TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

אבגול מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני של 2018


מנכ"ל החברה, דיויד מלדרם
חברת אבגול, מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ומגבונים, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018

מנכ"ל החברה, דיויד מלדרם:
"לאחרונה אבגול דיווחה לבורסה לניירות ערך בת"א על עמידתה בכל התנאים המקדמיים לצורך השלמת ההסכם שבמסגרתו בעלת השליטה HFH International BV("HFH") ולאומי פרטנרס מכרו את מניותיהן לשותפות Indorama Ventures Public Company Ltd. העסקה הושלמה רשמית ב-25 ליולי 2018.
Indorama Ventures Public Company Ltd, חברה ציבורית הנסחרת בתאילנד Bloomberg ticker) IVL.TB) וחברה במדד דאו ג'ונס לקיימות, היא אחת היצרניות המובילות בעולם של מוצרים פטרוכימיים.


לחברה פעילות ייצור באפריקה, אסיה, אירופה וצפון אמריקה. הפורטפוליו של החברה כולל קטגוריות של מוצרים חיוניים ומוצרי ערך מוסף (HVH) העשויים מפולימרים, אריגים ומארזים, המשולבים באופן סלקטיבי עם אתילן אוקסייד, Glycols ו-PTA המיוצרים בייצור עצמי בכפוף לשיקולים כלכליים.


המוצרים של החברה משמשים לתעשיית מוצרי הצריכה המתכלים ולתעשיית הרכב, למוצרים דוגמת משקאות (בקבוקים וכו'), מוצרי היגיינה וטיפול אישי, צמיגים ואביזרי בטיחות. החברה מעסיקה כ-15 אלף עובדים ברחבי העולם ודיווחה ב-2017 על הכנסות של כ-8.4 מיליארד דולר".

מר אלוק לוויה (Aloke Lohia), מנכ"ל קבוצת Indorama Ventures התייחס לרכישה:
"אנו שמחים על השלמת הרכישה של אבגול ומקבלים בברכה את עובדי אבגול למשפחתIndorama Ventures. רכישה זו הינה הוכחה נוספת לעבודה המקצועית של הצוות שלנו והתמקדותם באספקת שירות מיטבי ללקוחותינו ויצירת ערך מוסף לבעלי המניות בטווח הארוך.


אבגול משלימה באופן מצוין את הפורטפוליו של HIGH ADDED VALUE, ומביאה עמה מומחיות ייחודית בייצור ושיווק בדים לא ארוגים. לאור מעמדה הייחודי והמוניטין שלה בשוק ההיגיינה האישית, ל-IVL יש כעת נוכחות מרשימה בשוק צומח זה, והחברה ממוצבת היטב לניצול הזדמנויות צמיחה חדשות".
הנהלת אבגול שמחה על האפשרות להיות חלק מקבוצת Indorama Ventures ומאמינה שהשתייכות לקבוצה תחזק את החברה ותאפשר לנו להמשיך להתפתח ולהוסיף ערך ל-IVL, לבעלי המניות והלקוחות הקיימים והעתידיים ברחבי העולם.

להלן עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון השני והמחצית הראשונה של 2018:
במהלך הרבעון השני של 2018 המשכנו להתמקד בתהליך הקוואליפיקציה של מוצרים חדשים עבור לקוחות קיימים וחדשים, ובהאצת התפוקה בקווי הייצור החדשים. הרבעון השני המשיך במגמת הצמיחה בכמות הנמכרת עם גידול של 14.9% בהשוואה לרבעון השני של 2017 וגידול במכירות של 22.8%. במחצית הראשונה של 2018 הכמות הנמכרת גדלה בכ-10.8% בהשוואה למחצית הראשונה של 2017, וגידול במכירות של 18.2%. החברה עדיין מתמקדת בהמשך הרחבת בסיס הלקוחות והגדלת המכירות לצורך ניצול קיבולת הייצור החדשה.


במהלך המחצית הראשונה של 2018 סיימנו בתהליך הקוואליפיקציה לכל המוצרים עם הלקוח המרכזי שלנו בהודו, והמכירות והיקפי הייצור שלנו גדלים בהתמדה. כמו כן באתר החדש בדימונה, הייצור והמכירות ממשיכים לגדול לאחר שלקוחות חדשים השלימו את תהליך הקוואליפיקציה במהלך החציון.


במהלך ההרבעון הראשון של 2018, סיימנו בהצלחה את המשא ומתן עם לקוח עיקרי שלנו שחתם על הסכם אספקה לשנתיים בצפון אמריקה והסכם לשנה באזורים אחרים. חידוש ההסכם עם לקוח זה דרש הפחתה מסוימת במחירי המכירה, בעיקר בצפון אמריקה, שם חלק מלקוחותינו מתמודדים עם אתגרי השוק. בנוסף, כפי שצפינו, חלק מהצמיחה בהיקפי הייצור נעשה במרווחים נמוכים, שאותם שיפרנו באופן הדרגתי במהלך המחצית הראשונה של 2018 באמצעות שינוי תמהיל הלקוחות ותמהיל המוצרים. אנו צופים שיפור נוסף במהלך שני הרבעונים הבאים.


בהתייחס לצד התפעולי, היקף הייצור ברבעון השני של 2018 עלה ב-10.6% בהשוואה לרבעון השני של 2017, ובמחצית הראשונה של 2018 היקף הייצור עלה ב-11% בהשוואה למחצית ראשונה של 2017, בעיקר בשל זמינות קו הייצור החדש בהודו. קו זה החל בפעילות המסחרית בינואר 2018 ובמקביל גדל היקף הייצור בקו בדימונה, אשר החל את פעילותו המסחרית הראשונית בספטמבר 2017. המכירות של דימונה וברקן גדלו במהלך שני הרבעונים הראשונים ב-2018 ומגמה זו צפויה להמשיך בחודשים הקרובים. הקיבולת הנוספת מאפשרת לנו לבסס את מעמדנו כספק באזורים גיאוגרפים כהודו ואמריקה הלטינית, וכן להעמיק את התמיכה בביקוש למוצרים שלנו באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).


