TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בנק קרדיט סוויס לחודש יוני 2020: לומדים לחיות עם הנגיף


קרדיט סוויס
הגיע הזמן לנתק את חרדת הקורונה מקבלת החלטות השקעה" "השווקים פרצו קדימה בחדות מאז השפל וסביר להניח שלא יגיעו אליו שוב"
מערכת טלנירי | 4/6/20, 01:40
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב


דו"ח חדש מאת מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי המוביל קרדיט סוויס, מייקל סטורבק (Michael Storbaek) מציג את מסקנותיו העיקריות מתקופה זו בהיסטוריה ומציע למשקיעים לחשוב אחרת בעידן הפוסט-קורונה התפרצות מגיפת COVID-19 הייתה רגע מכונן בעולם; היא שינתה את אורח החיים, הגדירה מחדש את הערכים והעקרונות שלנו ומה שעשוי היה להיות החזון שלנו לעתיד. החברות, העסקים והכלכלות שלנו, המחוברים זה בזה ברחבי העולם, הושפעו באופן דרמתי, חלקם השתבשו או נהרסו על הסף, בגלל האמצעים הייחודיים שננקטו על מנת לעצור את התפשטות נגיף הקורונה החדש.


לפי דעתי, מספר מקרי המוות היומי, מקרי ההדבקה החדשים וכלל העדכונים סביב הנגיף שמציפים את המסכים שלנו, מצליחים לזרוע פחד וחרדה רבה. האנושות תתגבר על השלב האפל הזה ותסתגל למציאות החדשה, שבה נלמד לחיות לצד הנגיף. אז מהי הגישה הנכונה להשקעות הון בסביבה כזו, ומה למדנו מהתקופה הזו בהיסטוריה?



במבט לאחור לחודשים פברואר ומארס, כאשר מגיפת COVID-19 החלה להשפיע בצורה משמעותית על השווקים הפיננסיים ועל הכלכלה, לא ידענו הרבה על הנגיף מלבד התמונות המדאיגות של חדרי מיון מוצפים בחולים ושל רחובות שוממים בסין ובאיטליה. במשך שבועות רבים לא היה ברור מה תהיה ההשפעה של המחלה וכמה זמן ימשך הסגר הכלכלי. חלק מההערכות היו מטרידות ביותר וחוסר הוודאות היה ניכר. מרבית התחזיות התבררו כשגויות, במיוחד בדבר התפשטות הנגיף עצמו, שלא היה בשום מקום קטלני ומסוכן לאוכלוסייה הרחבה כמו שחזו המודלים הראשוניים.



היום אנו יודעים גם הרבה יותר, במיוחד ביחס לאופן בו המגיפה עשויה להשפיע על הצמיחה הכלכלית העולמית, ועל התגובה של מקבלי ההחלטות לגביה. בעיני זהו זמן טוב לבחון את המצב ולהציג כמה מסקנות מפתח עבור המשקיעים ככל שיותר ויותר מדינות מקלות על מגבלות הסגר.
לא להיבהל ולא לשנות את יעדי ההשקעה באמצע המשבר
בסופו של דבר, כל משבר מסתיים ותהליך השקעה ממושמע הוא המפתח לזיהוי התזמון הנכון לפעולה. כשהמשבר החל להשפיע על השווקים הפיננסיים, לא היה הרבה זמן לתגובה. מדד S&P 500, למשל, איבד יותר מ- 30% רק ב- 23 ימי מסחר. במקום למהר לבצע עסקאות בשיא המשבר והסערה בשוק, במקום פאניקה, דגלנו במדיניות סבלנית, תוך התמקדות, בטווח הארוך, במצבי הבסיס של השווקים הפיננסיים והכלכלה.



כיו"ר ועדת ההשקעות, בשל המדיניות והתגובות הנוקשות מאוד בצד המוניטרי והפיסקלי שהוכרזו בסוף חודש מרץ, יחד עם חברי ועדת ההשקעות, החלטתי בביטחון רב יותר להכיל את הנפילה הכלכלית מהמשבר בתור התכווצות חדה אך זמנית, והחלטנו לנקוט בצעדים ראשונים בהעלאת הפוזיציות במניות ובאשראי. החלטה זו השתלמה יפה שכן השווקים כבר התאוששו ביותר ממחצית מההפסדים הקודמים. למשל, הנסד"ק הטכנולוגי קרוב שוב לשיאו בכל הזמנים- סקטור שדגלנו בו והמלצנו בחום להשקיע בו בתור הזוכה במשבר הנוכחי.



המסקנה העיקרית: תקופות של לחץ בשוק יכולות להיות כואבות, אך בזמנים יוצאי דופן כמו אלה, דווקא הגישה המחושבת אך שגרתית, בשילוב תהליכי השקעה מבוססים, צוותי מומחים ואסטרטגיות מגוונות, הם אלה המניבים את מירב הערך לבנייה או לשימור ההון לטווח הארוך.



