TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות: "נדרש שינוי מהותי בדרך הטיפול בכל הנושא של תאונות העבודה בענף"


דני מריאן יור איגוד המהנדסים
"מהנדסים צריכים לראות את הבטיחות כחלק מאיכות הביצוע והתכנון של הפרויקט"
"בשנה- שנה וחצי האחרונות, נשברו כל השיאים השליליים של נפגעים באתרי בנייה. אנו נמצאים הרבה מאוד מעל הממוצע של תאונות העבודה במדינות ה oecd וביחס לארה"ב שם מספר תאונות העבודה שואף לאפס. נפגעים בתאונות עבודה הופכים לאירוע יום יומי ועל אף שתשומת הלב הציבורית נתונה לנושא, אנחנו לא רואים שינוי מגמה. השאלה היא מדוע? האם זו גזירת גורל? והתשובה שלי היא ממש לא! היום אני מבקש להגיד כאן בקול רם וברור: זו אינה משימה של ממוני הבטיחות ומנהלי העבודה בלבד, זו משימה של כולנו, כל המנהלים והמהנדסים בענף הבנייה", כך פתח את דבריו דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות בכנס העשירי לבניה ולתשתיות בשיתוף עם הארגון העולמי לבניה לגובה, CTBUH, שנערך היום בגני התערוכה.

"נדרש שינוי מהותי בדרך שבה כלל המערכת תופסת את נושא תאונות העבודה. האחריות חייבת לעלות מרמת השטח לרמת ההנהלה הבכירה של החברה הקבלנית. אי אפשר להשאיר את המשימה הזו באחריותו של מנהל העבודה בלבד. מנהל בכיר בחברה חייב לדעת שבנוסף לממונה בשטח ולממונה על הבטיחות בחברה הוא יצטרך אישית לתת הסבר לכל תקלת בטיחות ולהוכיח שנקט בפועל בכל האמצעים הדרושים על מנת לקיים ולאכוף את כל חוקי ותקנות הבטיחות. מנהל החברה המבצעת צריך לדעת שהוא חלק ממעגל האחריות הראשון וחלה עליו אחריות ישירה (להבדיל מאחריות מיניסטריאלית) לבטיחות בחברה. ומה אתנו המהנדסים? מהנדסי הביצוע, המפקחים, מנהלי הפרויקטים, המתכננים? אם אנחנו דורשים להיות בעלי סמכות מקצועית, לקבל אחריות מקצועית, אנחנו צריכים לראות את הבטיחות כחלק מאיכות הביצוע והתכנון של הפרויקט. הקשר בין איכות ביצוע ובטיחות הוא קשר ישיר ובאתר שבו לא נשמרים כללי הבטיחות לא מתבצעת עבודה באיכות", אומר מריאן.

"מהנדס מפקח או מנהל שאינו שם את הבטיחות במקום הראשון לא יוכל להביט בעצמו בראי ולהגיד "הנושא אינו באחריותי" גם אם החוק קובע אחראי אחר לבטיחות באתר עליו הוא מופקד כמנהל ביצוע, מפקח, וגם כמתכנן. אנו המהנדסים חייבים לצאת מהבונקר ולרדת לשדה הקרב, שדה קרב שבו נהרגים ונפגעים אנשים, ולהשפיע.

"לאחרונה אושר לנו על ידי המוסד לביטוח לאומי, פרויקט גדול שיעסוק בהדרכת מהנדסים בנושאי בטיחות- על מנת לתת להם כלים", מוסיף מריאן. "בפרויקט שפיילוט שלו להדרכת כ 500 מהנדסים כבר אושר, בכוונתנו להקנות למהנדסים בקורס ש 90% מעלויותיו מסובסדות על ידי הביטוח הלאומי, כלים שבעזרתם יוכלו לתמוך במערכות הבטיחות הקיימות באתרים, לשדרגם ולשפרם. אנו מקווים ולחולל מהפכה בתודעה של המהנדסים בנושא הבטיחות בעבודה".

על מעמדו של המהנדס, אומר מריאן: "מצד אחד, מעמדנו נמצא במגמת שיפור ועליה, מחזורי הסטודנטים בכל האוניברסיטאות גדלים ובחמש השנים האחרונות כמות המהנדסים המסיימים לימודים הכפילה את עצמה. אבל מהצד השני- יש כרסום גדול במעמד המהנדס ובמקביל, פגיעה גדולה באיכות ובטיחות הבניה, זאת בגלל שלא משלימים את המלצות ועדת זיילר בנושא הסדרת העיסוקים וייחוד הפעולות למהנדסים. היום הרבה מאוד פעולות שאמורות לעשות רק על ידינו, מטופלות על ידי כל דכפין. הדבר לא רק מכרסם במעמד של המהנדס אלא פוגע באיכות הבניה ובבטיחות המוצר הבנוי", כך מריאן. "אני מצפה מהמהנדסים לעשות יותר בתחום של החדשנות והתיעוש על מנת להגביר את הפריון בענף, להוזיל את עלויות הבניה ולזרז את קצב התחלות הבניה וכך להרים את התפוקה בענף לרמת המינימלית של פרויקט בניה במדינות ה-OECD, ולהפוך את הענף להייטק לא פחות מכל מקצוע אחר", מסכם מריאן.

המהנדס אדי קורן, יו״ר הכנס: "הכנס השנה מסכם 20 שנות פעילות של איגוד המהנדסים. השתתפות האירגון CTBUH בכנס היא תעודת כבוד לפעילות הרבה בענף הבניה והתשתיות.
למהנדסים יש תפקיד חשוב בהצלחת פעילות זו. מהנדסים ואדריכלים הציגו בכנס פרויקטים בולטים הנבנים בישראל. כמו כן הוצגו פרויקטים מרשימים וייחודיים מרחבי העולם".

אדריכל גיל שנהב, כנען שנהב אדריכלים יו"ר ISRAEL-CTBUH: הקהילה המקצועית בישראל, השכילה להבין שהבניה לגובה ושילובה בעיר היא לא שאלה של האם אלא של כיצד. הבאת מרצים בקנה מידה עולמי לישראל מאפשרת לנו להיחשף לאופן בו בניה לגובה מתבצעת בעולם, לחוות חידושים אדריכליים והנדסיים וגם ללמוד מטעויות. זו הזמנות פז ללמוד ולהשתמש בידע הזה על מנת לקדם ולהשביח את הבניה בישראל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il