TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

סקירה שבועית שוק ההון 11/03/18-18/03/18


בנק לאומי
הסקירה נערכה על ידי מערך הייעוץ בהשקעות בלאומי

עיקרי ההמלצות
בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה איטית בסביבת האינפלציה הגלובלית. ככל שהמגמות החיוביות בכלכלה העולמית תמשכנה, ניתן לצפות למעבר הדרגתי לסביבה מוניטארית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות. עליה בסביבת הריבית עשויה להביא לאורך זמן לשינוי באופן התמחור של כלל אפיקי ההשקעה בתיקים.


בישראל, נתוני המאקרו מעידים על התרחבות הכלכלה המקומית במקביל לאינפלציה נמוכה, וסביבת שער חליפין חזק בהשוואה לממוצע בשנתיים האחרונות. בשלב זה סביבה זו מאפשרת את הותרת הריבית המוניטארית ברמה אפסית על ידי בנק ישראל. יחד עם זאת, אי הוודאות בשוק המקומי עלתה בשבועות האחרונים, ובנוסף נתונים משוק הנדל"ן מצביעים על האטה מסויימת בפעילות בהשוואה לשנתיים האחרונות.
ההערכות הן שסביבת האינפלציה בישראל תעלה באופן מתון יותר בהשוואה לעולם. זאת, בשל פעולות נוספות של הממשלה להפחתת יוקר המחיה, התמתנות בקצב העליה בסעיף הדיור במדד המחירים לצרכן בישראל ושערו הגבוה של השקל. מאידך, שיפור בקצב עליית השכר, סביבת הביקושים המקומית האיתנה, ועלייה בסביבת האינפלציה בחו"ל – עשויים למתן השפעות אלו.


המח"מ המומלץ בתיקים הוא בינוני-קצר, כיוון שסביבת הריביות העולמית צפויה להוסיף ולעלות בשנים הקרובות. בתוך כך, אנו ממליצים על החזקת מח"מ מעט ארוך יותר באפיק הממשלתי השקלי המקומי ביחס לרכיב אג"ח חו"ל. זאת, לאור הערכה כי הריבית בישראל צפויה להישאר ללא שינוי לתקופה ממושכת, לעומת אפשרות למדיניות מוניטארית מרחיבה פחות בחלק מהכלכלות הגדולות בחודשים הקרובים.
בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, אנו מעדיפים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חלף הדירוגים הנמוכים, עקב מרווחי הסיכון הנמוכים ששוררים באפיק זה.


אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת בתיקי ההשקעות, כאפיק העיקרי לצורך נטילת סיכון בתיקים. התמחור באפיק המנייתי אמנם גבוה בהשוואה היסטורית, אך במקביל שאר אפיקי ההשקעה מתומחרים גם כן באופן יקר.
קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל. בכלל זאת, יש להערכתנו יתרון לענפים (ולחשיפות גיאוגרפיות) שעשויים ליהנות מהמשך הצמיחה הכלכלית, אך רגישים פחות לעליה בסביבת הריביות.


הפער בין הריביות המוניטאריות של ארה"ב ושל ישראל צפוי להמשיך ולהתרחב גם בהמשך שנת 2018, מה שממתן במידה מסויימת את הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל. אנו ממליצים על חשיפה מט"חית משמעותית בתיק ההשקעות, באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל. זאת, בעיקר בשל אופיה הממתן של חשיפה מטבעית על התנודתיות הכוללת בתיקי ההשקעות. יש לבחון בכל תיק השקעות מהי החשיפה המטבעית הרצויה, ולהשתמש בגידורי מטבע על פי הצורך, על מנת שלא לחרוג מחשיפה זו.
קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, אג"ח קונצרני, סחורות) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק.

התפתחויות בשווקים
התנודתיות בשווקים נמשכת. לאחר עליות שערים חדות שנרשמו בשבוע שעבר, נרשמו השבוע ירידות שערים במרבית מדדי המניות המובילים. ככלל, תמונת המאקרו הגלובלית הכללית מוסיפה להיות חיובית, אולם, בחלק מהמדינות מסתמנת התמתנות מסוימת בפעילות הכלכלית.


