TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

קבוצת XIO רוכשת את מיטב דש


מיטב דש
מיטב דש, מבתי ההשקעות המובילים בישראל, הודיע היום על חתימת הסכם לרכישתו על-ידי קבוצת XIO, קרן השקעות גלובאלית מוטת צמיחה שמקום מושבה בלונדון.

אילן רביב מנכ"ל מיטב דש, צבי סטפק מייסד החברה ויו"ר בית ההשקעות וכן אבנר סטפק סגן יו"ר דירקטוריון מיטב דש, יישארו כולם בחברה וימשיכו לנהלה עם צוות ההנהלה הבכירה.
"אנו סבורים שעסקה זו היא הצבעת אמון משמעותית באסטרטגיה של מיטב דש ובהישגיה כמו גם בעובדיה המצוינים" אמר אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש. "בשנים האחרונות יצאנו לדרך עם מהפך דיגיטלי בבית ההשקעות וגיוונו את המוצרים והשירותים הפיננסיים שאנו מציעים בין היתר באמצעות חברות אשראי וסוכנויות ביטוח. אני גאה על כך שקבוצת XIO מכירה בהצלחתנו ומעוניינת להמשיך ולתמוך באסטרטגיה שלנו תוך סיוע למיטב דש לצמוח ולהתרחב."
"אני חושב שזו עסקה מצויינת עבור כל בעלי המניות, לקוחות ועובדי החברה. הלקוחות יהנו משילוב של גוף פיננסי גלובאלי מוביל עם הידע והניסיון של הנהלת החברה ושלי שנמשיך לעבוד יחד בחברה ולהצעידה קדימה." אמר צבי סטפק, יו"ר בית ההשקעות מיטב דש.
"בעשור האחרון מיטב דש בנתה מותג ייחודי, חזק ויציב והינה המובילה הברורה בתעשיית השירותים הפיננסיים של ישראל. רכישת מיטב דש מתאימה באופן אידאלי לאסטרטגיה של קבוצת XIO המשקיעה בעסקים איכותיים ומובילים בתחומם עם צוותי ניהול מצוינים" אמר ג'וזף פצ'יני, מנכ"ל קבוצת XIO .
"אנו אופטימיים מאוד לגבי עתידה של החברה בטווח הארוך ומצפים לעבוד בשיתוף פעולה קרוב עם צבי סטפק, אבנר סטפק, אילן רביב וכל הנהלת מיטב דש" אמר קרסטן גייר, שותף בקבוצת XIO.
על-פי תנאי העסקה, כל בעלי המניות של מיטב דש יוכלו לבחור באחת משתי חלופות למכירת מניותיהם: (1) תמורה של 22 ₪ במזומן לכל מניה או (2) סך של 13.7 ₪ לכל מניה אשר ישולם במזומן וסך של 13.7 ₪ לכל מניה ישולם בתשלומים נדחים על פני שלוש שנים מהשלמת העסקה (אג"ח), כפוף להתאמות ולאפשרויות דחייה. התמורה המוצעת מספקת מענה להעדפות וצרכי נזילות שונים של בעלי המניות. למשל, בעלי מניות המעדיפים לקבל במועד ההשלמה סכום במזומן יוכלו לבחור באפשרות (1) ואילו בעלי מניות ללא העדפה כזו יוכלו לבחור באפשרות (2). מיטב דש וקבוצתXIO סבורים שגמישות זו משפרת באופן משמעותי את האטרקטיביות של ההצעה.
"זה מצב של Win-Win. בפעם הראשונה בהיסטוריה של שוק ההון הישראלי, לא רק בעלי מניות השליטה עומדים להרוויח אלא גם למעלה מ-800 עובדי מיטב דש, עם אופציות בשווי מוערך של בין 50-100 מיליון ₪, ובעלי מניות המיעוט יחד עם שאר הציבור, אשר מושקע באופן ישיר ועקיף במיטב דש בפנסיה ובקרנות הנאמנות" הוסיף אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש.
הדירקטוריון של מיטב דש וועדת ההשקעות של קבוצתXIO אישרו את העסקה. שני בעלי המניות הגדולים ביותר של מיטב דש, BRM פיננסים ומר צבי סטפק, חתמו על התחייבות להצביע בעד העסקה באסיפה הכללית של החברה. העסקה כפופה לתנאים מתלים, לרבות אישור אסיפת בעלי המניות של מיטב דש וקבלת אישורים רגולטוריים.
עסקה זו היא הרכישה השנייה של חברה ישראלית בידי קבוצתXIO לאחר שרכשה ב-2015 את חברת לומניס בתמורה ל-510 מיליון דולר. לקבוצתXIO עניין רב בישראל בעיקר בגלל הכלכלה היזמית, הדינאמית הצומחת יחד עם האוכלוסייה. קבוצת XIO מתייחסת לעסקאות הרכישה של לומניס ומיטב דש כאל סימן דרך ואיתות ברור על מחויבותה ארוכת הטווח לישראל.
קבוצת XIO יוצגה בעסקה על ידי עו"ד דוני טולידאנו, ליאור אורן, ויוה גייר וניצן אברבך מארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'. מיטב דש יוצגה בעסקה על ידי עו"ד אהוד סול, אילנית לנדסמן-יוגב, ניר דאש ואבירם חזק ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות'. קבוצת XIO ומיטב דש מודים לשני משרדי עורכי הדין על עבודתם המצוינת.

