TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

צעד משמעותי בדרך לפתיחת שוק ייבוא מוצרי החשמל


שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ
הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק מקורות האנרגיה. שר האנרגיה שטייניץ: החוק מסיר חסמים ומקל מאוד על ייבוא של מכשירי חשמל מכל הסוגים
בוטלה החובה לבדיקת מעבדה מקדימה למוצרי חשמל טרם הייבוא – השוק ייפתח לדגמים חדשים של מוצרי חשמל והמחירים צפויים לרדת. בנוסף: הוארך הפטור מהיטל השבחה למתקנים פוטו-וולטאים.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "חוק מקורות אנרגיה מבטל בירוקרטיה, מסיר חסמים ומקל מאוד על ייבוא של מכשירי חשמל מכל הסוגים. החוק מצמצם את הסחבת במכון התקנים ויקל מאוד על יבואנים של מוצרי אלקטרוניקה עם תו תקן ואישור של יעילות אנרגטית מאירופה, ארה"ב ומדינות מתקדמות נוספות. המשמעות: יותר תחרות בין היבואנים, שפירושה הורדת מחירים לרווחת אזרחי ישראל. בנוסף, אושרה הארכת הפטור מהיטל השבחה בחמש שנים נוספות למתקינים מערכות סולאריות על גגות בתים. זהו צעד חשוב מאוד בדרך למימוש המדיניות לקידום אנרגיית השמש לכ-30% עד לשנת 2030, שיהפוך את מדינת ישראל למובילה בעולם בייצור חשמל סולארי".

הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק מקורות אנרגיה, שיזם שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ. התיקון המרכזי בתקנות, במסגרת יישום החלטת ממשלה 2118 להפחתת הרגולציה, מאפשר לפתוח את שוק ייבוא מוצרי החשמל, כך שכל יבואן המעוניין לייבא מכשיר חשמלי לישראל, יוכל לעשות זאת ללא חובה של בדיקת במעבדה מורשית טרם הייבוא. התיקון החדש קובע כי היבואן יוכל להצהיר על רמת היעילות באנרגיה של המוצר ועל כך שהוא עומד ברף המינימלי של יעילות באנרגיה - זאת, על פי נתוני היצרן או על פי בדיקה שערך היבואן במעבדה. לאחר מתן ההצהרה, יקבל היבואן באופן אוטומטי את האישור הנדרש לצורך הייבוא.

תיקון זה צפוי להביא לכך שיבואנים רבים, אשר ניצבים כיום בפני קשיים שונים, כמו עלות הבדיקה הנדרשת במעבדה, המתנה לקבלת תוצאות בדיקת היעילות באנרגיה ועוד, יוכלו לייבא מכשירי חשמל באופן פשוט יותר, עם הקלה משמעותית ברגולציה ובבירוקרטיה, ובכך להגדיל את מגוון המכשירים הנמכרים בישראל, תוך יצירת תחרות בין היבואנים, שתביא לירידת מחירים.

בנוסף, כולל החוק הארכה בחמש שנים של הפטור מהיטל השבחה למתקנים פוטו-וולטאים. כידוע, על מנת לקדם אנרגית שמש בישראל והגעה ליעד שהציב שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ואושר בממשלה – כ-30% חשמל מאנרגיה סולארית עד שנת 2030, יש צורך בהתקנה של מערכות פוטו-וולטאיות בהיקפים גדולים על גגות מבנים.

כיום, התקנות שתוקנו לפי חוק מקורות האנרגיה, מחייבות יבואן, אשר מייבא לארץ מכשיר חשמלי, כגון מקרר, מזגן, מכונת כביסה, טלוויזיה ועוד, לבדוק במעבדה מורשית את הדגם אותו הוא מתעתד לייבא במעבדה מורשית, בכדי לקבוע את רמת הדירוג האנרגטי של המוצר ולוודא כי הוא עומד ברף הכניסה המינימאלי המותר בייבוא. רמת הדירוג האנרגטי נקבעת בתקנות אשר תוקנו מכח אותו חוק, וכך גם הרף המינימאלי המאפשר ייבוא לישראל.

במסגרת התיקון לחוק, על מנת לוודא כי המכשירים הנמכרים עומדים בדרישות היעילות באנרגיה, יבצע משרד האנרגיה אכיפה ובקרה על היבואנים ויוכל לאמת את היעילות באנרגיה של מכשירי החשמל השונים במעבדה מורשית.

מהלך זה של משרד האנרגיה הוא חלק מהתוכנית הלאומית להתייעלות באנרגיה, אשר נותנת מענה לאתגרים הנוכחיים של משק האנרגיה בישראל, תוך התאמה למגמות העולמיות בתחום והתמודדות עם משבר האקלים, קידום המעבר לייצור אנרגיה מתחדשת ושימוש בטכנולוגיות חשמליות במקום טכנולוגיות הצורכות דלקים פוסיליים. יישום צעדי המדיניות צפוי להוביל לצמצום צריכת אנרגיה של כ-16.5 טרה וואט – צמצום של כ-6 מיליון טון פליטות גזי חממה, שהם כ-7.5% מסך פליטות גזי החממה בישראל ב-2030, שיתווספו לחיסכון שיושג מיישום החלטת הממשלה ל-30% אנרגיות מתחדשות בשנה זו.

דירוג אנרגטי - רקע

צריכת החשמל במגזר הביתי נאמדת בכ-30% מצריכת החשמל הכוללת במשק. במשרד האנרגיה פועלים רבות על מנת לעודד חיסכון במגזר הביתי, כמו עידוד רכישה של מוצרים יעילים באנרגיה, קביעת רף מינימאלי של יעילות מכשירי החשמל, תכניות חינוכיות לבתי הספר ולמורים, הסברה, קביעת דירוג אנרגטי ליחידות דיור אשר אושר בוועדת הכלכלה לפני חודשיים, ועוד.

מטרת קביעת הרף המינימאלי של הדירוג האנרגטי נועדה לוודא כי רק מכשירים יעילים באנרגיה יורשו בייבוא לישראל, זאת על מנת לצמצם את צריכת האנרגיה במשק החשמל הישראלי. באמצעות הדירוג האנרגטי, ניתן מידע לצרכן הביתי, כך שיוכל להביא בחשבון את צריכת החשמל של המוצר: הדירוג האנרגטי מסומן באותיות A (המכשיר היעיל ביותר) עד G (המכשיר הפחות יעיל) ובמשרד האנרגיה מעודדים רכישה של מוצרים יעילים ככל האפשר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il