TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

על רקע התנודתיות בשווקים:


נועם ברכה שותף מנהל הלמן-אלדובי קרנות השקעה (יחצ)
לראשונה: קרן להשקעות בהלוואות חברתיות בארה"ב -P2P-בשקלים המתמחה בהשקעה בהלוואות בתחום ה- Consumer Credit
עד כה גייסה הקרן "הלמן-אלדובי P2P" למעלה מ-250 מיליון דולר והשקיעה בכ-40,000 הלוואות צרכניות בארה"ב בשווי מצטבר של מעל 400 מיליון דולר # נעם ברכה, שותף מנהל בהלמן-אלדובי קרנות השקעה: "השקת המסלול השקלי בקרן P2P נועדה לאפשר לציבור פתרון לכספים הפנויים המיועדים להשקעה, וזאת ללא קורלציה לשווקי ההון וכעת גם בגידור שער הדולר"

על רקע הירידות החדות שנרשמו בשווקים מתחילת השנה, השקל החזק והחיפוש אחר אלטרנטיבות השקעה, "הלמן-אלדובי קרנות השקעה" משיק מסלול שקלי להשקעה בהלוואות חברתיות בארה"ב. המסלול השקלי מצטרף למסלול הדולרי של הקרן הוותיקה "הלמן-אלדובי P2P" המתמחה בהשקעה בהלוואות בתחום ה- Consumer Credit באמצעות פלטפורמות ה-P2P בארה"ב. הקרן, שהשלימה כבר 24 סבבי גיוס, גייסה עד היום למעלה מ-250 מיליון דולר והשיגה תשואה חיובית בכל אחד מהחודשים, כולל בשיא משבר הקורונה והירידות בשווקים.

נועם ברכה, שותף מנהל בהלמן-אלדובי קרנות השקעה מסביר כי הרעיון מאחורי השקת המסלול השקלי בקרן P2P נועד לאפשר לציבור פתרון לכספים הפנויים המיועדים להשקעה, וזאת ללא קורלציה לתנודתיות שווקי ההון וכעת גם בגידור שער הדולר, כמובן תוך ניהול הסיכונים הכרוכים בעסקת הגידור. לחלופין, משקיעים שדווקא כן מעוניינים לנצל את הרמה ההיסטורית הנמוכה של הדולר ולהשקיע במטבע דולרי, יוכלו להמשיך ולעשות זאת.

הלמן-אלדובי P2*P, הינה קרן ציבורית לא סחירה, אשר פועלת, על פי תשקיף, בשקיפות מלאה ותחת ממשל תאגידי ציבורי, הכולל בין השאר, פרסום דוחות כספיים רבעוניים ושנתיים ופרסום דוחות חודשיים על ביצועי הקרן באתר המגנ"א של רשות ניירות ערך. הקרן משקיעה בתיקי הלוואות צרכניות באמצעות פלטפורמות ה-P2P המקוונות המובילות בארה"ב, ובכללן Upstart, PROSPER ו- Lending Club, פלטפורמות בהן משקיעים ישראלים פרטיים לא יכולים להשקיע באופן ישיר. זאת תוך פיזור סיכונים בין אלפי לווים כשהקורלציה בין התשואה בהשקעה בהלוואות הללו לבין התנודתיות החדה שאנו חווים לאחרונה בשווקי ההון, היא נמוכה ביותר. הקרן שהושקה ביולי 2017, הניבה עד סוף נובמבר 2021 , חרף הסיכונים הגלומים בפעילותה, תשואה דולרית מצטברת של 30.5%.

אלטרנטיבה לתנודתיות בשווקים
השקעה בתחום האשראי הצרכני באמצעות פלטפורמות P2P הפכה לנפוצה בקרב גופים מוסדיים וקרנות גידור אמריקאיות לאור האפשרות ליהנות מתשואה פוטנציאלית גבוהה יותר מזו הקיימת במוצרי ההשקעה הקונבנציונאליים ובמיוחד על רקע סביבת הריביות הנמוכה השוררת כיום בעולם.

על פי נתוני הפדרל ריזרב, שוק האשראי הצרכני בארה"ב (לא כולל משכנתאות) עומד על כ -4 טריליון דולר וכולל בתוכו הלוואות לסטודנטים, הלוואות למימון רכבים, הלוואות צרכניות בכרטיסי אשראי, פלטפורמות P2P וחברות פינטק. מתוכו כ – 200 מיליארד דולר הוא הלוואות צרכניות שניתנו באמצעות פלטפורמות P2P וחברות פינטק. ההבדל בין שוק ה-P2P בישראל לזה שבארה״ב, מעבר להיקפים הכספיים, הינו ברמת המידע הפומבי ופירוט הנתונים הפיננסים על הלווים, הקיימת בידי הפלטפורמות, נתונים המשפיעים על איכות מודל האשראי, על גובה הריבית והיכולת לאמוד את פרופיל הסיכון של כל הלוואה. בארה"ב קיימות מזה מספר עשורים מערכות דירוג אשראי פרסונלי, כאשר על כל לווה קיים מידע פומבי ומלא של היסטוריית האשראי והתשלומים שלו וכן ציון אשראי (FICO) הניתן ע"י שלוש לשכות פדראליות לאשראי המוסמכות בארה"ב לעניין זה על פי חוק.

השקעה בכ-40,000 הלוואות בסכום ממוצע של כ-5,000-10,000 דולר להלוואה
מהנתונים עולה כי נכון ל 30.11.2021 הקרן השקיעה בכ-40,000 הלוואות צרכניות בארה"ב בשווי מצטבר של מעל 400 מיליון דולר, באמצעות הפלטפורמות Upstart, Prosper ו – Lending Club. שווי ההשקעה הממוצע בכל הלוואה עומד על כ- 5,000-10,000 דולר והמח"מ הממוצע של ההלוואות עומד על כשנה וחצי. גובה הריבית של כל הלוואה נקבע על ידי הפלטפורמות לפי דירוג האשראי של נוטל ההלוואה. הממוצע המשוקלל של ציון האשראי (FICO) של הלווים בקרן עמד על כ-687.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il