TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

השפעת הבחירות לנשיאות ארה״ב על הדולר


לומברד אודייה
מצ"ב סקירה בלעדית של סטפן מונייה, מנהל השקעות ראשי בבנק בנושא ההשפעות הכלכליות של בחירת כל אחד מהמועמדים על הכלכלה (האמריקאית והעולמית)
סטפן מונייה, מנהל השקעות ראשי בלומברד אודייה אומר כי: "בהתחשב במגמת הצמיחה העולמית (והשפעתה הגדולה על הדולר), תוצאות הבחירות לנשיאות 2020 עשויות להשפיע על מסלול הדולר בשלושה אופנים: מדיניות דולר, מדיניות סחר והאינטראקציה בין המדיניות הפיסקלית והמוניטרית."

· "אנחנו רואים כי במקרה של בחירת טראמפ או וורן הסיכונים של הדולר נוטים מטה – עם זאת, עובדה זו יכולה להתהפך כנגדם במקרה של הסלמה מחודשת במלחמת הסחר."

· "במקרה של בחירת ביידן או בלומברג, סביר כי יחזרו למדיניות מיינסטרים, דבר שיאפשר לדולר להיסחר יותר בהתאם להתפתחויות הכלכליות."

בהקשר למדיניות הדולר אומר מונייה: "אנו חושבים שבחירת טראמפ או וורן עשויות להשפיע לרעה על הדולר. נשיאות בידן או בלומברג תהיה ניטרלית. מאז תחילת נשיאותו בשנת 2017, הנשיא טראמפ לא הסתיר את העדפתו לשער חליפין חלש יותר. זה לא היה יעיל - לפחות מאז אמצע 2018. נשיאות וורן ככל הנראה תיצור מדיניות קשה בשוק המט"ח. וורן טענה שיש "לנהל באופן פעיל את ערך המטבע לקידום יצוא וייצור מקומי", מה שממחיש את השקפותיה ביחס לשימוש במטבע ככלי לצמיחה. אנו רואים את נשיאות בידן או בלומברג כחזרה ל"מדיניות המקובלת". למרות שהדמוקרטים הזהירו במשך שנים מפני צמצומי הגלובליזציה של העובדים בארה"ב, אין זה סביר כי ביידן או בלומברג יתערבו בשוק המט"ח.

בהקשר למדיניות הסחר מוסיף מונייה: "מדיניות הסחר תהיה תלויה במידה רבה במקום בו יעמדו יחסי ארה"ב וסין בזמן הבחירות. טראמפ תמך בתעריפים אך היעדר "גירוי פיסקלי" נוסף עשוי לרסן את התלהבותו ממס ייבוא. אין הרבה אפשרות לחיזוי בנוגע ליחסים בין נשיאות טראמפ למדיניות הסחר, אך אנו רואים השפעה משמעותית על הדולר אם תהיה הסלמה מחודשת במתיחות הסחר (עם סין או אירופה). בתרחיש כזה, מיתון גלובלי עלול להוות סיכון משמעותי. מעניין לציין כי השקפותיה של אליזבת וורן בנוגע למדיניות הסחר אינן רחוקות משל טראמפ. נשיאות בידן או בלומברג יביאו לנורמליזציה של היחסים בין ארה"ב לסין, מכיוון ששני המועמדים הביעו השקפות סחר פרו-בינלאומיות. בתרחיש כזה, הסחר העולמי עשוי להשתפר עוד יותר."

לסיכום, מתייחס מונייה לנושא האינטראקציה בין המדיניות הפיסקלית והמוניטרית: "אנו מאמינים שאם דונלד טראמפ היה נבחר מחדש, הוא היה מרגיש צורך לפצות על חוסר התמריץ באמצעות מדיניות מוניטרית קלה יותר. נראה כי וורן מכבדת יותר את ההפרדה בין המדיניות הפיסקלית והמוניטרית לבין עצמאות הפדרל ריזרב. המדיניות הפיסקליות של ביידן נראית פחות "נוטה שמאלה" לעומת וורן (או סנדרס) וחסרות כל מהפכה או הצעת מס לעסקה פיננסית. אנו מאמינים שכמו ביידן, בלומברג מייצג חזרה לנורמליות. למעשה, עם הצלחותיו כיזם וראש עיריית ניו יורק, בלומברג מבחין בשווקים כבחירה יעילה, ידידותית לצמיחה ותומכת בדולר." אומר מונייה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il