TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בריטיש איירווייס איתרה בישראל את "העובד הוותיק ביותר של החברה"


בריטיש איירווייס
אלכס זילוני בן ה-103 מת"א קיבל את התואר המיוחד לרגל ציון מאה שנות פעילות החברה

כאשר חברת התעופה המובילה, בריטיש איירווייס, החלה לחפש ולתור אחר פריטים היסטוריים מהמורשת הוותיקה של החברה שבקרוב תציין 100 שנים להיווסדה, עובדי החברה לא שיערו שיצליחו לאתר את העובד הוותיק והמבוגר ביותר של החברה דווקא בישראל. מר אלכס זילוני בן ה-103 המתגורר בת"א.


כחלק מההכנות לחגיגות 100 השנים ליסודה של החברה ברחבי העולם, עמלו אנשי הארכיון של בריטיש במאמץ בינלאומי על מנת להציג את אוסף הפריטים ההיסטורי והעשיר מימי ראשית החברה, דרך עשרות נקודות ציון משמעותיות החל מתיעוד רגעים מהשקת הטיסה הבינלאומית הראשונה של החברה ועד לתמונות האחרונות ממחלקת העסקים החדשה והמתקדמת ביותר של החברה.


במלאכת החיפושים, אשר זרועותיה הגיעו גם לארצנו, נתקלו אנשי החברה בסיפור שהוא לא פחות ממדהים. בלב תל אביב, מתגורר לו מר אלכס זילוני בן ה103 אשר עבד כטכנאי מטוסים בחברה בין השנים 1939-1941. לציון המאורע, קיבל אלכס אות הוקרה מיוחד מבריטיש איירווייס עבור תרומתו ועשייתו בחברה וכמו כן גם את תואר "העובד המבוגר ביותר של בריטיש איירווייס."


את התואר העניק לו מר אנדרו ברם, המנהל המסחרי העולמי של בריטיש איירווייס, שהגיע לישראל לרגל ציון כניסתו לקו של מטוס האיירבוס 350-100 החדש והמתקדם בעולם. "זוהי זכות גדולה עבורי להעניק אות הוכרה וכבוד לעובד הוותיק ביותר של החברה, מר אלכס זילוני. השנה, חגגנו 100 שנים לבריטיש איירווייס. אני נרגש לנצל הזדמנות זו כדי להוקיר תודה רבה לאלכס, שהיה איתנו מתחילת הדרך, על שירותו המסור בחברה". אמר אנדרו.


יעל קטן, מנהלת מסחרית אזורית בריטיש איירווייס אמרה: "סיפורו של אלכס הוא בין המדהימים והמרתקים שנחשפנו אליהם במהלך 87 שנות פעילות החברה בארץ, מי היה מאמין שאדם כמו אלכס, מלח הארץ, שכיהן בתפקידים בכירים במערכת הביטחון הישראלית, יציג בפנינו גם חלק משמעותי מההיסטוריה של בריטיש איירווייס, בזמן שהחברה מציינת 100 שנות מורשת אווירית."


אלכס נולד בשנת 1916 בפולין ועלה עם משפחתו לארץ ב1921. הוריו של אלכס היו מראשוני המתיישבים ומקימי שכונת רחביה המפורסמת בירושלים. את נעוריו העביר אלכס כספורטאי ומדריך בצופים עד שסיים את לימודיו התיכוניים ב1934 והצטרף לארגון "ההגנה" ולקבוצה ה"נודדת" בפיקודו של יצחק שדה. במקביל לשירותו בארגונים הלוחמים, ביצע אלכס תפקיד מנהלתי במשרד המנדטורי לארכיטקטורה בירושלים, שם נחשף לראשונה למקצועות הנדסה והחליט כי ברצונו ללמוד ולהתפתח בתחום. בשנת 1936, עת ההפוגה "מהמאורעות" קיבל אלכס את אישורו של יעקב פת, מפקד ההגנה באזור ירושלים, אשר התיר לו לצאת מישראל לטובת לימודי הנדסת מכונות ואווירונאוטיקה.


בכדי לקבל אישור לימודים בממלכה הבריטית, היה זקוק אלכס למצוא מקום אשר ימליץ ויהיה מוכן לקלוט
אותו לעבודה. תודות להמלצה מיוחדת מאשתו של הלורד רידינג (אשר על שמו קרויה תחנת הכוח בת"א) התקבל אלכס לעבוד כמכונאי מתמחה בחברת התעופה הלאומית של בריטניה Imperial Airways שהיא חברת האם של המותג המוכר כיום כBritish Airways . במהלך עבודתו, אלכס היה אמון על הטיפול השוטף ותחזוקת מנועי המטוסים של Imperial Airways אשר נחתו בנמל התעופה Croydon, אשר שכן בדרום לונדון ושימש כנמל הבית של החברה.


