TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי


דויטשה בנק
עלילות העלאות ריבית מרעידות את השווקים
כריסטיאן נולטינג | 24/6/21, 10:39
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
תמונת המצב בשווקים:
השווקים ימשיכו לעכל את המסר של הפד מפגישתו בשבוע שעבר, כאשר מספר חברי הפד צפויים להופיע בפומבי השבוע. הבנק המרכזי הסיני צפוי להשאיר את הריבית לשנה ו-5 שנים על כנה אך השווקים ימשיכו לחפש אחר סימנים לשינוי במדיניות מצד הבנק. הבנק המרכזי הבריטי נפגש ביום חמישי הקרוב והוא צפוי להתעלם מנתוני האינפלציה הגבוהים ולהשאיר את המדיניות ללא שינוי. נגידת הבנק המרכזי האירופאי לאגארד צפויה לפנות לפרלמנט האירופי היום לאור ההתקדמות בתוכנית NextGen של האיחוד האירופי.
מדד המחירים של PCE לחודש מאי יתפרסם ביום שישי ויהיה החלק האחרון בפאזל האינפלציה בארצות הברית כאשר נתון הזמנות מוצרים ברי קיימא יתפרסם יום קודם לכן.

עדכון שווקים: תגובה מאוחרת לפד.
השווקים הגיבו בתחילה ברוגע לחשיפה החשובה של פגישת הפד ביום רביעי בשבוע שעבר כי התחזית בקרב רוב חברי הפד היא על 2 העלאות ריבית עד שנת 2023 ואישור כי התחילו דיבורים על דיבור בנוגע לצמצום המאזן של הפד. מצב הרוח יחד עם זאת התחיל להשתנות לרעה בימים שלאחר מכן עם ירידות חדות ביום שישי והמשך הירידות גם היום עד כה בחוזים. מדד האס אנד פי 500 סיים את שבוע המסחר בירידה של 1.9% עם רוטציה משמעותית שמתרחשת בסקטורים וסגנונות השקעה. תשואת אגרת החוב הממשלתית של ארצות הברית ל-10 שנים נסחרת ברמה של 1.37% עם השתטחות של עקום התשואות. מדד הדולר DXY המשיך להתחזק. מחיר הזהב ירד לרמה של 1770 דולר לאונקיה עקב הצפי להעלאת ריבית אבל מחיר חבית נפט המשיך להיסחר בגבוה לאור עלייה בביקוש העולמי ועיכוב בשיחות הגרעין עם אירן.
שורה תחתונה: השווקים לא רגועים בנוגע לתוצאות פגישת הפד כאשר שווקי המניות יורדים ועקום התשואות משתטח.

מדד המחירים PCE בארצות הברית ונתוני דיור
חששות בנוגע להעלאת ריבית עשויים למקד מחדש את תשומת הלב על הטיעון של חברי הפד כי האינפלציה הנוכחית היא זמנית בלבד. נתון PCE גבוה ביום שישי הקרוב לא צפוי לטלטל את הספינה. יחד עם זאת שאלות בנוגע למשטר האינפלציה הממוצעת הגמיש החדש של הפד עדיין קיימות והשווקים הגיבו בעצבנות להתבטאות של חבר הפד בולארד בנוגע לאינפלציה והריבית ביום שישי האחרון. הזמנות מוצרים בריי קיימא(ביום חמישי) יספקו עדות נוספת לעלייה בכלכלה אך גם נושא הדיור הוא חשוב. אינפלציה במחירי הדיור(שכירות ומחירי הבתים) גבוהה יותר מאשר הייצוג שלה במדד המחירים לצרכן ושוק הדיור ממשיך לסבול מחוסר היצע. נתון מכירות בתים קיימים צפוי להתפרסם מחר.
שורה תחתונה: מדד המחירים PCE לחודש מאי לא צפוי לאתגר את הנרטיב של הפד אבל אינפלציה בסעיף הדיור נותרת סיבה לדאגה.

