TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

האסטרטגיה של קבוצת דלק לשנת 2015 נחשפת


קבוצת דלק בוחנת אפשרויות לביצוע השקעה אסטרטגית בתחום האנרגיה הבינלאומי אשר תהיה סינרגטית ומשלימה לפעילותה בישראל ותתרום להמשך צמיחתה

בקופת הקבוצה מזומנים ומסגרות אשראי לא מנוצלות בהיקף כולל של כ- 3.6 מיליארד שקל;

במהלך השנה האחרונה מימשה הקבוצה נכסים בסכום כולל של כ- 4.9 מיליארד שקל אשר הניבו לה תזרים מזומנים של כ- 4 מיליארד שקל;
בכוונת הקבוצה לקדם בחודשים הקרובים את תוכנית הפיתוח של תגלית אפרודיטה בקפריסין אשר מוערכת בכ-BCM 127 לשם אספקת גז טבעי לשוק המקומי בקפריסין וייצוא של גז טבעי למדינות האיזור;
בשל הפרשות חשבונאיות חד פעמיות רשמה הקבוצה ברבעון הרביעי הפסד של כ- 120 מיליון שקל;
ההתחזקות הדולר אל מול השקל, הביאה לחיזוק משמעותי בהון העצמי של הקבוצה, ולגידול ברווח הכולל שלה ל- 401 מיליון שקל;
אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק: "שנת 2015 תעמוד בסימן המשך ההתמקדות בתחום האנרגיה, תוך ניצול היכולות הפיננסיות יוצאות הדופן של הקבוצה, מתוך רצון לאתר ולהוציא לפועל השקעה אסטרטגית חדשה בשוק האנרגיה הבינלאומי, אשר תהיה סינרגטית ומשלימה לפעילות של הקבוצה היום, ותתרום להמשך צמיחתה, ותאפשר לקבוע זרוע פעילות בינלאומית יציבה וחזקה בתחום האנרגיה לצד פעילות הקבוצה בישראל."
קבוצת דלק פרסמה הערב (יום שני 30.3.15) את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולסיכום שנת 2014 בהם נחשף כי הקבוצה בוחנת אפשרויות לבצע השקעה אסטרטגית חדשה בתחום האנרגיה הבינלאומי אשר תהיה סינרגטית ומשלימה לפעילותה של הקבוצה היום, בדגש על איתור הזדמנויות בתחום האופרציה. בתהליך איתור ההשקעה מעורבים מספר בנקים בינלאומיים ובכוונת הקבוצה לנצל את ההזדמנויות בשווקי האנרגיה הבינלאומיים לשם בחינת אפשרות השקעה אסטרטגית חדשה, וזאת כבר במהלך החודשים הקרובים.
הודות לשורה של מימושים מוצלחים שביצעה הקבוצה במהלך השנה החולפת בהיקף כולל של כ- 4 מיליארד שקל, בקופת הקבוצה מזומנים ויתרות אשראי בלתי מנוצלות בהיקף של כ- 3.6 מיליארד שקל.
הקבוצה הודיעה עוד כי בכוונתה לקדם בחודשים הקרובים את תוכנית הפיתוח של תגלית אפרודיטה בקפריסין, בה מחזיקה הקבוצה (באמצעות השותפויות דלק קידוחים ואבנר) ב -30% מהזכויות במאגר. תגלית אפרודיטה המוערכת בכ-127 BCM מיועדת לספק גז טבעי לשוק המקומי בקפריסין ולהוות בסיס לייצוא גז לכל מדינות האיזור.
נתונים ודגשים עיקריים לגבי התוצאות:

שנת 2014 הייתה שנת מימושים מוצלחת מאוד עבור קבוצת דלק. בהתאם לאסטרטגיה של הקבוצה להתמקד בתחום האנרגיה, במהלך השנה החולפת ועד מועד פרסום הדו"ח, השלימה החברה בין היתר את מכירתן של כ - 28% ממניות דלק ארה"ב בסכום כולל של 1.8 מיליארד שקל, השלמת מכירת מניות דלק אירופה בסכום כולל של 1.7 מיליארד שקל, מכירת ברק קפיטל בסכום של כ-0.2 מיליארד שקל, מכירת אחזקות הקבוצה בחברת רודשף בסכום של כ-0.9 מיליארד שקל, חתימה על הסכם למכירת חלק מאחזקותיה בחברת ריפבליק (ומתן אופציה לרכישת שאר אחזקותיה בחברה) בסכום כולל של כ- 0.3 מיליארד שקל. בנוסף חתמה הקבוצה על הסכם כוונות בלתי מחייב למכירת מניות הפניקס בסכום של כ- 2 מיליארד שקל.

