TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

פיתוח ישראלי: מערכת לניהול צי רחפני משלוחים


AWS
הרחפן שבו משתמשת פלייטרקס הינו מתוצרת חברת DJI הסינית, והוא נחשב מאסיבי ומונע על ידי שישה רוטורים

פלייטרקס Flytrex, שהוקמה בשנת 2013 על ידי היזמים יריב בש ועמית רגב, פיתחה מערכת המאפשרת להפעיל ולנהל צי של רחפנים המיועדים לביצוע משלוחים. המערכת כוללת רכיב תקשורת המותקן על גבי הרחפנים, המחבר אותו לרשת סלולרית, ומאפשר לקבל מידע בזמן אמת על מיקומו של הרחפן, מהירותו, גובה הטיסה ומדדים נוספים. בנוסף פיתחה החברה מערכת הפעלה ייעודית להטסה של הרחפנים, המאפשרת שליטה על צי הרחפנים וזיהוי שלהם, והכול ממסך בקרה אחד.


הרחפן שבו משתמשת פלייטרקס הינו מתוצרת חברת DJI הסינית, והוא נחשב מאסיבי ומונע על ידי שישה רוטורים. כול רחפן הינו בעל יכולת תעופה של 5 עד 10 קילומטרים, תלוי במספר תחנות השליטה והבקרה הנמצאות בדרך, במהירות של 54 קמ"ש ויכולת נשיאה של עד 3 קילוגרמים, שמהווים כ-90 אחוזים מכלל המשלוחים בעולם.


"שטח כמו תל אביב או מנהטן ניתן לכסות במלואו על ידי שתי תחנות עגינה בלבד שמשמשות כתחנות היציאה של הרחפנים", מציין יריב בש, מייסד-שותף בחברת פלייטרקס, שבנוסף לפעילותו בחברה הינו גם אחד המייסדים והמובילים של SpaceIL, מיזם שאפתני ויוצא דופן לשיגור והנחתה של החללית הישראלית הראשונה על הירח. הלקוח הפוטנציאלי של פלייטרקס לא יהיה הצרכן הביתי, אלא חברות לוגיסטיקה, חברות משלוחים, קמעונאים גדולים, וגופים גדולים דוגמתם.


איסלנד חלוצה במשלוחי רחפנים
במהלך 2017 פרצה פלייטרקס למודעות העולמית בעקבות שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברת AHA האיסלנדית. החברה האיסלנדית, העוסקת בתחום של משלוחי מזון, בחרה בפלייטרקס לביצוע של קו משלוחים באמצעות הרחפנים לשכונות שלמות בעיר רייקיאוויק, בירת איסלנד. האישור של רשות התעופה האיסלנדית מאפשר לרחפנים להעביר משלוחי מזון ממסעדות וחנויות בצידה האחד של העיר לנקודת איסוף קבועה בצידה השני של העיר, שם הוא מטופל על ידי נציגי חברת המשלוחים, והשלמת המשלוח מתבצעת על ידיהם.


ממצאי חברת המשלוחים האיסלנדית מראים כי הרחפנים, המבצעים עד כ-20 משלוחים מדי יום, קיצרו את זמני אספקת המשלוחים בכ-20 דקות, והפחיתו כ-60 אחוזים בהוצאות המשלוחים המסורתיים. החיסכון נובע לא רק מביטול ההוצאות הגבוהות הכרוכות במשלוחים רגילים, אלא גם ממחיר אטרקטיבי שמציעה החברה למשלוח: 0.8 דולר למייל, על פי חישובי החברה.


המוח נמצא בענן של AWS
המערכת של פלייטרקס מבוססת על תשתיות אמזון ווב סרוויס AWS. "המוח של המערכת שלנו נמצא בענן של אמזון ווב סרוויס AWS – ומחבר בין הרחפנים, למפעילי הצי ולרשויות המקומיות", אמר בש, "וזה מאפשר לנו לפעול בצורה רציפה וגלובאלית, מסביב לשעון, ביתירות מלאה ובעלויות נמוכות מאוד. זה משמעותי במיוחד כאשר מדובר בגופי תעופה שלא יכולים לסבול נתק אפילו של שנייה אחת במערכות שלהן." לדברי בש, החברה כלל לא שקלה לבנות תשתית פיזית של שרתים, כפי שהיה מקובל עד לפני שנים ספורות. "הליכה לענן הייתה האופציה הראשונה והיחידה שלנו. כיום, בשנת 2018, אין כל סיבה להקים תשתיות פיסיות".


פתרונותיה של פלייטרקס אמנם משווקים לחברות, אך בש צופה כי תהיה להם השפעה משמעותית על צרכנים ברחבי העולם: "מערכת השילוח מבוססת הרחפנים הייחודית שלנו תגדיר ותעצב מחדש את עולם הצריכה המקוון. נגדיל את שביעות רצון הצרכנים ונהפוך את חוויית הצריכה למהירה יותר. מבחינתנו, השמים הם לא הגבול – אלא מרחב הפעילות הטבעי", סיכם בש.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il