אודות XIO Group
קבוצת XIO מלונדון היא קרן גלובלית להשקעות אלטרנטיביות מוטות צמיחה המנהלת השקעות במיליארדי דולרים. שמה של החברה, הנהגה X-I-O, מייצג את המילה הלטינית "scio" שפירושה "אני יודע", זאת במטרה להדגיש את הידע והניסיון הגלובליים של כל אחד מחברי הנהלת הקבוצה.
החברה מנוהלת על ידי ארבעה שותפים: המנכ"ל ג'וזף פצ'יני (לשעבר מנהל אסטרטגיית ההשקעות האלטרנטיביות באזור אסיה-פסיפיק בבלקרוק ומנהל ההשקעות האלטרנטיביות ב-JP Morgan באסיה), את'ן לי, יו"ר (לשעבר מנהלת אזור סין באולימפוס קפיטל ובנקאית השקעות במריל לינץ' ובבר סטרנס), קרסטן גייר, שותף ומנהל אזור אירופה (לשעבר בפרמירה ובמק'קינזי) ומרפי קיאו, שותף ומנהל אזור אסיה (לשעבר ב-CICC כמומחה למיזוגים ורכישות חוצי גבולות). הקרן הגלובלית פעילה במדינות רבות ויש לה משרדים בלונדון, הונג קונג ושנחאי, וחברות קשורות בגרמניה, ישראל וארה"ב. בשנים האחרונות לפני הקמת קבוצתXIO ניהלו מנהלי החברה נכסים בשווי כ-30 מיליארד דולר.
הקרן מעסיקה צוות בינלאומי של יותר מ-70 אנשי מקצוע המייצגים 15 לאומים. את צוות השירותים הפיננסיים של קבוצת XIOמובילים מומחים בעלי ניסיון רב בהשקעות בביטוח וניהול נכסים, ייעוץ ותפעול בMcKinsey - , רוטשילד, מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, סוויס רה, Aviva, Citi, ברקליס ואחרים.
גישתה של קבוצתXIO להשקעות בשירותים פיננסיים היא ארוכת טווח ומבוססת על אסטרטגיה שפותחה בכדי להתאים למאפיינים הייחודיים של ענפי ניהול הנכסים והביטוח.
בספטמבר 2016 השלימה קבוצתXIO את עסקת הרכישה הראשונה שלה בארה"ב כאשר רכשה, בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר, את J.D. Power and Associates מ-S&P Global (נסד"ק: SPGI), ספקית מובילה של נתוני שיווק ואנליטיקה לעסקים וצרכנים ברחבי העולם.

אודות מיטב דש
מיטב דש מנהלת 122 מיליארד שקל בקופות גמל, קרנות נאמנות, קרנות פנסיה, תיקים מנוהלים ותעודות סל. בית ההשקעות גם מחזיק בבעלותו חברות בנות הפועלות בתחומי חבר בורסה וברוקראז, מוסדי, סוכנויות ביטוח, מכללת מיטב דש ללימודי שוק ההון ועוד. החברה מנוהלת על ידי אילן רביב ובעלי מניות השליטה שלה הם BRM פיננסים ומר צבי סטפק.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il