TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

דויטשה בנק- סקירה כלכלית שווקי העולם והמשך שבוע המסחר שלפנינו


דויטשה בנק2
סקירת שווקי העולם ושבוע המסחר שלפנינו מאת כלכלן ניהול עושר של דויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג

תמונת המצב בשווקים:


המשך קצב התפשטות הנגיף ימשיך להיות הגורם העיקרי שמנחה את סנטימנט המשקיעים. האטה נוספת בקצב התפשטות הנגיף בארצות הברית תתרום לסנטימנט חיובי בשווקים. תביעות לדמי אבטלה שיפורסמו ביום חמישי יחד עם דו"ח התעסוקה החודשי שיפורסם ביום שישי גם יעזרו למשקיעים להבין מהו צפי ההתאוששות עבור הכלכלה האמריקאית. מבחינת בנקים מרכזיים השבוע ביום שלישי תיערך פגישה של הבנק המרכזי האוסטרלי, ביום רביעי הבנק המרכזי התאילנדי, וביום חמישי הבנקים המרכזיים של הודו ובריטניה. נתוני סחר של סין לחודש יולי יפורסמו ביום שישי ועשויים להצביע על התמתנות מחודש יוני האחרון בקצב עליית הייצוא לעומת השנה שעברה. נתוני הייבוא מסין יעידו על חוזקה של הכלכלה הסינית המקומית. בנוסף באסיה שווה לשים לב לנתוני התמ"ג של אינדונזיה והפיליפינים לרבעון 2. עונת הדוחות תמשיך בארצות הברית ואירופה וקיים חשש כי מצב הרוח החיובי במיוחד לאחר הפתעות לחיוב של דוחות ענקיות הטכנולוגיה בשבוע שעבר לא יימשך ותחזיות של חברות קדימה ימחישו את הסיכון הקיים בשוק.


 


יומן אירועים כלכליים:


שני:


אירופה- מדד מנהלי הרכש ייצור של מכון מרקיט לחודש יולי.


ארצות הברית- מדד מנהלי הרכש ייצור של מכון ISM לחודש יולי.


שלישי:


אוסטרליה-החלטת ריבית הבנק המרכזי האוסטרלי.


גרמניה- נתוני סחר לחודש יוני.


רביעי:


סין-מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים Caixin לחודש יולי.


ארצות הברית- מדד מנהלי הרכש שירותים של מכון ISM לחודש יולי.


חמישי:


יפן- תמ"ג רבעון 2.


הודו- החלטת ריבית הבנק המרכזי ההודי.


בריטניה- החלטת ריבית הבנק המרכזי הבריטי.


ארצות הברית- תביעות לדמי אבטלה.


שישי:


סין- נתוני סחר לחודש יולי.


ארצות הברית- דוח תעסוקה לחודש יולי.


 


הקורונה שוחקת את התאוששות הכלכלה בארצות הברית


כפי שאמר נגיד הבנק המרכזי של ארצות הברית ג'רום פאואל במסיבת העיתונאים בהחלטת הבנק בשבוע שעבר, ישנו חשש כי התפשטות נגיף הקורונה מביאה למצב של עצירה בהתאוששות הכלכלית. בין הנתונים הכלכליים החשובים השבוע, תביעות לדמי אבטלה ביום חמישי יהוו מוקד עניין מרכזי עבור המשקיעים יחד עם דו"ח התעסוקה החודשי. השווקים בינתיים הצליחו להסתכל מעבר לירידה החדה של 32.9 אחוז בתמ"ג אך הם זקוקים לעדויות נוספות שהכלכלה יכולה להמשיך ולהיפתח ובכך להתאושש. מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור היום ומגזר השירותים ביום רביעי יצביעו על תמונת מצב עם עיכוב קל על ציפיות העסקים לעתיד אך כמו שפאואל אמר העתיד הכלכלי תלוי לגמרי בקצב התפשטות נגיף הקורונה.


