TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

אספן גרופ ממשיכה להתרחב בהולנד


הנכס בליוורדן. תמונה מאושרת לשימוש ללא קרדיט
רוכשת יחד עם אלטשולר שחם פרופרטיז ושלמה ביטוח שני בנייני משרדים תמורת כ-58.8 מיליון אירו

דמי השכירות השנתיים משני הנכסים יחד מסתכמים בכ-4.3 מיליון אירו

לאחר העיסקה הנוכחית ימנה הפורטפוליו של אספן בהולנד 17 נכסים בשטח כולל של כ-169 אלפי מ"ר ובשווי כולל של כ- 354 מיליון אירו

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ: "מהלך זה הינו צעד נוסף ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה להמשך התמקדות והתרחבות בשוק המשרדים בהולנד, בו אנו מזהים פוטנציאל להמשך צמיחה והצפת ערך. הנכסים הנרכשים ממוקמים בערים מרכזיות והם מושכרים לשוכרים איכותיים. אנו נמשיך להרחיב את פעילותינו בהולנד, אותה אנו רואים כמדינת יעד מרכזית להמשך צמיחה החברה בשנים הבאות, ופועלים כל העת להשבחת פורטפוליו הנכסים של החברה ואיתור הזדמנויות עסקיות בה ובישראל".

אספן גרופ ממשיכה להתרחב בשוק ההולנדי. היום מודיעה אספן, כי חברה בת (המוחזקת בשיעור של 100%), בשיתוף עם אלטשולר שחם פרופרטיז, שלמה ביטוח ושותף הולנדי נוסף, התקשרו בהסכמים לרכישת שני בנייני משרדים בהולנד, הממוקמים בערים אוטרכט (Utrecht) וליוורדן (Leeuwarden). חברת הבת תחזיק בנכסים בשיעור של כ-32.99%.

הנכס בעיר אוטרכט יירכש תמורת כ-45.4 מיליון אירו (חלק החברה כ-15.1 מיליון אירו) ודמי השכירות השנתיים לנכס עומדים על כ-3.2 מיליון אירו (חלק החברה כ-1.05 מיליון אירו). שטח הנכס הינו כ-14.8 אלף מ"ר ושיעור התפוסה בו עומד על כ-96%.


הנכס בעיר ליוורדן יירכש תמורת כ-13.4 מיליון אירו (חלק החברה כ-4.42 מיליון אירו) ודמי השכירות השנתיים לנכס עומדים על כ-1.1 מיליון אירו (כ-360 אלף אירו). שטח הנכס הינו כ-7 אלף מ"ר והוא מושכר במלואו לשוכר יחיד. אוטרכט, הממוקמת דרומית לאמסטרדם, הינה אחת הערים הגדולות בהולנד עם שיעור צמיחה גבוה. ליוורדן הינה עיר מרכזית בצפון-מערב הולנד.

את העיסקה ליוו ע"ד אמתי נוה ממשרד עו"ד פישר ושות', לצד משרד עו"ד הולנדי CMS.

אספן גרופ, באמצעות חברת-בת הולנדית, החלה לרכוש נכסים מניבים בהולנד בשנת 2012, לאחר שזיהתה את פוטנציאל הצמיחה ועליית הערך של הנדל"ן המניב בה. בהמשך העמיקה את אחיזתה במדינה, אף הקימה משרדים של חברת הבת באמסטרדם. במהלך השנים נרכשו נכסים הממוקמים בערים מרכזיות, בסמוך לצירי תחבורה ראשיים. בשנתיים האחרונות רכשה החברה פורטפוליו של נכסים מניבים בהולנד בסך של כ-568 מיליון שקל הכולל שטחי משרדים ותעשייה להשכרה בהיקף של כ-69,200 מ"ר וכולל 1,369 מקומות חניה. הפורטפוליו נרכש בחלקים שווים עם מנורה ומיטב דש, כאשר אספן הינה השותף המנהל. בהמשך, רכשה נכס נוסף באזור Amstelveen בשותפות עם אלטשולר שחם פרופרטיז, תמורת כ-114 מיליון שקל, בשטח של כ-9,800 מ"ר הכולל 84 מקומות חניה. לאחר העיסקה הנוכחית ימנה הפורטפוליו של אספן בהולנד 17 נכסים בשטח כולל של כ-169 מ"ר ובשווי כולל של כ-354 מיליון אירו.

במהלך 2019 ביצעה חברה-בת בבעלות אספן גרופ 2 מימושים: האחד, מכירת מבנה משרדים בגרמניה תמורת כ-48 מיליון אירו (כ-190 מיליון שקל). החברה רשמה רווח (לפני מס והוצאות נלוות) של כ-8 מיליון אירו, ונותר בידה תזרים חופשי (לפני מס והוצאות נלוות) בסך של כ-18 מיליון אירו. העסקה משקפת תשואה של כ-5.11% על מחיר המכירה, כאשר ה-IRR הנגזר מהמכירה הינו כ-20%. המימוש השני, מכירת המרכז הלוגיסטי המושכר לחברה מקבוצת רשת האופנה הגלובלית "טימברלנד" בעיר אלמלו (Almelo) שבהולנד - תמורת כ-50.6 מיליון אירו. המכירה בוצעה לאחר שהחברה רכשה קרקע סמוכה למבנה הלוגיסטי, והקימה מבנה נוסף עבור טימברלנד. המכירה הותירה בידי החברה רווח הון של כ-6.8 מיליון אירו ותזרים חופשי של 34 מיליון אירו, כאשר ה-IRR הנגזר מהמכירה הינו כ-57%.

אספן גרופ סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 עם גידול בהכנסות לכ-192 מיליון שקל וגידול ברווח הנקי לכ-101 מיליון שקל. ה-NOI מפעילות בתחום הנדל"ן המניב והמלונאות, עלה בתקופה לכ-126 מיליון שקל.

אספן גרופ, הינה חברה הפועלת בעיקר ברכישה, ייזום, השכרה, ניהול והשבחה של נכסים מניבים הכוללים משרדים, שירותים, מסחר, מבני תעשייה ולוגיסטיקה, בהולנד, גרמניה, וישראל. כמו כן לחברה קרקעות פנויות להשקעה. החברה פועלת מעת לעת, בהתאם להזדמנויות עסקיות בשוק הנדל"ן גם למימוש מבנים וקרקעות בתחום הנדל"ן. נכון ליום 30.9.19 בבעלות הקבוצה מבנים להשכרה בישראל ובחו"ל, בשטח כולל של כ- 349 אלף מ"ר, המושכרים לכ-275 שוכרים בתפוסה של כ-95%. מנכ"לית החברה היא הגב' צופית הראל, ויו"ר החברה הוא מר גיא פרג.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il