בארה"ב, התפוקה התעשייתית התרחבה בחודש פברואר ב-1.1%, מעל לצפי. גם מספר המשרות הפנויות בחודש ינואר עלה בשיעור גבוה מההערכות המוקדמות לכ- 6.3 מליון משרות, רמת שיא של למעלה מעשור. לעומת זאת, מספר התחלות הבנייה ירד בחודש פברואר בשיעור חד מהצפוי. זאת, בנוסף לירידה בהיקף המכירות הקמעונאיות. ייתכן והתמתנות זו בפעילות בחלק מהענפים הושפעה בין היתר כתוצאה מעלייה שנרשמה בעלויות המימון בחודשים האחרונים (לפירמות ולמשקי הבית) על רקע העלאות הריבית וזינוק תשואות אגרות החוב של ממשלת ארה"ב. בגוש האירו, נתוני התפוקה התעשייתית לחודש הפתיעו כלפי מטה וירדו בכ- 1%. בנוסף, האינפלציה ל- 12 החודשים האחרונים היתה נמוכה גם היא מההערכות המוקדמות והצביעה על התמתנות לקצב שנתי של 1.1%.


חששות המשקיעים מפגיעה בסחר הגלובלי הוסיפו לעמוד במוקד תשומת הלב גם השבוע. זאת, על רקע ביטול עסקת ענק למכירת חברת קוואלקום האמריקאית (Qualcomm) לברודקום הסינגפורית (Broadcom) על ידי הממשל בארה"ב. זאת, בנוסף לאמירתו של נשיא ארה"ב כי יש לצמצם את גירעון הסחר עם סין בכ- 60 מיליארד דולר.


בישראל, נרשמו השבוע עליות שערים חדות יחסית במדדי המניות המובילים, בניגוד למגמת המסחר בעולם. במסחר בלט לחיוב בין היתר מדד מניות הבנקים, שעלה בכ- 3.5% על רקע פרסום דו"חות כספיים חיוביים בענף. תשואות אגרות החוב הממשלתיות נסחרו בשינויים קלים. לקראת סוף השבוע, פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר (הרחבה בהמשך) שהצביע בין היתר על המשך התמתנות במחירי הדיור, דבר העלול להקרין בהמשך גם על ענפים נוספים בשוק המקומי.


שוק אגרות החוב
העקומים העיקריים בעולם נסחרו השבוע תוך ירידת תשואות מתונה, בדגש על אגרות החוב הארוכות. זאת, על רקע פרסום נתוני המאקרו המעורבים בארה"ב, התמתנות בציפיות האינפלציה הגלומות והתגברות מסוימת בחששות המשקיעים לפגיעה עתידית בסחר הגלובלי.
בארה"ב, מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר עלה ב- 0.2%, בדומה להערכות המוקדמות. קצב האינפלציה ב- 12 החודשים האחרונים עלה במעט ועומד על 2.2%. ציפיות האינפלציה הגלומות ירדו במעט, בין היתר על רקע עליית שכר בקצב נמוך מהצפוי בחודש פברואר.


עוד בארה"ב, תשואות אגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל- 10 שנים ירדו מעט, על רקע ההתמתנות המסוימת בציפיות האינפלציה הגלומות. לעומתן, תשאות אגרות החוב הקצרות טיפסו בכ- 3 נ.ב. לרמת שיא של כעשור. באפיק הקונצרני, נרשמה התרחבות מתונה במרווחי האשראי בכל פלחי הסיכון, בהמשך למגמה בשבועות האחרונים. נזכיר כי השבוע צפוי הבנק המרכזי בארה"ב לפרסם את החלטת הריבית. החוזים על הריבית, מוסיפים לגלם וודאות מלאה להעלאת ריבית בהחלטה זו. המשקיעים צפויים להתמקד בעיקר בתחזיות מאקרו עדכניות אותן צפוי לפרסם הפד במסגרת החלטת הריבית, בדגש על תוואי הריבית החזוי.
בגוש האירו, מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר תאם את ההערכות המוקדמות, אולם האינפלציה ל- 12 החודשים האחרונים הפתיעה מעט כלפי מטה. כתוצאה מכך, קצב האינפלציה בגוש האירו התמתן ל- 1.1%. על רקע האמור, תשואות אגרות החוב של ממשלת גרמניה ירדו בכ- 4-8 נ.ב.לכל אורך העקום.