שורה תחתונה: חששות לגבי עצירה בהתאוששות הכלכלית עלולים לקבל תמיכה מנתוני התעסוקה השבוע. לאור מספרי ההדבקה בארצות הברית עדיין יש ענן שחור שמרחף לגבי העתיד.


חבילה פיסקלית נוספת בארצות הברית מתגלה כחמקמקה.


נגיד הבנק המרכזי של ארצות הברית פאואל הדגיש במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר גם את הצורך בתוכנית פיסקלית נוספת מצד הקונגרס וכינה את התוכנית כרעיון טוב. ללא אפשרות מצד הפד לבצע צעדים קיצוניים כמו כסף הליקופטר שבו הפד למעשה יכול לחלק כסף לאזרחים, נותר על הממשלה לקחת על עצמה תפקיד זה. השגת הסכמה על תוכנית כזו בין הצדדים נותרה חמקמקה כאשר תוכנית מצד המחנה הרפובליקני בהיקף של טריליון דולר נדחתה עלי ידי הדמוקרטים בטענה שהיקפה קטן מידי. התוכנית הרפובליקנית כוללת בתוכה הארכה של הטבות דמי אבטלה אך בהיקף נמוך יותר, הלוואת לעסקים קטנים שנפגעו קשות, מימון עבור פתיחת בתי הספר אך התוכנית אינה כוללת סיוע למדינות ומחוזות. משא ומתן נמשך בין הצדדים במטרה למצוא פשרה.


שורה תחתונה: השגת פשרה בין הצדדים וגיבוש תוכנית הינה משימה לא קלה אך עדיין ישנו סיכוי כי התוכנית שתגובש תעלה על ציפיות המשקיעים בהיקפה.


אירופה- תמיכה וסיוע לשוק העבודה אינם פיתרון מושלם.


אירופה כמו ארצות הברית חוותה צניחה גדולה בתמ"ג ברבעון ה2 כאשר לדוגמה גרמניה סופגת ירידה של 10.1 אחוז בתמ"ג לעומת הרבעון הקודם. בניגוד לארצות הברית שיעור האבטלה באירופה לא עלה לרמה שקיימת בארצות הברית תודות ליציאה לחל"ת של העובדים וצעדים נוספים על ידי הממשלות. עולה השאלה כמה צעדים אלה יכולים לחזק ולתמוך בהתאוששות הכלכלית באירופה ברבעונים הבאים. נתוני מכירות קמעונאיות באירופה שיפורסמו ביום רביעי יישפכו אור כמה הצרכנים באירופה מבזבזים מתוך ההכנסה שלהם וכמה מהם חוסכים בציפייה להרעה בשוק העבודה בעתיד. נתוני סחר שיפורסמו ביום שלישי בגרמניה יעודדו או ירסקו את הציפיות להתאוששות הייצוא הגרמני. היורו אמנם נשאר חזק אל מול הדולר וביום שישי אף נגע לזמן קצר ברמה של 1.19 אל מול הדולר קיים חשש שרוב החדשות הטובות שהגיעו מאירופה כבר מתומחרות בשער המטבע וישנו פתח לאכזבה בהמשך. הברקזיט הוא אחד מכמה פילים שקיימים ועלולים להוביל לירידה חדה בשער היורו והפאונד במידה ומשא המתן בין הצדדים יעלה על שרטון.


שורה תחתונה: הצרכנים באירופה הם מפתח להתאוששות הכלכלית אך הם עשויים לאכזב במידה והצפי שלהם הוא להרעה בשוק העבודה בעתיד.