למתן את החרדה
אנשים מסתגלים מהר יותר משנהוג לחשוב. כמה חודשים אל תוך המגיפה ובמידה מסוימת כבר התרגלנו ל"נורמלי החדש". ריחוק חברתי, עבודה ולמידה מהבית ושטיפת ידיים הוכחו כיעילות בהאטת התפשטות המחלה. בדיקות והשימוש הנרחב באמצעי מעקב עוזרים גם הם לצמצם ולפקח על מספר מקרי ההדבקה החדשים. בקיצור, אנו לומדים לחיות לצד הנגיף.
המסקנה העיקרית: עכשיו זה הזמן למתן את החרדה מהנגיף ולנתק אותה מקבלת החלטות השקעה. התעדכנות אובססיבית בעלייה או בירידה במספר ההדבקות לא תועיל לאסטרטגיית ההשקעה בשלב זה. במקום זאת, התמקדו ביסודות ובמעשיהם של קובעי ההחלטות, התמידו במסלול שבחרתם וקבלו החלטות על סמך ראיות ועובדות. השווקים צופים את פני העתיד: הם התקדמו מעבר לחדשות הכלכליות הרעות ופרצו קדימה בחדות מאז השפל וסביר להניח שלא יגיעו אליו שוב. אל תחכו שיעשו זאת - זו עלולה להיות טעות יקרה.



יש סיבה לאופטימיות
מקבלי ההחלטות, שראו מהר מאוד את ההשלכות הכלכליות בעקבות התפרצות נגיף 19- COVID, ידעו לפעול במיידי. כשהתברר כי הסגר יביא מהר מאוד למיתון עולמי, ממשלות ובנקים מרכזיים ברחבי העולם נקטו בצעדים חסרי תקדים. הם הבהירו באופן חד משמעי שהם מוכנים "ללכת על כל הקופה" בכל אמצעי התמיכה שלהם במטרה לשמור על משקי בית וחברות נזילים במהלך המשבר ולמנוע נזק מבני לכלכלה הריאלית.



המסקנה העיקרית: צפו לאמצעי תמיכה נוספים במקרה שהמצב מתדרדר. אמצעים כאלה מפחיתים משמעותית את הסיכוי לדיכאון כלכלי ממושך. לא מומלץ למשקיעים לעמוד מנגד לגלי התמיכה המוניטארית. תחשבו פעמיים לפני שאתם פועלים, אתם לא בהכרח יודעים משהו שמקבלי החלטות בממשלות הגדולות לא יודעים.



לומדים מהעבר, מביטים אל העתיד
תתחילו לחשוב קדימה. כעת כשיותר ויותר מדינות יוצאות מהסגר ואנשים מסתגלים לחיים החדשים והסיכונים שהותירה התפרצות המגפה, תשומת הלב חוזרת לתחומים קודמים שדעכו למאחורי הקלעים בעיצומו של המשבר.



המתחים בין סין וארה"ב בנושאי סחר וכעת גם נגיף הקורונה, השפעות גיאו-פוליטיות והנהגת הטכנולוגיה עברו שוב לחזית העניינים, מה שמפעיל תנודתיות מסוימת בשוק. נראה גם שהמשא-ומתן בין בריטניה והאיחוד האירופי בענייני הסכמי הסחר שלאחר ההתנתקות לא מתקדם כפי ששני הצדדים קיוו ומתחים גיאו-פוליטים במזרח התיכון יכולים להוות בעיה במהלך החודשים הקרובים לצד ההפרעות בשוקי הנפט. השקעה טובה כרוכה בקבלת העליות והמורדות של הסיכונים הללו בשוק. המשבר הזה יצר שיבושים שמציעים הזדמנות גדולה למשקיעים החכמים והזהירים. אני משוכנע שאנו רואים- וראינו- חלק מההזדמנויות הדרמתיות ביותר להשקעות בזמננו.
המסקנה העיקרית: התחילו להסתכל מעבר ל-19-COVID כשאתם משקיעים בשווקים הפיננסים, חשבו במקום זאת על המגמות שהמגפה יצרה או חיזקה. דו"ח מגמות העל שפרסמנו לאחרונה יכול לעזור בכך, מכיוון שעדכנו אותו במיוחד כדי לשקף את מה שלמדנו עד כה ממשבר הקורונה. הדו"ח החדש כולל לראשונה מגמת על חדשה המתמקדת בשינויי אקלים, שבעיני מהווים משבר גדול בהרבה מ 19-COVID, ועל כולנו להתמודד עמו.



מחשבות לסיכום
אני מאמין שגישה אקטיבית להשקעות היא הדרך לנווט בסביבה החדשה שנוצרה. הלקוחות צריכים להשקיע את עושרם בתחומים בהם הם מאמינים, רואים את מירב השפעה על הלך העולם, או כאלה שלפחות מציאים תמונה ברורה לאופן שבו העושר יכול להתפתח. כתמיד, משבר כזה נוטה להתפרץ משום מקום ולהשפיע על סקטורים ספציפיים בצורה שונה ובלתי צפויה. בעיני, צריך לדעת לנוע בין מגזרים ואזורים, גם בזמן הקשה ביותר במשבר או עם תחילת ההתאוששות, כדי לשמר את הרעב ללקיחת סיכונים בתוך תיק ההשקעות, בשוק משתנה ודינאמי. זה לדעתי, מה שיעשה את כל ההבדל מבחינת ביצועים בטווח הבינוני-ארוך. כך אנחנו ניווטנו בתוך המשבר הנוכחי, שהוא רק אחד מבין האיומים הרבים על האנושות, שאנו כבני אדם נאלץ להתמודד איתם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il