TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

בדרך להסדרה?


יור סיעת כולנו חכ רועי פולקמן:
ארגוני היוצרים והעסקים הקטנים יקדמו מתווה לתשלום תמלוגים ליוצרים

מפגש מיוחד ומשמעותי נערך אתמול בכנסת בין נציגי ארגוני היוצרים ובעלי העסקים הקטנים. המפגש נערך ביוזמת ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו' בניסיון להביא להסדרה בנושא ולסייע לבעלי העסקים וארגוני היוצרים להגיע להבנות על אופן התשלום וקביעת קריטריונים מוסכמים. "הפגישה היא צעד ראשון והתחלה של מהלך משמעותי בעולם הגבייה של תמלוגים" אמר פולקמן.

בפגישה בין ארגוני היוצרים ובעלי העסקים הקטנים שהתקיימה אתמול (שני) בכנסת קבעו הצדדים לנסות ולהגיע להבנות והסדרה באשר לתשלומי תמלוגים. כיום לא כל העסקים הקטנים משלמים תמלוגים כנדרש לארגוני היוצרים, אך מנגד דרך גביית התשלום, אופן קביעת הקריטריונים וגובה התשלום לא מוסדרים.
בפגישה נכחו יוריק בן דוד, מנכ"ל אקו"ם, ניר בוסקילה, מנכ"ל 'הפיל', עו"ד מוטי אמיתי, ונציגי עילם ואשכולות. נציגי העסקים הקטנים היו רועי כהן, נשיא 'להב' (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל) ויוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, וכן מספר בעלי עסקים קטנים.


הבעיה העיקרית שעלתה במהלך הדיון היא כי כל עסק זוכה לגביה פרטית מכל אחד מארגוני היוצרים בנפרד וכן כי אין אחידות בגובה התשלומים בין הארגונים. בנוסף, לא ברור מי מפקח על המחיר? איך קובעים את הקריטריונים לתשלום? ובפועל כל ארגון גובה כמה שהוא רוצה ולא ברור איך נקבעים מדדי התשלום עבור תמלוגים.


אחת המטרות של הפגישה היא להגיע למצב בו יקבע קריטריון מסודר עבור כל עסק ולגבש למשל החלטה מה נחשב השמעה פומבית (האם האזנה למוסיקה ברדיו דורשת תמלוגים?) ומה נחשב שמיעה פרטית (האם מוסיקה במספרה היא רק להנאת הספר או חלק משירות הלקוחות).


נציגי הצדדים בסיכום הדיון כי שוק התמלוגים לא מוסדר, וכי מגיע ליוצרים לקבל את הכסף על היצירות שלהם. בין היתר עלתה הצעה להקים ועדה מקצועית של נציגי הצדדים והיא תקבע מודל של תעריפים מסודר וכן תקבע מי נדרש לשלם ומי לא, וכן נקבע דיון נוסף לאוקטובר אשר עד אליו נציגי הצדדים אמורים להיפגש ולנסות לגבש פתרונות.


ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו' ומי שמוביל את תהליך ההסדרה בין הצדדים אמר "הפגישה הזו היא צעד ראשון והתחלה של מהלך משמעותי למען העסקים הקטנים להפסקת הבלגן בעולם הגבייה של תמלוגים.
"מצד אחד, לא כולם מקפידים לשלם את התמלוגים כנדרש, ומנגד, עסקים שלא צריכים לשלם משלמים, באמצעות הליכי גבייה אגרסיביים וריבוי של גופים שנופלים על העסק הקטן עם דרישות תשלום לא שקופות ובלי קריטריונים.
"אני פועל בשיתוף איגוד בעלי המלאכה, להב ואיגודי היוצרים ובראשם אקו״ם והפדרציה לתקליטים כדי שיוצרים יקבלו תמלוגים על יצירתם אבל לא בכלים המתעמרים בעסקים הקטנים״.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il