TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי


דויטשה בנק
לא בדיוק ההגדרה לגולדילוק
כריסטיאן נולטינג | 6/7/21, 16:12
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
תמונת המצב בשווקים:
ארגון אופ"ק פלוס נפגש שוב היום על מנת להגיע להסכמות בנוגע להעלאת התפוקה. במידה והארגון יגיע להסכמה, תשומת הלב של השווקים תהיה לעבר פרסום הפרוטוקולים ביום רביעי מישיבת הפד האחרונה כאשר גם התבטאויות של חברי הבנק המרכזי האירופאי יזכו לתשומת לב. הבנק המרכזי האוסטרלי נפגש מחר כאשר הבנק המרכזי של מלזיה יתכנס ביום חמישי. בגזרת נתוני המאקרו בארצות הברית נקבל את מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של מכון ISM ביום שלישי לאחר נפילה קלה שנרשמה במדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור הצביע על נפילה קלה בשבוע שעבר. ההתמקדות בנוגע לאינפלציה עוברת לסין השבוע עם פרסום מדד המחירים לצרכן והיצרן ביום שישי הקרוב כשבנוסף גם נתון ההלוואות לסקטור הפרטי יזכה לתשומת לב עם פרסומו ביום שבת. נתונים נוספים בנוגע לאינפלציה ביבשת אסיה כוללים את מדד המחירים לצרכן בפיליפינים מחר ובטאיוואן ביום רביעי. נתון מדד מנהלי הרכש הסופי לחודש יוני בגוש היורו יפורסם היום כאשר מחר יפורסם סנטימנט של מכון ZEW בגרמניה ובימים רביעי וחמישי נקבל את נתון הייצור התעשייתי בגרמניה ומאזן הסחר בהתאמה.

עדכון שווקים: עדיין רואים את חצי הכוס המלאה
השווקים המשיכו לראות את חצי הכוס המלאה בימים שקדמו לדוח התעסוקה ביום שישי. התגובה אל הדוח הייתה חיובית ומדד האס אנד פי 500 הגיע לשיא נוסף וסגר ברמה של 4352. תשואות האגח ל-10 שנים של ארצות הברית נסוגו לאחור לרמה של 1.44% ותשואת האגח ל-10 שנים של גרמניה ברמה של מינוס 0.23%. מדד ה-DXY המשיך לעלות בשבוע שעבר למרות הירידה ביום שישי. מחיר הנפט המשיך לעלות לאור חוסר היכולת של ארגון אופ"ק פלוס להגיע להסכמות והוא נסחר כעת מעל 75 דולר לחבית. מדד הסחורות של בלומברג המשיך לרשום עליות. הסכם בארגון OECD לגבי מס החברות לא הצליח להשפיע על השווקים עד כה. השווקים בארצות הברית סוגרים היום לרגל חג העצמאות האמריקאי.
שורה תחתונה: סנטימנט השווקים להסתכל על חצי הכוס המלאה נמשך עם המשך עליות מחירי הנפט והסחורות לאור הציפיות לצמיחה גלובלית.

תחזית ארצות הברית: מדד מנהלי הרכש של ISM לסקטור השירותים ופרוטוקולים של הפד
דוח תעסוקה טוב בארצות הברית (פלוס 850 אלף) הצליח למתן דוח ISM לסקטור הייצוא מאכזב (ירידה לרמה של 60.6) אך תקוות השוק לתרחיש של גולדילוק (כלכלה לא חמה מידי ולא קרה) מאוים על ידי מחירי נפט ובנזין גבוהים. נתון מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים(שלישי) יזכה לתשומת לב רבה מצד השוק לאור העובדה כי מרבית מהתעשיות (תיירות, תחבורה) הם במרכז של פתיחת הכלכלה מחדש. נתונים שוטפים שמתפרסמים ממשיכים להצביע על צריכה והוצאה גדולות על מוצרים אך היסוס בכל הנוגע לשירותים. החשש הגדול בשווקים יהיה מן פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה(רביעי) שיעברו בדיקה מעמיקה בחיפוש אחר רמזים האם ההתבטאויות האחרונות של הפד בעד המשך מדיניות מרחיבה עומדות בעינן או לקראת היפוך.
שורה תחתונה: רמת התעסוקה ממשיכה לעלות אך הצריכה עדיין לא חזרה לרמה שמלפני המגפה.

