TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: טראמפ יתן למשקיעים הרבה סיבות לאופטימיות ולכן התקופה הקרובה עשויה להיות טובה לשווקים בארה"ב


אקסלנס: טראמפ יתן למשקיעים הרבה סיבות לאופטימיות אבל זה לא יחזיק לאורך זמן
מערכת טלנירי | 23/1/17, 16:07
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית לנאום ההשבעה של דונאלד טראמפ כנשיא ארה"ב והשפעתו על השווקים. "אמריקה - המילה שטראמפ השתמש בה הכי הרבה בנאומו בעצם מסכמת את האג'נדה המרכזית שלו. קודם כל אמריקה ואחר כך כל השאר. טראמפ יתן למשקיעים הרבה סיבות לאופטימיות. התקופה הקרובה עשויה להיות טובה לשווקים בארה"ב אבל זה לא יחזיק לאורך זמן. השווקים קיבלו את טראמפ במחיאות כפיים עם ראלי אדיר לפחות בחלק מהסקטורים, וככל הנראה טראמפ יתן להם בתקופה הקרובה את כל הסיבות להאמין שהראלי היה מוצדק", מעריך חברון.

חברון אומר ש"ארה"ב הופכת להיות מאוד אינפלציונית, והתשואות מגיבות בהתאם. תשואות האג"ח בארה"ב חזרו לעלות בשבועיים האחרונים, וככל הנראה יחצו בזמן הקרוב רמה של 2.5% פעם נוספת, אחרי שצנחו לרמה של 2.3%". חברון מעריך כי "הנשיא החדש יפעל מהר כדי ליישם חלקים מהאג'נדה שלו, מה שצפוי לעלות את הציפיות האינפלציוניות ואת הציפיות לעלייה בגירעון כבר בטווח הקצר".
חברון מציין כי "גם בישראל תשואות האג"ח חזרו לעלות השבוע, האינפלציה עדיין לא מרימה ראש אבל נתוני המאקרו טובים". חברון מעריך כי "הריבית פה לא תעלה בשנה הקרובה וספק אם בשנתיים הקרובות, אבל האינפלציה תרים ראש בשנה הקרובה ותפתיע לטובה, מה שפחות יטיב עם שוק האג"ח המקומי. עלייה במחירי שכירויות, המזון, הדלק, החשמל והמים יספקו רוח גבית לציפיות האינפלציה. ספק אם האינפלציה תצליח לגרד את הרף התחתון של יעד האינפלציה. מלבד האינפלציה המקומית, תשואות האג"ח יושפעו מעליית התשואות בארה"ב ובעיקר מאירופה. כמו שזה נראה בינתיים, הרבעון הקרוב יהיה פחות תומך עבור שוק האג"ח. למרות הכל, צריך לזכור כי התשואות בארה"ב עלו הרבה יותר מהר מישראל, בעיקר בעקבות האינפלציה המדוכאת כאן".

חברון מתייחס לנאומה של תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה, בשבוע שעבר בנוגע למהלכים ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. "מיי הפתיעה ונקטה בגישה הרבה יותר אופטימית ו'ידידותית', וסיפקה אופטימיות לעתיד. הליש"ט התחזקה באותו יום ב-3% לרמה הגבוהה מזה חודש. צריך לזכור שהשוק הבריטי עלה ב-20% (FTSE 100) מאז הברקזיט, כאשר ההתחזקות שלו נובע בעיקר מחולשה של הליש"ט ולכן כאשר האחרונה מתחזקת, ניתן לצפות לחולשה במדד".
חברון מוסיף כי "אחרי חולשה אדירה בליש"ט שאיבד 19% מאז הברקזיט בחודש יוני האחרון, כנראה שרוב החדשות הרעות כבר תומחרו במטבע ולכן גישה פייסנית ומאופקת יותר, איזנו מיד והובילו לתיסוף אדיר של ההילך החוקי בבריטניה. בנוסף, מיי אמרה כי בכל זאת תביא את התוכנית שלה לאישור בפרלמנט מה שאומר שהיא תהיה הגיונית ומאופקת, אחרת לא תעבור".
חברון אומר כי "מיי יודעת שאירופה לא תוכל לוותר לבריטניה ותדרוש ממנה לשלם כדי ליהנות מסחר חופשי, אחרת גם האחרים יבקשו להוריד תשלומים לאיחוד האירופי. מצד שני היא חייבת לספק לעם הבריטי את התחושה שהיא צועדת בראש מורם כדי להשיג את רצונו והוא היפרדות מאירופה. ההתשה הזאת תימשך עוד תקופה וברגע שתסתיים, הליש"ט תזנק. בסופו של דבר, הצדדים חתמו על הסכמים סבוכים שיהיה קשה באמת עד בלתי אפשרי להצהיר האם בריטניה הרוויחה מאומה מהמהלך?".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il