ב 1940, כאשר המטוסים הגרמנים שעטו מעל שמי בריטניה, חזה אלכס במו עיניו "בבליץ" הגרמני שהחריב את בנייניה של לונדון בתחילת מלחמת העולם השנייה, והחליט לעזוב את עבודתו בImperial Airways במטרה להתנדב ולסייע במאמצי המלחמה של הצבא הבריטי. מאחר והיה בעל תואר בהנדסה עם ניסיון מקצועי בתחזוקת מטוסים, התקבל אלכס לשורות חיל האוויר הבריטי ובמהלך שירותו הצבאי הלך והתקדם בצמרת הדרגות. במשך 7 שנים בין 1940-1947 וכאשר הוא נודד במקומות שונים בין החזית לעורף בהתאם לדרישות הצבא, ביצע אלכס תפקידים שונים ומגוונים עד לרמת מפקד טייסת מכונאים שמנתה כ 200 חיילים בריטיים. בעודו משרת בחיל האוויר הבריטי, היה בין 100 הראשונים שהקימו את האגודה שהובילה את פיתוח פרויקט "ההליקופטר" שהיה למסוק הבריטי הראשון.


עם חזרתו לארץ בשנת 1947, זילוני נמנה על מקימי חיל האוויר, כאשר מונה באופן אישי על ידי הרמטכ"ל דאז יעקב דורי, לשמש כראש המטה הראשון של חיל האוויר הישראלי. לאחר מכן, כיהן במספר תפקידי מפתח בכירים ביותר בחיל האוויר וביניהם, הקצין הממונה על פעילות חיל האוויר באירופה, מפקד כנף מילואים, מייסד הקורס הראשון לקצינים טכניים בכירים, מפקד להק ההדרכה, ועוזר נספח צה"ל ארה"ב וקנדה.

עם השנים, שמר אלכס פריטים ומסמכים רבים מימי עבודתו בבריטיש איירווייס. בין המסמכים, תלוש המשכורת הראשון שלו בחברה, מכתב אישי מהלורד רידינג שמבטיח כי יעזור לו למצוא תפקיד בחברה ואפילו המכתב המאשר לו רשמית להגיע לבריטניה.


האוסף המיוחד של בריטיש איירווייס זמין לצפייה גם באינטרנט, בתוכו מוצגות מאות תמונות וסרטונים היסטוריים וכמו כן מאמרים וכתבות המציגים כיצד התפתחה בריטיש איירווייס, החל מביצוע הטיסה המסחרית הבינלאומית הראשונה ועד להפיכתה לענקית תעופה מובילה המטיסה יותר מ 45 מיליון נוסעים בשנה ללמעלה מ 200 יעדים מרחבי העולם.

100 שנים של מורשת אווירית:
ב25 באוגוסט 1919, יצאה לדרך הטיסה הסדירה הבינלאומית הראשונה של חברה בשם Aircraft Transport and Travel Limited ((AT&T אשר חיברה בין הערים לונדון ופאריס, AT&T היא לא אחרת מהגלגול הראשון של חברת בריטיש איירווייס.


בשנת 1924, מספר חברות תעופת קטנות שהוקמו וביניהן AT&T, התאחדו תחת שם אחד שזכה לכינוי Imperial Airways Limited.


שנה לאחר מכן, ב-1925 Imperial Airways כבר ביצעה טיסות סדירות ברחבי אירופה לפאריס, בריסל, קלן, באזל וציריך. במקביל הוקמו מספר חברות תעופה בריטיות נוספות שהחלו גם הן להציע טיסות בינלאומיות. בשנת 1935, התמזגו החברות לחברה אחת שנקראה British Airways Limited, חברה שהפכה למתחרה הגדולה ביותר של Imperial Airways על הקווים לאירופה.


כעבור מספר שנים ב-1939, בעקבות ביקורת מצד הממשלה הבריטית, הולאמו שתי המתחרות ואוגדו לחברה אחת שנקראהBritish Overseas Airways Corporation (BOAC). טיסות הפנים שקישרו בין כל מדינות הממלכה הבריטית וטיסות ברחבי אירופה, החלו להתבצע ב-1946 על ידי חברת בת שהוקמה ונקראה British European Airways(BEA). באותה השנה, חברת האםBOAC החלה לבצע טיסות טרנסאטלנטיות והפעילה קווים לניו יורק. במהלך עשר השנים הבאות ועד שנת 1957 השיקה החברה מספר קווים ליעדים מרוחקים ברחבי העולם וביניהם יפן, שיקגו והחוף המערבי של ארה"ב.


במהלך 14 השנים שבין 1946 ועד 1960, שתי החברות היו המפעילות העיקריות של כלל הטיסות ברחבי בריטניה, וסיפקו את רוב שירותי התעופה הסדירים וטיסות המטען. בתקופה זו, הפכה החברה הבריטית לחלוצה בתחום התעופה המסחרית, כאשר הייתה הראשונה להכניס לשימוש מטוסי סילון, בשנת 1952 מטוס ה-Comet קיצר בחצי את משך הטיסה שבין לונדון ליוהנאסבורג.


במרוצת השנים, חברות נוספת עברו לבעלות BAE עד שבשנת 1967, הממשל הבריטי המליץ לאחד את שתי החברות תחת דיריקטוריון אחד. שנתיים מאוחר יותר החל תהליך מיזוג שארך מספר שנים ובסופו מוזגו שתי החברות תחת השם המוכר כיום British airways.


בשנת 1979, הודיעה ממשלת בריטניה על כוונתה למכור את כל מניות בריטיש איירווייס ובשנת 1987 הופרטה החברה לחלוטין.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il