הבנק המרכזי האירופאי: תחת לחץ לחשיפת מפת המדיניות שלו
הבנק המרכזי האירופאי מתחבא כרגע מאחורי הזנב של הפד ומסרב לדון במדיניות העתידית שלו. אבל השאלות בנוגע לאסטרטגית יציאה מתוכנית הרכישות PEPP רק צפויות להתעצם. נשיא הבונדסבנק Jens Weidmann קרא לאחרונה לבנק המרכזי האירופאי להפחית את הרכישות צעד אחר צעד והצפי הוא כי גם החברים האחרים ישמיעו קריאות כאלה. תוכנית הרכישות של הבנק PEPP צפויה להגיע לסיום תוקפה במרץ 2022 וסביר להניח כי הבנק ירצה לתת פרק זמן מספק לפני שינוי המדיניות. הפגישה הבאה של הבנק היא ב-22 ליולי אך ההחלטה עשויה לבוא רק בפגישה הבאה שתיערך ב-9 לספטמבר(חצי שנה לפני הסיום המתוכנן של התוכנית) או מאוחר יותר. הבנק גם ירצה לקשר אולי בין סיום תוכנית הרכישות לבין שינוי המדיניות שלו בנוגע לאינפלציה כתוצאה מבחינת המדיניות שמבצע הבנק כיום. האינפלציה בגוש היורו תישאר נושא עבור הבנק והירידה הקלה במדד המחירים לצרכן בחודש יוני היא לא התחלה של מגמת ירידה. מדד המחירים לצרכן בגוש היורו עלה ב-9.6% בחודש מאי לעומת השנה שעברה הודות לעלייה במחירי האנרגיה ומוצרים לפני גמר.
שורה תחתונה: לחץ על הבנק המרכזי האירופאי לחשוף את המדיניות העתידית שלו צפוי להתגבר, מדד המחירים ליצרן בגוש היורו נותר גבוה.

סין: מדד המחירים ליצרן מהווה דאגה למרות התמתנות הצמיחה.
מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים של מכון CAIXIN לחודש יוני שפורסם הבוקר עמד על רמה של 50.3 לעומת 55.1 בחודש מאי. הנתון הרשמי NBS של מדד הרכש לסקטור השירותים נפל גם בחודש יוני והושפע ככל הנראה מהשבתות מקומיות שהיו בגלל נגיף הקורונה. מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור(CAIXIN ורשמי) רשם גם הוא ירידה אך עדיין נותר גבוה מעל רמת ה-50 שמסמנת צמיחה. צמיחה כלכלית איטית יותר עשויה להפחית את הצורך להדק את המדיניות המוניטרית אך אנו עדיין עשויים לראות יוזמות לצמצום האשראי באזורים מסוימים כמו דיור ועצירת עליית מחירי הסחורות. נתון ההלוואות למגזר הפרטי צפוי להתפרסם ביום שבת ולספק מדד טוב למגמות בכל הנוגע לאשראי ונזילות. לפני כן נקבל את מדד המחירים לצרכן צפוי להישאר נמוך אבל נתון גבוה נוסף של מדד המחירים ליצרן(לאחר עלייה של 9% בחודש מאי) ישאיר את הפוקוס על ההשלכות העסקיות של העלייה במדד המחירים ליצרן. בשאר יבשת אסיה, מדד המחירים לצרכן בדרום קוריאה יישאר מעל רמה של 2% בחודש יוני וייתכן ונקבל ריביות גבוהות יותר בפיליפינים וטאיוואן השבוע אך כל צמצום מוניטרי עתידי יהיה מבוסס על התקדמות מבצע החיסונים נגד הקורונה.
שורה תחתונה: ייתכן והצמיחה בסין מתמנת אך מדיניות צמצום מוניטרית ופיסקלית אפשרית. מדד המחירים ליצרן הגבוה ימשיך להיות מקור לדאגה.

מחירי הנפט והמחלוקת בארגון אופ"ק פלוס
ארגון אופ"ק פלוס ממשיך לנסות להגיע להסכם בנוגע להעלאת התפוקה. הסכמה בין רוסיה לסעודיה בנוגע להעלאה בתפוקה על פני החודשים אוגוסט-דצמבר נתקל בהתנגדות מצד איחוד האמירויות. מחירי הנפט המשיכו לעלות על העובדה כי התפוקה הנוכחית של הארגון לא תהיה מספקת לעמוד בביקוש העולמי. מחיר הנפט נסחר מעל רמה של 75 דולר לחבית הודות לירידה במלאים של הנפט בארצות הברית. מחירי הנפט הגבוהים בחודשים האחרונים לא הביאו לעלייה חדה אצל ירצני פצלי השמן על אף העובדה כי המחירים הם הרבה מעל עלות הייצור שלהם. מספר האסדות הפעילות עולות בקצב מתון ונותרו משמעותית מתחת לרמתם מלפני הקורונה. בקריאות של בעלי המניות בחברות הנפט הגדולות הם הדגישו את העדפתם לנתב את תזרים המזומנים לעבר דיבידנדים והפחתת החוב על פני העלאת התפוקה. ייתכן והם מפחדים כי התפוררות המשמעת בארגון אופ"ק פלוס תשלח את מחירי הנפט למטה שוב.
שורה תחתונה: חוסר ההצלחה של ארגון אופ"ק פלוס להגיע להסכמה על העלאת התפוקה הובילה לעלייה במחיר הנפט לעת עתה אך היפוך המגמה אפשרי בהחלט.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il