TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
להערכתנו, גם אם דראגי יודיע על הקטנת ההרחבה הכמותית – זו צפויה להיות הקטנה סמלית
מערכת טלנירי | 22/8/17, 16:29
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

להערכתנו, גם אם דראגי יודיע על הקטנת ההרחבה הכמותית – זו צפויה להיות הקטנה סמלית.
ביום חמישי הקרוב צפוי כנס הנגידים השנתי ב"ג'קסון הול", ושני נושאים צפויים להיות במוקד המפגש: הראשון - סוגיית האינפלציה בעולם המפותח שמסרבת לחזור לתחום היעד המוכר, והשני - המדיניות המוניטרית באירופה, ובפרט – מה יאמר הנגיד דראגי לגבי הצפי לתחילת הנורמליזציה במדיניות. זאת לאור העובדה שבמפגש הנגידים לפני שלוש שנים, הוא הכריז לראשונה על תחילת ההרחבה הכמותית באירופה. להערכתנו, גם אם דראגי יודיע על הקטנת ההרחבה הכמותית – לנוכח התחזקות האירו בתקופה האחרונה, האינפלציה המתונה והסכנה הפוליטית שקיימת עדיין בבחירות באיטליה, זו צפויה להיות הקטנה סמלית.

נתוני הצמיחה לא חלשים כפי שהם נראים במבט ראשון ונתוני שוק העבודה החזקים תומכים בכך. אין שינוי בהערכתנו שהתוצר בשנת 2017 צפוי להתרחב בכ-3 אחוזים, וב-3.5 אחוזים בשנת 2018.

על פי האומדן הראשוני, הצמיחה ברבעון השני עמדה על 2.7 אחוזים עם הרכב שימושים איתן, התוצר העסקי צמח אף הוא ב-2.7 אחוזים; התרחבות משמעותית נרשמה בצריכה הפרטית (6.5 אחוז), בצריכה הציבורית (3.5 אחוז) ובהשקעה בנכסים קבועים (5.2 אחוזים). מנגד, אמנם נרשמה ירידה חדה ביצוא הסחורות והשירותים (מינוס 8.8 אחוזים), אך בחינת רכיבי היצוא מלמדת, כי הסיבה לירידה החדה היא ירידה ביצוא היהלומים וביצוא חברות הזנק (שנמכרו והועתקו מהמשק). בניכוי השפעות אלו, קצב הצמיחה ברבעון השני גבוה מ-3 אחוזים.

האיתנות בשוק העבודה נשמרת; ביולי ירד שיעור האבטלה ל-4.1 אחוזים, ובמקביל שיעור ההשתתפות עלה ל-64.1 אחוזים – בדומה לממוצעים ששררו בשנת 2016. כך, בשבעת החודשים הראשונים של השנה גדלה האוכלוסייה בגיל העבודה בכ-1 אחוז, וכולה נקלטה בשוק העבודה. נתון זה ממשיך לתמוך בגידול בצריכה הפרטית.

אין שינוי בהערכתנו שהתוצר בשנת 2017 צפוי להתרחב בכ-3 אחוזים, וב-3.5 אחוזים בשנת 2018. תומכים בכך: המשך הגידול בצריכה הפרטית (על רקע שיעור האבטלה הנמוך, עליית השכר והריבית הנמוכה), העליה הצפויה בהשקעה בנכסים קבועים (בשל פיתוח מאגר ליוויתן) והעליה הצפויה ביצוא (לאחר השלמת ההשקעות במפעל החדש של אינטל).

למרות שצפוי מדד גבוה יחסית באוגוסט – האינפלציה לא חוזרת! הריבית תישאר ללא שינוי עוד זמן רב.
לאחר הירידות המפתיעות במדד בחודשיים האחרונים, על פי האומדן הראשוני שלנו, מדד אוגוסט יעלה ב-0.3 אחוז (המשך עלייה עונתיות במחירי השכירות, בשילוב העלייה במחירי הפירות ובמחיר הדלק). מדד ספטמבר צפוי לרדת ב-0.3 אחוז (ירידה עונתית בסעיפי החופשה והנסיעות לחו"ל לאחר הקיץ בשילוב ההפחתה במחירי הצהרונים). ב-12 המדדים הקרובים אנו עדיין צופים אינפלציה של 0.6 אחוז ושגם 2017 תסתיים עם אינפלציה שלילית (מינוס %0.1 בסוף 2017).

על רקע האינפלציה הנמוכה בארץ, בנק ישראל לא צפוי להעלות ריבית זמן רב, גם כאשר הריבית בעולם המערבי תעלה. דבר שיחד עם עקום מהתלולים בעולם, ומדיניות פיסקאלית יציבה – נותן יתרון לאג"ח בישראל.

נקודות מרכזיות
ישראל
צמיחה 2.7 אחוז ברבעון השני - ההרכב מעודד. התחזית שלנו נשארת - צמיחה של 3 אחוזים ב-2017 .
ביולי המשך ירידה באבטלה ועליה בשיעור ההשתתפות.
המדד נמוך מהצפי (שוב): אינפלציה מינוס 0.7 אחוז בשנה עד יולי.
ביוני עליות בייצור התעשייתי, בפדיון ענפי המשק וביצוא השירותים.
הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בשבוע החולף.

עוד בעולם
בארה"ב המכירות הקמעונאיות עלו בחדות, ואיתם סנטימנט הצרכנים – הייצור התעשייתי דווקא אכזב.
מחלוקת בפד על עתיד עליית הריבית – השוק מיתן ההערכות להעלאת ריבית השנה.
בגוש האירו הצמיחה עודכנה כלפי מעלה, האינפלציה ללא שינוי ברמה נמוכה, בשילוב עם התחזקות האירו - מדאיגה את הבנק האירופאי.
העודף המסחרי של גוש האירו התרחב מעל לצפי – שיפור ביחס לכל שותפות הסחר.
בבריטניה האינפלציה התייצבה – המדיניות צפויה להיוותר ללא שינוי.
"ג'קסון הול" ביום חמישי – האינפלציה בעולם והמדיניות המוניטרית באירופה צפויות להיות במוקד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il