TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

"בלובירד" הישראלית סגרה עסקת מימון להקמת מטה משרדים מפואר בן 16 קומות


בהיקף של 75 מליון דולר בגאנה

עסקת המימון כוללת מעורבות של מספר בנקים בין-לאומיים. המימון אורגן כהלוואה ארוכת טווח ליזמים הפרטיים של הפרויקט, ביניהם גם גורמים ישראלים.
חברת "בלובירד מימון ופרויקטים", סגרה לאחרונה עסקת מימון להקמת מטה משרדים מפואר בן 16 קומות עם תקן בנייה ירוקה בגאנה. היקף מימון הפרויקט עומד על 75 מיליון דולר שניתן כהלוואה ארוכת טווח.
קבלן הביצוע של הפרויקט הינו חברה קבלנית איטלקית גדולה אשר עובדת באפריקה מזה 60 שנים, כאשר בין היזמים הפרטיים שמובילים אותו ישנם גם גורמים ישראליים. יתרה מזאת, מוסד בין-לאומי מוכר וגדול מתחייב לשכור את המשרדים לטווח ארוך.
מדובר במימון ארוך טווח על פני 12.5 שנים. בלובירד הייתה אחראית על ארגון מימון החוב הבנקאי, הכנת סקר ההיתכנות והמודל הפיננסי, ליווי היזמים בניסוח ההסכמים המסחריים, וכן סיוע בארגון חלק מההון העצמי (אקויטי) עבור היזמים.
העסקה היא מסוג המכונה Project Finance הנחשב למורכב ליישום, בייחוד באפריקה, בשל ריבוי הסיכונים במבנה זה עבור הבנק המממן, ביניהם סיכון ההקמה, הסיכון הפוליטי, סיכון ההתחייבות לביצוע התשלומים לפרויקט, ועוד.
העסקה נמצאת בשלבים אחרונים של חתימת המסמכים על הסכמי ההלוואה. המימון הינו בתנאים אטרקטיביים ביותר, שכמותם אין למצוא בשווקים המקומיים באפריקה, הן מבחינת עלויות והן מבחינת משך ההלוואה.
ניר ברקת, מנכ"ל ומייסד "בלובירד מימון ופרויקטים": "העסקה הזו הייתה מורכבת מאוד מבחינת מבנה מימון, שכן חוברים פה מספר סיכונים משמעותיים עבור גורמי המימון, וכן משום שהיה צורך לאתר במהירות רבה בנקים ספציפיים שיש להם עניין בעסקאות מהסוג הייחודי הזה באפריקה. הצלחנו לעשות זאת בזמן קצר ובהצלחה. בנוסף, מילת המפתח הייתה שילוביות בין מספר בנקים וגורמי מימון, שהורידה את הסיכון מכל אחד ואפשרה את סגירת העסקה. אנו צופים הרחבת העיסוק בעוד עסקאות בתחום זה של נדל"ן מתקדם".
"בלו בירד מימון ופרויקטים" הינה חברה ישראלית אשר נוסדה על ידי ניר ברקת. מנהל הפעילות הבינ"ל שלה הוא רם שליטא. החברה מתמחה במימון פרויקטים בתחום התשתיות אשר מהווה כלי מרכזי ורב-עוצמה לפעילות חברות ישראליות בחו"ל ובכלל לפרויקטים בשוק הבין-לאומי.
בלובירד וצוות המנהלים שלה סגרו עסקאות בשווי כולל של מאות רבות של מליוני דולרים במשך 15 שנות פעילות, והיא נחשבת כיום למובילה בישראל בתחום ארגון מימון לפרויקטי תשתיות במדינות מתפתחות, כולל אפריקה, ברה"מ לשעבר, אסיה, ואמריקה הלטינית. הפרויקטים כוללים מגוון תחומים כמו מים, אנרגיה, תחבורה, חקלאות, מינרלים, בתי חולים ועוד. בין לקוחותיה, חברות הקבלנות והתשתיות המובילות בארץ כדוגמת: מקורות, ברן הנדסה, נען השקיה, חברת החשמל ועוד רבות, וכן חברות רבות באירופה, ומספר ממשלות באפריקה ובמדינות מתפתחות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il