בישראל, מדד המחירים לצרכן עלה בחודש פברואר ב- 0.1%, מעט מעל להערכות המוקדמות, וקצב האינפלציה השנתי עלה מעט ל- 0.2%. במדד פברואר בלטו לחיוב סעיפי הפירות הטריים (9.4%) והתחבורה (0.8%). נציין כי מדד פברואר היה גבוה במעט מהתחזיות המוקדמות וזאת למרות התמתנות מפתיעה במחירי שירותי דיור בבעלות הדיירים (מחירי חוזי שכירות מתחדשים) לקצב שנתי של 1.9%. תשואות אגרות החוב הממשלתיות, צמודות ושקליות, נסחרו השבוע בשינויים קלים. באפיק הקונצרני, נרשמו עליות שערים נאות במרבית מדדי התל בונד תוך צמצום במרווחי האשראי. זאת, למעט מדד תל בונד גלובל שרשם ירידות שערים קלות והמשיך לבלוט לשלילה.


שוק המניות
שוק המניות העולמי רשם שבוע של ירידות שערים, תוך המשך מסחר תנודתי. נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו בארה"ב, וההתפתחות בזירה הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה, תרמו לעליות שערים בתחילת השבוע. אולם בהמשך השבוע המגמה השתנתה, בעיקר על רקע חששות לפגיעה בסחר העולמי כתוצאה מיוזמות של הממשל בארה"ב להקטנת גרעון הסחר. ביטול עסקת הענק למיזוג בין ענקיות השבבים ברודקום וקוואלקום עמד גם כן במרכז תשומת הלב. לקראת סוף השבוע פורסמו בארה"ב נתוני מאקרו, שכללו התרחבות התפוקה התעשייתית ועליה במספר המשרות הפנויות. בתגובה, תיקנו מעט כלפי מעלה מדדי ה-S&P 500 והדאו-ג'ונס.


בשוק המקומי, שבוע המסחר התאפיין בעליות שערים, תוך שהוא מציג איתנות ביחס לשווקים בחו"ל. עליות השערים הובלו ע"י מניות הבנקים, שהמשיכו להסחר בהשפעת הדוחות הכספיים הטובים שפורסמו, שכללו הפרשות נמוכות בגין הפסדי אשראי. לצד זאת, נמשך הסנטימנט החיובי בסקטור האנרגיה, בהשפעת פרסומים בתקשורת בנוגע לאפשרות של חתימת הסכם ייצוא גז בהיקף משמעותי ממאגר לויתן. עונת פרסום הדוחות הכספיים המשיכה להיות במוקד תשומת לב המשקיעים. כך, בסקטור טכנולוגית המידע ובענף השירותים, רשמו חלק מהמניות עליות חדות לאחר שפורסמו תוצאות כספיות טובות. לעומתן, חלק ממניות ענף המזון רשמו ירידות שערים לאור דוחות מאכזבים. בסקטור התקשורת נמשכה המגמה השלילית, בין היתר בשל החשש מהחרפת התחרות בתחומי הטלויזיה והסלולר.

מטבעות וסחורות
הדולר המשיך להתחזק השבוע במתינות מול מרבית המטבעות העיקריים, זה השבוע הרביעי ברציפות. בלטו לשלילה הדולר הקנדי (2.2%) והדולר האוסטרלי (1.7%), לאחר תיסוף מול הדולר שנרשם בהם בשבוע שעבר. לעומתם, הקרונה הנורבגית והיין היפני התחזקו מול הדולר בשיעור של כ- 0.8%. השקל נסחר ביציבות מול הדולר, ושערו עומד כעת על 3.45 שקלים לדולר.
בשוק הסחורות, מחיר הנפט עלה בשיעור של כ-0.5% (WTI). זאת, לעומת ירידות מחירים שנרשמו השבוע במרבית שוק הסחורות (מתכות יקרות ותעשייתיות וסחורות חקלאיות). מחיר הזהב ירד בשיעור של כ- 0.7% לאחר עלייה שנרשמה במחירו בחודשים האחרונים במקביל לעלייה בציפיות האינפלציה בעולם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il