TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סערה בקרב הישראלים תושבי ארה״ב על רקע החלטת ארגון ה-IAC לתמוך ברשימה מתחרה ל״ישראל שלנו״


ישראל שלנו
״ישראל שלנו״: ״ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC) בגד במטרה שלשמה הוקם״
בימים אלה מתקיימות בארה״ב הבחירות לקונגרס הציוני העולמי, שהוא בעצם הכנסת של העם היהודי כולו, זירת מאבקים פוליטית חשובה שהייתה עד היום נחלתם הבלעדית של הארגונים היהודיים הגדולים בארה״ב. לראשונה בהיסטוריה תתמודד בבחירות האלה מפלגה של ישראלים החיים בארה״ב, שמספרם מוערך בין 750,000 למיליון נפשות, שהחליטו לקחת את גורלם בידם ולהקים רשימה פוליטית הנקראת ״ישראל שלנו״, למעשה הרשימה הפוליטית הראשונה אי פעם של ישראלים החיים מחוץ לישראל.

חרף האמור לעיל, הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC), ארגון בעל כוח והשפעה רב המתוקצב ע״י המיליארדר שלדון אדלסון, שהמטרה שלשמה הוקם זהה לחלוטין לזו של רשימת ״ישראל שלנו״: לקדם את האינטרסים של קהילת הישראלים החיה בארה״ב, החליטה לתמוך באופן רשמי ופומבי דווקא ברשימה יהודית-אמריקאית מתחרה בשם ״כל ישראל״. ע״פ בכירים ברשימת ״ישראל שלנו״, ייתכן שהסיבה לכך נעוצה, בין היתר, בעובדה שבכירים בארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית קיבלו מקומות בכירים ברשימת ״כל ישראל״. הבולטים שביניהם הם נתי סיידוף, יושב ראש IAC, ואיה שכטר סמנכ"לית IAC.

״לכמעט מיליון ישראלים החיים בארה״ב יש ארגון גג אחד שמייצג אך ורק אותם המכונה IAC, ולאחרונה גם הוקמה רשימה פוליטית ראשונה ויחידה שפועלת לייצג רק את האינטרסים שלהם. החיבור בין שני הגופים היה אמור להיות טבעי, הגיוני ונכון, אך לצערי החלטה לא מוסברת שקשורה כנראה לאינטרסים אישיים הובילה את ארגון ה-IAC לבגוד במטרה שלשמה הוא הוקם״, מסרה שני קורבלניק, העומדת בראש רשימת ״ישראל שלנו״. ״בכוונתנו להיאבק נגד ההחלטה הזאת בכל הכוחות והאמצעים שעומדים לרשותנו״.

במכתב חריף ששלח לפני ימים ספורים קובי כהן, ממייסדי רשימת ״ישראל שלנו״, למנכ״ל ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC), שוהם ניקולט, נכתב: ״רשימת ״ישראל שלנו״ המתמודדת לראשונה בבחירות היא הרשימה היחידה של ישראלים אמריקאיים המבקשת לייצג את האינטרסים של כל הישראלים החיים בארצות הברית – ואך ורק שלהם. למרות שאין מדובר ברשימה רק של ישראלים-אמריקאיים או שפועלת רק לקידום המטרות של הקהילה הנ״ל, גילינו כי תנועת 'כל ישראל' נתמכת ע״י ארגון ה-IAC . אנו סבורים שלישראלים החיים בארצות הברית מגיע לדעת האם ארגון ה-IAC עומד לצדם ופועל למען האינטרסים שלהם, או שהוא חוטא למטרה שלשמה הוקם״.

ניקולט אישר את הדברים ומסר בתגובה: ״ה-IAC מאמין שהדרך שלנו כקהילה להשיג הישגים משמעותיים אל מול כל אתגר גדול ומשמעותי, היא תוך שיתופי פעולה בכלל, ועבודה עם הקהילה היהודית-אמריקאית בפרט, תוך בניית קואליציות. לכן, אנחנו בוחרים לעמוד ולעודד הצבעה ל״כל ישראל״, קבוצה שבתוכה מצד אחד ייצוג ישראלי-אמריקאי משמעותי, ובאותה נשימה מנהיגות יהודית-אמריקאית רחבה של כמה וכמה ארגונים המייצגים קהל רחב שמגדיל את הסיכוי להצלחה בהליך הבחירות״.

הקונגרס הציוני מתקצב את המוסדות הציוניים שפועלים מול הקהילות היהודיות ברחבי העולם בלמעלה ממיליארד דולר בשנה! הרשימה החדשה, ״ישראל שלנו״, של הישראלים בארה״ב, מבקשת להעביר, לראשונה, חלק נכבד מהתקציב הזה גם לקידום הדברים שחשובים למיליון הישראלים החיים באמריקה.

״לנו, כישראלים שחיים בארה״ב חשוב שילדינו יגדלו באווירה פתוחה ופלורליסטית, אך במקביל שייחשפו גם לפעילויות חינוכיות וקהילתיות של השפה והתרבות העברית״, מסרה קורבלניק. ״לצערנו הרב, במרבית הקהילות היהודיות בארה״ב לא ניתן מענה לצורך הזה, ולכן החלטנו לראשונה לתפוס יוזמה ולקחת את גורלנו בידינו״.

אחד הנושאים העיקריים שאותם תנועת ״ישראל שלנו״ תבקש לקדם לאחר הבחירות הוא הקמת מרכזי תרבות וחוגים לילדים ובני נוער בכל אחת מהקהילות הישראליות הגדולות בארה״ב. מרכזי התרבות האלה יפעלו לחיזוק הזהות הישראלית של הדורות הבאים, ויקיימו בנוסף פעילויות קהילתיות לכל המשפחה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il