הודו- אינפלציה היא רק חידה אחת מיני רבות


הבנק המרכזי ההודי נפגש ביום חמישי וקיים סיכוי שהוא יחליט על הורדת ריבית של 0.25 אחוז. הודו ממשיכה לרשום גידול במספר הנדבקים היומי מנגיף הקורונה והחשש מפגיעה בביקושים בכלכלה עולה בהרבה כרגע מהחשש לאינפלציה. מדד המחירים לצרכן עלה ב6.1 אחוז בחודש יוני לעומת השנה שעברה בעיקר בגלל מחירי הירקות וישנו סיכוי להאצה נוספת בקצב עליית המחירים בחודש יולי, אך אינפלציית הליבה כאשר סביר להניח שתישאר נמוכה בהרבה במיוחד כאשר לא נכללים סעיפי הזהב והתחבורה. הבנק המרכזי ההודי פירסם בשבוע שעבר את דוח היציבות הפיננסית שלו כאשר הוא כלל בתוכו מספר מבחני לחץ שמתייחסים לנגיף והשפעתו על הלוואות הבנקים. דבר חשוב לשים לב אליו הוא שמתקרב מצוק הלוואות בו לווים שעד עכשיו יכלו לדחות תשלומי ריבית על הלוואות בהסכמה מסתיימת בסוף חודש אוגוסט. לא ברור האם הבנק המרכזי ההודי ירצה להאריך את האפשרות לדחות את תשלומי הריבית במתכונת הנוכחית או ינקוט גישה סלקטיבית יותר שעלולה לגרום לעלייה בהלוואות לא מתפקדות בסקטורים מסוימים ויכריחו את הבנקים לממש  ערבויות על מנת להגדיל את ההון העצמי שלהם, במיוחד כאשר אין סימן שהמגיפה עומדת לעצור בקרוב.


שורה תחתונה: הבנק המרכזי ההודי עשוי לחתוך את הריבית השבוע אך בעיות סביב הלוואות הבנקים וחשש למימוש הערבויות על יד הבנקים יישאר איתנו.


 


דוחות לרבעון 2- עדיין טובים יותר ממה שחששו בתחילת העונה.


אנחנו כבר לאחר יותר מחצי הדרך של עונת הדוחות בארצות הברית ואירופה כאשר 63 אחוז מהחברות במדד S&P 500  ו 62 אחוז מהחברות במדד STOXX 600 פרסמו את דוחותיהם לרבעון ה2. סך הכל הדוחות שפורסמו עד עכשיו יצאו טובים מן הצפי המוקדם. 85 אחוז מהחברות שדיווחו עד כה במדד S&P 500 דיווחו על רווח גבוה מציפיות האנליסטים, שיעור הצפי הגבוה ביותר מאז ומעולם וגבוה ביחס לממוצע ב-5 השנים האחרונות שעומד על 72 אחוז. כל חמשת חברות הטכנולוגיה הגדולות שמהוות כחמישית ממדד S&P 500 היכו את התחזיות. באופן דומה גם שיעור החברות שהיכו את התחזיות מתוך מדד STOXX 600 עומד על 63 אחוז. ייתכן והסיבה לכך שחברות היכו בשיעור כה גבוה את התחזיות הוא פשוט שבסביבה עם אי ודאות כלכלית כה גדולה קשה מאוד לחזות את ביצועי החברות. תחזיות ההכנסות והרווח המצרפיות מתחילת הרבעון עומדות על מינוס 11.7 אחוז ומינוס 10.4 אחוז בהתאמה עבור החברות במדד S&P 500. עבור חברות במדד STOXX 600 . התחזיות המצרפיות מדברות על מינוס 25.8 אחוז בהכנסות ומינוס 13.9 אחוז ברווח. התחזיות המעורבות כלומר של חברות שדיווחו כבר מצביעות על ירידה של 35.7 אחוז ברווח עבור חברות במדד S&P 500 וירידה של 58.3 אחוז לחברות במדד STOXX 600 ברבעון ה-2.


שורה תחתונה: התוצאות אולי מכות את התחזיות אך הירידה ברווחים לעומת השנה שעברה עדיין חדה ביותר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il