סין: ביקוש מקומי ומדיניות
הבנק המרכזי הסיני צפוי להותיר את ריבת הפריים לשנה ו-5 שנים ללא שינוי היום. נתונים ששוחררו בשבוע שעבר הצביעו על צמיחה כלכלית נמוכה במעט ברגע שהשפעות הקורונה לא נלקחות בחשבון. בהסתכלות על ממוצע הצמיחה על פני תקופה של שנתיים, ההשקעות בנכסים קבועים צמחו בשיעור נמוך יותר של 4.7% בחודש מאי מגידול של 5.7% בחודש אפריל. הייצור התעשייתי האט לצמיחה של 6.6% בחודש מאי(ממוצע של שנתיים) כאשר המכירות הקמעונאיות צמחו בקצב של 4.5%. נתון הרווחים בחברות התעשייה צפוי להתפרסם ביום ראשון. צמצום פיסקלי עשוי להיות בעל השפעה על הביקוש המקומי עם ירידה חדה שנרשמה בחודשים האחרונים בגרעון על פני ה-12 החודשים האחרונים. מבצע חיסונים מואץ יחד עם צמיחה מהירה בסקטור השירותים עשויה לדחוף את הביקוש המקומי כלפי מעלה בחודשים הבאים למרות שאנו לא צופים חזרה לצמיחה חזקה מאוד. מספר נקודות חמות כמו השקעות בנכסים(עלייה של 9.9% בחודש מאי, ממוצע על פני שנתיים) יהיו שוות למעקב. בסביבה החיצונית מטבע ה-CNY נחלש מרמתו הגבוהה בסוף חודש מאי והרשויות במדינה נראות מוכנות להחרים תנועות הון גדולות מחוץ למדינה על מנת להפחית את הלחץ על מחירי נכסים מקומיים.
שורה תחתונה: הצמיחה המקומית בסין מאטה במעט אך המדיניות העתידית עשויה להתמקד במחירי הנכסים.

גוש היורו: קרן הסיוע צוברת תאוצה
בשבוע האחרון הנציבות האירופאית חתמה על ההצעות של ספרד ופורטוגל כיצד להשקיע את החלק היחסי שלהם בתוכנית הסיוע Next Generation בהיקף של 800 מיליארד יורו. הסכומים שמעורבים הם גדולים: ספרד צפויה לקבל 140 מיליארד אירו כאשר החלוקה היא כמעט שוויונית לגמרי בין מענקים והלוואות ואיטליה(התוכנית שלה צפויה להיות מאושרת בקרוב) צפויה לקבל 191.5 מיליארד אירו. חששות עדיין קיימים בנוגע לשימוש לא נכון בכספים אך לא הצליחו לצנן את התלהבות המשקיעים בהנפקת האגח בשבוע שעבר בהיקף של 20 מיליארד אירו שנועדו למימון התוכנית. המשך הסרת הסגרים ברוב המדינות ביבשת ומספר נתונים לגבי סנטימנט הצרכנים והעסקים השבוע עשויים לעודד את המחשבה שאירופה הצליחה לשנות כיוון. סנטימנט הצרכנים של גוש היורו מחר הוא סוג של היסטורי אבל מדד מנהלי הרכש של מרקיט לחודש יוני(ביום רביעי) וסקר מכון IFO(חמישי) צפויים להישאר קרוב לרמתם הגבוהה מהנתון הקודם. הנכסים באירופה צפויים להמשיך לקבל תמיכה מתחושה כללית סגירת הפער בטווח הבינוני אך יש לשים לב גם להשפעה הרחבה יותר של קרן הסיוע NextGen על שאר הנכסים כמו אגרות החוב הממשלתיות הגרמניות.
שורה תחתונה: המומנטום החיובי של קרן הסיוע NextGen יתרום לשיפור בסנטימנט המשקיעים באירופה.

הבנק המרכזי הבריטי: מותיר את המדיניות ללא שינוי
ועידת הבנק המרכזי הבריטי צפויה להיפגש ביום חמישי הקרוב. לא צפוי שינוי כלשהו לרמת הריבית או לרכישת הנכסים של הבנק. מדד המחירים לצרכן עלה בשיעור של 2.1% בחודש מאי, מעט גבוה יותר מהיעד של הבנק אך הבנק צפוי לעקוב אחרי הקו של הפד ולהסתכל מעבר לנתון הזה.(יושב ראש הפד פאואל התייחס במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר למצבה של בריטניה והבהיר כי ייתכנו קשיים עם הפתיחה מחדש של כלכלת ארצות הברית לאור הקושי של בריטניה להתמודד עם מוטציית הדלתא). ישנם שאלות האם ההתאוששות של בריטניה עשויה להיחלש בחודשי הקיץ וכמה חסין שוק העבודה למצב בו סיוע האבטלה והחלת יגיעו לסיומם. יחד עם זאת כל אלה לא צפויים למנוע מן הבנק לאמת גישה מעט נצית יותר למרות עלייה במספר מקרי הנדבקים היומי בנגיף הקורונה. במצב נורמלי זה היה אמור לתמוך במטבע הפאונד אך אנו חושבים שההיחלשות האחרונה שלו אל מול הדולר עשויה להימשך לאור סוגיות פוליטיות וכלכליות שצפות.
שורה תחתונה: הבנק המרכזי הבריטי צפוי להותיר את המדיניות ללא שינוי תוך כדי שהוא מאמץ קו נצי יותר על אף דאגות בנוגע לנגיף הקורונה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il