצעה של רמי לוי. מדובר בהצעה היחידה שנבדקה ע"י הממונה להגבלים עסקיים לבקשתם של הנאמנים, שאף הפעילו, בהתאם לפרסומים בתקשורת, לחץ כבד לזרז את הבדיקה (לאור ההפסדים המתהווים בכל יום).


סוגיית ירושלים תכריע את הכף - ייתכן שרמי לוי יחויב למכור חלק מהסניפים


42 סניפי קואופ עומדים למכירה, מהם 15 בירושלים וכן פעילות הסחר של כ-130 צרכניות. לפי התקשורת, לרמי לוי נתח שוק מהותי בירושלים, שנאמד בכ-40%, וזאת דרך פעילות חנויות הדיסקאונט. קואופ מחזיקה בנתח שוק של כ-10%-20% וזאת באמצעות חנויות שכונתיות. במידה ורמי לוי יזכה בעסקה, לפי התקשורת מצב זה עלול להוביל לגידול בנתח השוק של רמי לוי בירושלים לכ-50%-60%, וכן לנתח שוק משותף לרמי לוי ולשופרסל של כ-70% לפחות. לאור כך, ייתכן שהממונה תתנגד לעסקה, או לחילופין שהעסקה תאושר בתנאי שרמי לוי ימכור חלק מהסניפים. במידה ויחייבו את רמי לוי למכור סניפים מעל להיקף מסוים, באפשרות החברה למשוך את הצעתה בחזרה.

במידה ורמי לוי ייחסם, זול ובגדול עלולים גם כן להיפסל והסיכוי של ויקטורי יעלה


לא רק לרמי לוי ריכוז סניפים בירושלים, אלא גם לזול ובגדול. לכן, במידה והצעתו של רמי לוי תדחה, צפוי כי גם ההצעה הבאה בתור, של זול ובגדול, תדחה גם היא מאותן הסיבות. בתרחיש כזה ההצעות שתיוותרנה תהיינה של ויקטורי, מחסני השוק ופרש מרקט, שלפי התקשורת הציעו סכומים מאוד דומים. מבין 3 החברות לעיל, ויקטורי הינה היחידה הנסחרת בבורסה. עבור ויקטורי רכישת הקואופ עשויה להיות משמעותית יותר מאשר עבור רמי לוי, עקב גודלה של הרכישה ביחס לעסק הקיים (הפעילות הקיימת של רמי לוי גדולה משמעותית ביחס לזו של ויקטורי).

בהנחת רכישה, התוספת בהערכה ראשונית למחיר היעד עומדת על כ-6-9 ₪, כך שמחיר היעד החדש עשוי לגלם אפסייד של כ-7%-9% (טרם התייחסות למכרז הנדל"ן)


מחיר היעד שלנו טרם העסקה, עומד על כ-207 ₪ למניה ומגלם כ-5% אפסייד בהמלצת תשואת שוק. להלן ניתוח רגישות אודות התוספת למחיר היעד תחת 2 תרחישים: 1) העסקה תאושר באופן מלא 2) העסקה תאושר תחת תנאי של מכירת 15 הסניפים בירושלים. נציין כי מדובר בהערכות ראשוניות בלבד, המבוססות על מידע חלקי שפורסם בתקשורת, ותוך הנחה שהסניפים בירושלים מגלמים כדאיות מעט גבוהה יותר ביחס ליתר הסניפים כמכלול.


מהניתוח משתמע כי בהנחת רכישה, התוספת למחיר היעד עומדת על כ-6-9 ₪, כך שמחיר היעד החדש עשוי לגלם אפסייד של כ-7%-9%. נדגיש כי רמי לוי ניגש גם למכרז הנדל"ן של הקואופ, אך עסקה זו לא מגולמת בתחשיב שלנו עקב חוסר בנתונים ובסבירויות לזכייה, כך שייתכן עדכון נוסף בהמשך.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il