בהתייחס לאתר הייצור שלנו בצפון אמריקה, אנו מעודדים מההתקדמות החיובית שחלה ביעילות התפעולית במהלך הרבעון השני של 2018 וצופים שמגמת השיפור תימשך ברבעון השלישי של 2018.
כפי שציינו ברבעון הראשון של 2018, עם תחילת פעילות הייצור המסחרית של קווי הייצור החדשים אנו נושאים בעלויות תקורה נוספות, הנובעות בעיקר מעלויות עבודה, המיוחסות לקיבולת הייצור הלא מנוצלת, עד למועד בו הקיבולת החדשה תנוצל במלואה. לעניין זה הייתה השפעה שלילית על התוצאות שלנו ברבעון ראשון ובמחצית הראשונה של 2018. יחד עם זאת, כפי שתוכנן מראש, חל שיפור במהלך רבעון שני 2018 , ושיפור נוסף צפוי במהלך הרבעון השלישי והמחצית השניה של 2018.

תוצאות החברה מושפעות משינויים במחיר חומרי הגלם דרך מנגנון הכלול בחוזים עם מרבית הלקוחות, במסגרתו מותאמים מחירי המכירה מעלה או מטה על פי השינויים במדדי חומרי הגלם. מירב ההתאמות, מעלה או מטה, משתקפות בעיכוב של רבעון. אף על פי שאבגול מגודרת בטווח הארוך, בטווח הקצר החברה עלולה להפסיד או להרוויח משינויי מחיר אלו.


החל מסוף רבעון ראשון 2018 ותחילת הרבעון השני, הבחנו בירידה במחיר חומר הגלם (Resin), מה שהשפיעה באופן חיובי על תוצאות הרבעון השני 2018 בכ-1.3 מיליון דולר. לקראת סוף הרבעון השני של 2018, מחירי ה- Resinעלו בשל השפעת עליית מחיר הנפט. בהינתן ומגמה זו תמשיך, ברבעון השלישי של 2018 צפויה להיות השפעה שלילית על מדד מחירי חומרי הגלם.


ה-EBITDA ברבעון השני של 2018 היה 15.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-13.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. אם מנטרלים את השינוי במחיר חומר הגלם במהלך התקופה, הן במחירי רכישת ה-Resin והן בהתאמות מחיר המכירה, ה-EBITDA Underlying ברבעון השני של 2018 הייתה מסתכמת בכ-14 מיליון דולר, בהשוואה לEBITDA- Underlying של 16.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2017.


ה-EBITDA במחצית הראשונה של 2018 הסתכמה בכ-27.2 מיליון דולר וזאת ביחס לכ-32.4 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2017. הקיטון ב-EBITDA Underlying במהלך התקופה נבע בעיקר מגידול בהוצאות תפעול המיוחסות לתחילת הפעילות של מפעלי הייצור החדשים בדימונה ובהודו, כמו גם לעלויות הנובעות מגידול במורכבות של מוצרים חדשים אותם אנו מנסים עבור עסקים פוטנציאלייים. רוב עניינים אלו היו צפויים, ומדובר בתהליך נורמלי בעת השקת קווי ייצור חדשים ובניית אתרים חדשים. ההשפעה על התוצאות הכספיות קטנה ברבעון השני של 2018 בהשוואה לרבעון הראשון של 2018, וצפויה לקטון יותר עם העלייה ביעילות התפעולית. בנוסף, הנחות המחיר הקשורות לחידוש אחד מהחוזים של הלקוח העיקרי שלנו היה בעל השפעה שלילית ביחס לאשתקד, אולם מירב ההשפעה קוזזה על ידי הגידול במכירות, שיפור במרווחי רכש חומרי הגלם ושיפור תנאי הרכש הלוגיסטים.


ה-EBITDA Underlying שהסתכם בכ-14 מיליון דולר ברבעון השני, הראה שיפור ביחס ל EBITDA Underlying של 13.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, וזאת בעיקר מגידול בהיקפי הייצור והמכירות.

ציוני דרך מרכזיים אחרים:
הוצאות מימון נטו ברבעון שני 2018 הסתכמו ב-1.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-6 מיליון דולר במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון ברבעון שני 2018 כללו הכנסות מהפרשי שער חליפין שהסתכמו ל-2.8 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות בגין הפרשים בשערי החליפין, שמסתכמות בכ-3 מיליון דולר ברבעון השני של 2017. השערוך בשער החליפין בין התקופות יוצר רווח / הפסד בעיקר מהשינויים בשער השקל/דולר, שמשפיעים על הרכיב הלא מגודר של אג"ח סדרה ג' . לשערוך שערי החליפין וכתוצאה מכך אפקט המס, לא היתה השפעה על תזרים המזומנים בתקופות הנידונות.


הרווח הנקי ברבעון השני של 2018 הסתכם ב- 5.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נטו של 1 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול ברווחיות במהלך התקופה בהשוואה לרבעון המקביל נבע בעיקר מהגידול ב-

Ebit, עקב השפעת מנגנון שינוי מחיר חומרי הגלם ב-2 התקופות, וכן שינויים בשער החליפין של השקל מול הדולר שהשפיע על החלק הלא מגודר של האג"ח שלנו, והמס הקשור אליו.
אנו מצפים לקצור את הפירות של ההשקעות המשמעותיות שנעשו בדימונה ובהודו ולהמשיך לחקור הזדמנויות צמיחה נוספות בתקופות הבאות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il