TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

מידרוג מותירה על כנו את הדירוג לחברת שטראוס Aa2


מידרוג לוגו
משנה את האופק לחיובי

שיקולים עיקריים לדירוג

שטראוס הנה בעלת מעמד מוביל ואיתן בשוק המזון בישראל ומעמד עסקי חזק יחסית בשווקי הפעילות הבינלאומיים בתחום הקפה בעיקר, בעלת פיזור עסקי וגיאוגרפי, היקף פעילות רחב עם הכנסות של כ-8.5 מיליארד ₪ בשנת 2017 ופרופיל פיננסי איתן הנשען על תזרימי מזומנים חזקים מפעילות ומינוף מתון. הצבת אופק הדירוג החיובי נובעת מהערכת מידרוג כי מעמדה של שטראוס בשוק המקומי נשמר במידה חזקה מהערכותינו הקודמות, כפי שהדבר מתבטא בתוצאות החברה בשנים 2016-2017 ובהתאם גם לתרחיש הבסיס של מידרוג לשנת 2018.


הודות לתמהיל המוצרים, חדשנות שיווקית וניצול הזדמנויות אל מול המתחרות, מציגה שטראוס יכולת התמודדות טובה בשוק הישראלי, הצומח במתינות ומאופיין בלחצי מחיר תחרותיים, כאשר אנו מביאים בחשבון כי רווחיות החברה זוכה לרוח גבית בדמות תנאי סחר נוחים יחסית בצד חומרי הגלם, המפצים על גמישות מחיר שנחלשה בשנים האחרונות.


בשוק הקפה הבינלאומי, ביצעה שטראוס מהלכים שחיזקו את מעמדה באמצעות הגדלת נתח השוק, ופיצו על ההשפעה השלילית של הפיחות במטבעות המקור (בעיקר ריאל ורובל) אל מול השקל. גורם חיובי נוסף הינו מגמה של קיטון בחוב שצפויה להימשך במהלך שנת 2018 – בשל היקף השקעות מתון יחסית, בדומה לשנים 2016-2017. גורמים חיוביים אלו מקוזזים באופן חלקי מצד החולשה במגזר המטבלים והממרחים בצפון אמריקה, שנחלש במידה רבה בשנתיים האחרונות. מידרוג מניחה שיפור מסוים ברווחיות בפעילות זו, שעדיין אינה משמעותית במכלול פעילות החברה.

שטראוס הינה קבוצת המזון השנייה בגודלה בישראל, כאשר מעמדה של החברה בשוק המקומי נתמך במותגים מובילים עם נתחי שוק משמעותיים בכל קטגוריות המוצרים בהן היא פועלת וצמיחתה הפנימית גבוהה ביחס לענף המזון בישראל, פועל יוצא גם של שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שחקנים בינלאומיים כגון "דנונה" ו"פפסיקו". מעמדה של שטראוס בשוק המקומי מתבטא בשיעורי רווחיות גבוהים ויציבים יחסית במגזרי הפעילות בישראל.

הפעילות הבינלאומית המוטית לתחום הקפה, מתאפיינת להערכת מידרוג בפרופיל סיכון גבוה יותר מהפעילות המקומית, כאשר היא נתונה לתחרות גבוהה יותר ולהשפעת תנודות במחירי סחורות הקפה וכמו כן חשופה לשערי החליפין מול מדינות הפעילות העיקריות בתחום, ובעיקר ברזיל המהווה את החלק הארי בפעילות הקפה הבינ"ל. נציין כי בשנים האחרונות, הצלחתה של שטראוס להגדיל את נתחי השוק בברזיל ולהצמיח את המכירות והרווח (לרבות באמצעות העלאת מחירי המכירה) מיתנה במידה משמעותית את ההשפעה השלילית של החלשות הריאל מול השקל. לחברה חשיפה אף למדינות מזרח אירופה, בדגש על רוסיה - כלכלה אשר התאוששה לאחרונה לאחר שלוש שנות משבר. רווחיות החברה בתחום הקפה הבינלאומי מתונה יחסית לרווחיות בשוק המקומי ותנודתית יותר.

תרחיש הבסיס של מידרוג, צופה צמיחה בטווח 1.5%-3% בהכנסות של החברה בטווח הזמן הקצר והבינוני, הנשענת על גידול נמוך בפעילות המקומית וגידול בקצב גבוה יותר בפעילות הבינ"ל. רווחיות החברה אינה בולטת לטובה ביחס לרמת הדירוג, אך בולטת ביציבותה, עם טווח רווח תפעולי של 8.4%-9.4% בחמש השנים האחרונות, כאשר זו צפויה להערכתנו להיוותר בשיעורים הנוכחיים ואף בחלק העליון של טווח זה, נוכח סביבת מחירי חומרי גלם נמוכים ושיפור צפוי ביעילות התפעולית של פעילות המטבלים לאחר הבשלת מספר השקעות.

הערכתנו היא כי תזרים החברה ישמור על יציבות עד צמיחה מתונה עם EBITDA בטווח של 950-1,050 מיליון ₪ לשנה, ו-FFO בטווח של 650-750 מיליון ₪. מידרוג מעריכה התמתנות בצרכי ההשקעה של החברה ביחס לשנים הקודמות ויציבות בדיבידנדים שיחולקו. מידרוג מעריכה כי בטווח הקצר החברה תקטין את החוב נטו במידת מה, על בסיס התזרים החופשי החיובי ואילו המשך קיטון בחוב בטווח הבינוני הוא תלוי השקעות הוניות חדשות. יחסי הכיסוי של החברה הואטו במהלך השנה האחרונה עם העלייה בהיקף החוב נטו נוכח רכישת חלק המיעוט בחברת הבת שטראוס קפה מידי TPG (אשר לוותה גם בהנפקת הון מניות), אך אלו להערכתנו יעמדו בטווח של 1.9 עד 2.1 חוב פיננסי נטו מותאם ל-EBITDA ו- 2.6-2.9 חוב פיננסי נטו מותאם ל-FFO. הדירוג נתמך בנזילות וגמישות פיננסית בולטות לטובה, נוכח תזרים חופשי (FCF) חיובי הצפוי ב- 12 החודשים הקרובים בטווח של 100-150 מיליון ₪ וכן נגישות טובה למקורות מימון.

לחברה ניהול עסקי ופיננסי יציב ושמרני לאורך השנים. החברה הפגינה יכולות מיזוג והטמעה של פעילויות נרכשות, פרמטרים המשפיעים לחיוב על הדירוג.

אופק הדירוג החיובי משקף את הערכת מידרוג כי דירוג החברה עשוי לעלות ככל שתרחיש הבסיס של מידרוג יתקיים במידה טובה ובתוך כך החברה תגדיל את תזרימי המזומנים מפעולות ותשפר את רמת המינוף על בסיס תזרים מזומנים חופשי חיובי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il