מימושים אלה הניבו לקבוצה תזרים מזומנים של כ- 4 מיליארד שקל.
כאמור, שורת המימושים עליהם חתמה הקבוצה במהלך השנה החולפת בהיקף כולל של כ- 4.9 מיליארד שקל (כולל ברבעון הראשון של שנת 2015), הביאה את הקבוצה לדווח כבר במהלך הרבעונים הקודמים של השנה על מספר הפחתות חשבונאיות חד פעמיות (לא תזרימיות) כאשר ההפחתה החשבונאית המהותית בהיקף כולל של כ- 508 מיליון שקל נבעה מירידת ערך השקעת החברה בחברת הביטוח הפניקס, והפחתה נוספת בהיקף של כ-263 מיליון שקל בשל הפרשי שער (שקל/דולר) בגין מכירת אחזקותיה של הקבוצה במהלך שנת 2014. ההפחתות החשבונאיות החד פעמיות הביאו את הקבוצה להפסד ברבעון הרביעי של כ- 120 מיליון שקל, ובסיכום ההפחתות החד פעמיות שבוצעו במהלך השנה החולפת, להפסד של כ- 765 מיליון שקל.

במהלך שנת 2015 ועד למועד פרסום הדוחות הכספיים מימשה החברה מניות נוספות של דלק ארה"ב ,וכן חלה עלייה בשווי יתרת אחזקותיה של הקבוצה בדלק ארה"ב, כך שבמהלך הרבעון הראשון של שנת 2015, צפויה החברה להכיר ברווח של כ-100 מיליון שקל.

כמו כן ההתחזקות הדולר אל מול השקל, במהלך השנה החולפת, הביאה לחיזוק משמעותי בהון העצמי של הקבוצה, ולגידול ברווח הכולל של הקבוצה אשר הסתכם בשנת 2014 בכ- 401 מיליון שקל.

נכון לסוף שנת 2014 לקבוצה רווחים ראויים לחלוקה בסכום כולל של 2.3 מיליארד שקל. הקבוצה הודיעה על חלוקת דיבידנד לכלל בעלי מניותיה בסכום של 150 מיליון שקל.

אסי ברטפלד מנכ"ל קבוצת דלק לסיכום התוצאות הכספיות של שנת 2014:
"השנה החולפת עמדה בסימן המשך מיקוד הפעילות של הקבוצה בתחום האנרגיה. ביצענו שורה של מימושים מוצלחים בהיקפים אדירים אשר תרמו לתזרים המזומנים של הקבוצה סכום של כ- 4 מיליארד שקל והוכיחו פעם נוספת את איתנותה וגמישותה הפיננסית של הקבוצה, ויכולתה להוציא לפועל תוכניות אסטרטגיות מורכבות והגשמת יעדים שהיא מציבה לעצמה. זכינו פעם נוספת להבעת אמון מצד השוק בישראל שבאו לידי ביטוי, בין השאר, בביקושי שיא לאגרות החוב שהנפקנו במהלך החודשים האחרונים, בהיקפים של מעל למיליארד שקלים.
שנת 2015 תעמוד בסימן המשך ההתמקדות בתחום האנרגיה תוך ניצול היכולות הפיננסיות יוצאות הדופן של הקבוצה, מתוך רצון לאתר ולהוציא לפועל השקעה אסטרטגית חדשה בשוק האנרגיה הבינלאומי, אשר תהיה סינרגטית ומשלימה לפעילותה של הקבוצה היום, ותתרום להמשך צמיחתה, ותאפשר לקבוע זרוע פעילות בינלאומית יציבה וחזקה בתחום האנרגיה, לצד פעילות הקבוצה בישראל."




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il